Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroSthlm:

@bluepanda: Tack bluepanda! Kan man inte koppla in det direkt till tvns usb-uttag och få ström därifrån?

Funkar alldeles utmärkt och det är nog det som är tanken.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluepanda:

@HeroSthlm: Det följer inte med någon strömadapter till någon nes mini, så det är någonting du måste köpa om du inte har en hemma

Japp, stämmer. Dock så vet jag att vissa har klarat sig fint med att koppla in den i USB-porten på TV:n. Beror på hur moderna de är, och hur mycket ström de kan leverera. Kan vara värt att prova först (helst skall de stödja 1A som många moderna TV ofta har ett uttag för, medans många äldre TV-apparater bara stödjer 500mA på alla USB-portar).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroSthlm:

@bluepanda: Tack bluepanda! Kan man inte koppla in det direkt till tvns usb-uttag och få ström därifrån?

Det funkar perfekt till min nes mini

Permalänk

Tack!

@fremar: Tack! Då beställer jag ingen adapter utan väntar på att enheten skall komma och provar att koppla in till usb-uttaget i min nya 60-tums tv som inköptes förra året. Borde funka

Ser fram emot att spela. Blir nostalgi minst sagt Minns tillbaka till 80-talet när jag var liten och spelade alla dessa spel.

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Varför får jag aldrig mail från webhallen? Jag har en sen beställning där också.

Får man fråga ungefär när la du din beställning hos Webhallen...?
Jag har också lagt en beställning men inte fått något mail om att jag inte ska få, vilket jag annars alltid brukar få om det strular på nåt sätt. De har ju också en viss prioritering om man är medlem med hög level, iaf enligt deras info om medlemsnivåer; "prioritering vid bokningar"...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Skrivet av xp2002:

"påstår sig ha fått"

Jag kan VB:a mailet till dig om du vill...

Bäste Webhallenkund,

Vi har dessvärre fått besked att Nintendo har valt att avsluta den globala produktionen av NES Mini Classic, inga ytterligare exemplar kommer alltså att levereras.

Detta innebär att vi inte har möjlighet att leverera din order. Som gamers och retrospels-entusiaster kan vi inte annat än att dela er besvikelse och beklagar Nintendos beslut.

Din order kommer därför automatiskt att avbeställas. I det fall du har förbetalat din order, vänligen kontakta kundtjänst med ordernummer för återbetalning.

Med vänliga hälsningar

Webhallen

*******************************
Webhallen Sverige AB
Björnstigen 85-87
17073 Solna
Tel: 08-673 60 00
www.webhallen.com
info@webhallen.com
*******************************

Det var inte menat som misstro, klart jag inte tror folk skriver ihop fejkade mail från WH, jag menade bara att det är märkligt att inte alla får samma meddelande. Jag handlar väldigt mycket prylar där och titt som tätt får man ju mail om att "leverans är försenad", "produkten är tyvärr slut hos generalagenten" etc...men, jag har inte fått nån indikation på om det är folk som lagt beställningar väldigt tidigt eller i typ januari...vore intressant att veta om det beror på när ordern är lagd eller om det är nåt fel på utskicken från WH...alltså att det bara är jag som ej fått nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckats hitta extra originalcontroller i lager någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem

@vongen: Satt just och letade själv, blev en kontroll och förlängningssladd från ebay för en hundring. Kan länka om det är tillåtet alt. skicka PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Det var inte menat som misstro, klart jag inte tror folk skriver ihop fejkade mail från WH, jag menade bara att det är märkligt att inte alla får samma meddelande.

Som diskuterats i den andra tråden om detta så beror det förmodligen på att du, med flera, har beställt tidigare än oss andra som fått detta beskedet, och att du (ni) därmed fortfarande har en god chans att få leverans ifrån Webbhallen.

Så ta det positivt (och inte som något så väldigt märkligt eller konspiratoriskt).

Är det så konstigt att kunder med olika plats i kön kan få möjlig leverans, eller inte, och därmed också olika besked?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuSeN^:

@vongen: Satt just och letade själv, blev en kontroll och förlängningssladd från ebay för en hundring. Kan länka om det är tillåtet alt. skicka PM.

Nintendo original...?
Isf tar jag gärna emot en länk tack!

Permalänk
Medlem

@elp: Står unbranded/generic så ser dessvärre inte ut som det. Kan återkomma med hur kvalitén är när jag får den om 1-2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Nintendo original...?
Isf tar jag gärna emot en länk tack!

Japp. Är också på jakt efter Nintendos originalkontrollers till Mini.

För mig så är det endast sladdbaserade original ifrån Nintendo eller trådlösa ifrån 8bitdo som gäller.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Japp. Är också på jakt efter Nintendos originalkontrollers till Mini.

För mig så är det endast sladdbaserade original ifrån Nintendo eller trådlösa ifrån 8bitdo som gäller.

Finns en del på de europeiska Amazon-varianterna, Men då ligger priserna så att det med frakt nästan är billigare och enklare att köpa en till konsoll.

Permalänk
Skrivet av EquinoXXX:

Får man fråga ungefär när la du din beställning hos Webhallen...?
Jag har också lagt en beställning men inte fått något mail om att jag inte ska få, vilket jag annars alltid brukar få om det strular på nåt sätt. De har ju också en viss prioritering om man är medlem med hög level, iaf enligt deras info om medlemsnivåer; "prioritering vid bokningar"...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lade beställningen den 14e september vilket är två månader efter konsolen lades upp på hemsidan. Min nivå är guld, börjar närma mig halvvägs till platina, vet inte om det säger så mycket.

