Permalänk
Medlem

Vart har Melitta 101 tagit vägen?

För ca ett år sedan köpte jag min Moccamaster Cup-one.
Till den passade 101 filter perfekt. Men sedan en tid tillbaka finns de inte i en enda affär i Skövde.

Har de slutat tillverka dem?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Vila i frid

Nix. De enda med samma vinkel är tydligen Melitta 102 (som dock är lite högre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

För ca ett år sedan köpte jag min Moccamaster Cup-one.
Till den passade 101 filter perfekt. Men sedan en tid tillbaka finns de inte i en enda affär i Skövde.

Har de slutat tillverka dem?

http://www.inkclub.com/se/sv/Kaffe/Tillbeh%C3%B6r/Kaffefilter...

Där kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Nix. De enda med samma vinkel är tydligen Melitta 102 (som dock är lite högre).

Har kör med dem sedan dess. Irriterande att de är precis några mm för höga så locket inte ligger på snyggt

Perfekt. Konstigt att det inte dykt upp när jag googlat på Melitta 101 :S

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Jag var med om samma sak här i Kalmar för en tid sen. Tog slut först på Ica sen på Citygross så jag hamstrade som sjutton på Coop.

Kollade sist jag var på Ica och då fanns dom där igen så jag vet inte vad som hände heller.

Jag kör också en Melitta aromaboy och dom är det ju 100 i storlek men dom har jag inte sett samma problem med.

Och det kan ju tyckas att det också är en udda storlek med inte allt för många kunder till.

Slipper ju helst köra med Moccamasters överprisade filtermärke. Kan ju knappast bli godare med blekta filter eller vad tror ni ?