Permalänk
Medlem

Borden på dreamhack?

Hej, liten random fråga.

Har sett att DH bygger sina bordslängor med Pall och plywood. Vet ni om dom skruvar fast plywooden i pallarna eller hur håller borden sig stabila? Ska själv anordna ett mindre lan (300-500 pers), men det är enklare att få tag på plywood och pall än massor av klaffbord.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på all tung utrustning som alla LANare placerar på borden så tror jag inte dom rör sig direkt. Inte heller underlaget (pall mod plywood) borde ge så mycket friktion..

Jag är ingen expert i ämnet, bara spontan tanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

Hej, liten random fråga.

Har sett att DH bygger sina bordslängor med Pall och plywood. Vet ni om dom skruvar fast plywooden i pallarna eller hur håller borden sig stabila? Ska själv anordna ett mindre lan (300-500 pers), men det är enklare att få tag på plywood och pall än massor av klaffbord.

Nej, dom skruvas inte fast utan ligger bara på pallarna. Stabiliteten kommer mest av att det står pallar både på längden och tvären och skivornas tyngd (plus utrustningen som tidigare nämnts).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Om man inte behöver jättedjupa bord så fungerar väl träskiva av modell köksbänk (60cm?) och några breda ben som man drar i med en bult ovanifrån, inte jättesnyggt kanske men det fungerar. En ram av ben i toppen och en extra tvärslå i kortändarna för stabilitet.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

Med tanke på all tung utrustning som alla LANare placerar på borden så tror jag inte dom rör sig direkt. Inte heller underlaget (pall mod plywood) borde ge så mycket friktion..

Jag är ingen expert i ämnet, bara spontan tanke.

Skrivet av Henrik-W:

Nej, dom skruvas inte fast utan ligger bara på pallarna. Stabiliteten kommer mest av att det står pallar både på längden och tvären och skivornas tyngd (plus utrustningen som tidigare nämnts).

Ja det är lite det jag tror också sen på ändarna av borden så sitter det reglar där dom drar kablar i också.

Skrivet av OldComputer:

Om man inte behöver jättedjupa bord så fungerar väl träskiva av modell köksbänk (60cm?) och några breda ben som man drar i med en bult ovanifrån, inte jättesnyggt kanske men det fungerar. En ram av ben i toppen och en extra tvärslå i kortändarna för stabilitet.

Enklare att få spons med plywood

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!