Permalänk
Inaktiv

Kollade på internationellt på Prisjakt:

http://www.simplygames.com/p/nintendo-classic-mini-nintendo-e...
1108 kr (verkar vara fri frakt, men har inte gått till checkout). Finns i lager och baserade i UK.

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Kollade på internationellt på Prisjakt:

http://www.simplygames.com/p/nintendo-classic-mini-nintendo-e...
1108 kr (verkar vara fri frakt, men har inte gått till checkout). Finns i lager och baserade i UK.

Frakt: International shipping is charged at £2.50 per game and £19.95 per console.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Kollade på internationellt på Prisjakt:

http://www.simplygames.com/p/nintendo-classic-mini-nintendo-e...
1108 kr (verkar vara fri frakt, men har inte gått till checkout). Finns i lager och baserade i UK.

Drygt 20 pund i frakt, men för en som verkligen vill ha en konsol så kan det lätt vara värt det

Edit: 2a på bollen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Var det bara jag som fick med en strömadapter till min enhet ? Visserligen kör jag via USB men ändå konstigt då flera andra inte ens verkar fått med nån.

Intressant. Det skall normalt inte följa med i Europa eller Asien, utan skall endast följa med i boxarna avsedda för den amerikanska marknaden.

Är det en originaladapter? Står det Nintendo på den? Europeisk plugg eller amerikansk?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Intressant. Det skall normalt inte följa med i Europa eller Asien, utan skall endast följa med i boxarna avsedda för den amerikanska marknaden.

Är det en originaladapter? Står det Nintendo på den? Europeisk plugg eller amerikansk?

Inte hemma för tillfället, men jag tror det står Nintendo på den, europeisk .

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kevlarheart:

Frakt: International shipping is charged at £2.50 per game and £19.95 per console.

Skrivet av Kingcool88:

Drygt 20 pund i frakt, men för en som verkligen vill ha en konsol så kan det lätt vara värt det

Edit: 2a på bollen..

Jo så är det ju lite just nu. 1300:- ... eller 2000kr på Tradera...eller ingen alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Inte hemma för tillfället, men jag tror det står Nintendo på den, europeisk .

Visa en bild!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Visa en bild!

Tar tillbaka mitt staement, et följde inte alls med nån strömadapter. Vet inte riktigt vart jag fick det ifrån, i och för sig har min enhet i princip legat orörd sen början av december då jag fick den, inte spelat nånting typ. Så jag glömde helt enkelt bort det, minns bara att jag hade för mig att jag såg en adapter i kartongen...oh well.
Jag hade fel helt enkelt, btw har du fått din enhet?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tar tillbaka mitt staement, et följde inte alls med nån strömadapter. Vet inte riktigt vart jag fick det ifrån, i och för sig har min enhet i princip legat orörd sen början av december då jag fick den, inte spelat nånting typ. Så jag glömde helt enkelt bort det, minns bara att jag hade för mig att jag såg en adapter i kartongen...oh well.
Jag hade fel helt enkelt, btw har du fått din enhet?

Lätt hänt! 🙂

Nepp, men tror det blir under nästa vecka. För säkerhets skull så har jag beställning via både TRU och Ellos (lite luttrad vid detta laget, och vill inte missa chansen om något går snett). 😎

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Jo så är det ju lite just nu. 1300:- ... eller 2000kr på Tradera...eller ingen alls

spelbutiken har den för 1827,82kr om man vill köpa från svenskåterförsäljare. Vilka sjuka priser med tanke att de hade den för 850kr innan.

Edit: såg att de köpte den från simplygames med 600-700kr påslag i sin tur lika bra att köpa från simplygames direkt då för billigare peng.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Finns några NES Mini på lager just nu hos toysrus!

Permalänk
Medlem

Vilka hjältar ni är i denna tråden, WP. Har letat o letat både i Sverige och usa utan lycka. Lade nu en beställning från simplygames.com och det gick på 119 gbp dvs 1340 kr. Allt som allt så är det klart att det känns jobbig med överpris, men då jag inte står i någon kö(där man inte heller vet om man for någon) och tradera mm ligger på 1800 kr så känns det helt okej. Verkade vara en schyst hemsida och betalning genomfördes med mobiltbank id.

Om någon vet var man kan hitta förlängningsslad och extra handkontroll till bra pris, så mottages tips tacksamt

MVH Fokin

Permalänk
Medlem

Typiskt, du kunde inte skrivit inlägget 10 min tidigare^^

Permalänk
Medlem

@LuSeN^: Hann lägga en beställning iaf och sen försvann den så jag hoppas på det bästa. Tack för info

Permalänk
Medlem

@Fokin62: Haha ledsen, du fick åtminstone tag i en :). Köpte förlängningssladd och extra kontroll på ebay för en hundring med frakt, hittade dessvärre ingen original man kunde köpa nånstans.

@Trebsor: Håller tummarna!

Permalänk

Elgiganten har tagit bort möjliheten att lägga en beställning på Mini, ska man ta det som är fullbokat eller att dom också kommer annulera ordrar?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2