AMD Ryzen-kylare hittar ut på bild – får namnen Wraith Max och Wraith Spire

Permalänk
Melding Plague

AMD Ryzen-kylare hittar ut på bild – får namnen Wraith Max och Wraith Spire

Kort efter att bilder på färdiga exemplar av AMD:s kommande processor Ryzen hittat ut på webben efterföljs nu detta av de medföljande standardkylarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket Ryzen nu.

Klart snyggaste stockkylarna.

Permalänk
Medlem

Kylarna ser ok ut men man laddar ju på en fet kylare så man kan piska cpu 😎

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Kan det här tänkas skvallra om binning? Hade ju tänkt köpa en 1700, men om man inte kommer lika högt med dem som med X-modellerna så vetefan...

(Nej, tänker såklart inte köra med standardkylaren, tänkte mest på att de är specade fö olika tdp)

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Mycket Ryzen nu.

Klart snyggaste stockkylarna.

Inte ofta det sker en ny lansering av CPUer där det inte står Intel på för stationära datorer!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Blir nog en 1800X sen men då slänger jag ju ändå bort den fina kylaren

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

De här har ni redan skrivit om tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

De här har ni redan skrivit om tidigare?

Det är nog den här artikeln du tänker på?
http://www.sweclockers.com/nyhet/23372-amd-ersatter-wraith-me...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Undras vad maxtempen på cpun kommer vara.
Fx-8350 tålde ju bara 62 grader varmt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Mange43: Nja,

70 °C är det som gäller för throttling.
"Tålde" är fel val då Global Foundries garanterade att kislet höll för temperaturer över 94 °C.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Hoppas bara att de har satsat på vettiga PWM-fläktar, som inte går i 2000 rpm som lägst.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Am1 använder sig utav push pin.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd

@ClintBeastwood:

Japp var den jag mena!

Permalänk
Inaktiv

Coolt

" It has blow-off valve sound when fan Speed goes from 100% to 50%." 😉

Permalänk
Medlem

Snyggare än något Intel någonsin boxat

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Inaktiv

Gick det att köpa utan fläkt?

Tänkte när de kostar på sådan kylare så borde man komma undan med några hundra om man kan välja utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Gick det att köpa utan fläkt?

Tänkte när de kostar på sådan kylare så borde man komma undan med några hundra om man kan välja utan.

Går köpa både Intel och AMD utan kylare men det brukar vara dyrare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Gick det att köpa utan fläkt?

Tänkte när de kostar på sådan kylare så borde man komma undan med några hundra om man kan välja utan.

Tray varianter (utan kylare) brukar alltid gå att köpa men pga kvantitet så är dem sällan nämnvärt billigare.

I övrigt är jag inte jätte glad över push pin då så många missar en pin och får grova värme problem. Föredrar faktiskt AM3 strap on fäste som är praktiskt taget idiot säker då man bara sätter på den och drar ner spaken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Blir väl som vanligt när AMD släpper någon ny hårdvara. Innan släppet så är deras prylar helt fantastiska och ska slå Nvidia eller nu Intel brutalt, men när deras senaste hårdvara kommer ut på marknaden så är den bara skräp. Bulldozer, fury x, rx480.

Erm... va? Länkklick!

RX 480 var aldrig skräp. Det var lite väl dyrt just i Sverige, men överlag var den en helt kompetent produkt redan från början. (Som bara blivit bättre med tiden.)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pudeln:

LOL du har varit reggad sedan 2012.... AMD har hållit på sedan 60-talet om de bara släppt "skit" så hade de inte funnits idag.

När han är reggad har absolut noll att göra med hur länge AMD "hållit på". Syhndel kan ju ha hållit på med hårdvara sedan 60-talet han med för allt du vet. Reggningsdatumet är för forumet och säger inget, inte ens hur länge någon hängt på SC och läst artiklar, tester och till och med forumet. Och absolut inte hur aktiv användaren varit på andra håll inom ämnet.

(ovan betyder inte att jag håller med om vad han sa, bara att reggningsdatumet inte är relaterat till kunskap)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

LOL du har varit reggad sedan 2012.... AMD har hållit på sedan 60-talet om de bara släppt "skit" så hade de inte funnits idag.

Är åsså reggad 2012. Vad spelar det för roll?

Du är reggad 2005. Då hade jag hållit på med pc i 14-15 år redan.

Vilken konstig kommentar, även om den du svarade på va ännu konstigare.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Kylarna ser bra ut för det dom är ämnade för
Men för oss som vill krama ur lite extra prestanda och väljer en RyZen med XFR satsar nog på en eftermarknadskylare

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Det lär ju sitta en sån här kylare på mångas Ryzen medan man väntar på nya fästen från Noctua mfl. I alla fall om man ska ha dem gratis.

Permalänk
Medlem

Bah! Tråkigt att inte ens R7 1700-kylaren får plats i mitt chassi...Och Noctua har inte än någon kylare för AM4 som passar heller....:/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Kort efter att bilder på färdiga exemplar av AMD:s kommande processor Ryzen hittat ut på webben efterföljs nu detta av de medföljande standardkylarna.

Läs hela artikeln här

Ser ut att vara samma form av rendering som tidigare cirkulerat med ursprung från ett kinesiskt forum, om det är renderingar som baserats på verkliga förpackningar och kylare eller ren gissning ser vi om ca: en vecka

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Bah! Tråkigt att inte ens R7 1700-kylaren får plats i mitt chassi...Och Noctua har inte än någon kylare för AM4 som passar heller....:/

http://noctua.at/en/noctua-presents-three-special-edition-am4...

Permalänk
Medlem

Sweclockers nyheter är inga nyheter längre då folk redan slängt ut samma bilder i någon AMD tråd dagar före Sweclockers (om det är relaterat till AMD förstås där jag ofta hänger )

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Blir väl som vanligt när AMD släpper någon ny hårdvara. Innan släppet så är deras prylar helt fantastiska och ska slå Nvidia eller nu Intel brutalt, men när deras senaste hårdvara kommer ut på marknaden så är den bara skräp. Bulldozer, fury x, rx480.

Skulle inte bli direkt förvånad om Ryzen är värdelös med, överklockar 50mhz innan den kokar osv.

Beror på vad man har som refferens.
En intel 6950X med TDP på 140W och ett utpris på 17 400:-
eller en
Ryzen 7 1800X med ett TDP på 95W med ett utpris på runt 6000:-

Skulle Ryzen klocka så den kokar likvärdigt med 6950X så borde prestandan vara likvärdig för en tredjedel av priset = ett bra mycket billigare kok

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

Usch, jag avskyr push-pin.
Trevliga kylare dock, iaf för att vara stock.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Det lär ju sitta en sån här kylare på mångas Ryzen medan man väntar på nya fästen från Noctua mfl. I alla fall om man ska ha dem gratis.

Ja, först ska man ju beställa processorn och moderkortet och visa upp kvittot som "bevis", sedan ska man gräva fram originalkvittot för själva kylaren. Sedan ska man vänta på att någon i Kina (eller var de nu kan vara) ska försöka tyda ett kvitto på svenska, och sedan ska de skicka ut fästena.

Förstår att de inte vill ha det helt "öppet" så vem som helst kan beställa fästen gratis, men samtidigt är det mycket besvär och väntande för några sketna fästen...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD