[Fixed]Wordpress nere efter byte av IP

Permalänk
Medlem

[Fixed]Wordpress nere efter byte av IP

Hej,
min IP-adress updaterades under dagen och nu är min wordpressida nere. Jag kan inte förstå varför och vänder mig därför till er för hjälp. Servern är nåbar då jag kan nå andra tjänster såsom www.domain.se/owncloud men när jag går in på www.domain.se så laddar titeln på sidan uppe på fliken men inget mer. Den fastnar på "waiting for www.domain.se..." och står så till den säger att sidan inte är nåbar. Vad kan vara fel?

Edit: Fixed

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Har du pekat om domänen så den matchar rätt IP?

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om du ändrar ip måste du ju ändra i dns:en vilken ip domänen pekar mot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

Har du pekat om domänen så den matchar rätt IP?

Skrivet av Spixel:

Om du ändrar ip måste du ju ändra i dns:en vilken ip domänen pekar mot?

Yes det var fixat. Jag försökte dock nå den via IP, inte domän då DNS inte hade hunnits uppdatera, skulle kanske varit tydligare med det. Problemet löste sig dock av sig själv, konstigt nog.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: Vad jag vet så svarar inte wordpress/webbservern på IP om den är konfigurerad med ett domännamn, värt att veta.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

@Pelegrino: Vad jag vet så svarar inte wordpress/webbservern på IP om den är konfigurerad med ett domännamn, värt att veta.

Den är konfigurerad till "localhost" tror jag då det är det som står i wp-config

Visa signatur

En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Prova att ändra din dns till 8.8.8.8 eller 8.8.4.4 i din dator.

Använd https://mxtoolbox.com/DNSLookup.aspx för att kolla vad din domäns namnservrar svarar, du kan se ip i svaret.

Det kan ta upp till 48 timmar innan dns-inställningar sparas hos din internetleverantör.

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: Menar det som ligger i databasen under config tabellen.

Visa signatur

Citera för svar!