Återförsäljare: Inga fler NES Classic Edition

Permalänk
Inaktiv

Kan någon på allvar förklara vad hypen är exakt?
Vem behöver denna konsol med korta sladdar och input lag när vilken enhet som helst idag kan emulera nästan 1000 NES spel och använda trådlösa NES gamepads....

Vad är grejen? Konsument sekten blivit galen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dysso:

Jag har en beställning hos webhallen, den ligger kvar och har inte fått något mail. Det kan väl möjligtvis vara att dom är långsamma... Finns det någon här som hade en order och sett deras utskick?

Fick detta från Webhallen igår:

"Bäste Webhallenkund,

Vi har dessvärre fått besked att Nintendo har valt att avsluta den globala produktionen av NES Mini Classic, inga ytterligare exemplar kommer alltså att levereras.

Detta innebär att vi inte har möjlighet att leverera din order. Som gamers och retrospels-entusiaster kan vi inte annat än att dela er besvikelse och beklagar Nintendos beslut.

Din order kommer därför automatiskt att avbeställas. I det fall du har förbetalat din order, vänligen kontakta kundtjänst med ordernummer för återbetalning.

Med vänliga hälsningar

Webhallen
"

Permalänk
Avstängd

Vad bra!
Använder dom inte USB så behöver dom inte sälja sin konsol på marknaden heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Här är det exakta original som jag fick ifrån Webhallen idag 15:54 - förutom att jag klippt bort min mailadress ifrån det:

Tack! Jag har fortfarande inte fått något från webhallen och kollade precis att beställningen är kvar, är din beställning bortplockad också? Trist hursomhelst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

En dag som denna kan man känna sig lite dum för att man inte köpte hela lagret (10st) som fanns i butiken.
O andra sidan gillar jag inte folk som pressar upp priserna. Så jag får leva med nunne-stämpeln

Gott!

Gillar inte heller scalpers....

Vilken butik köpte du i?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dysso:

Tack! Jag har fortfarande inte fått något från webhallen och kollade precis att beställningen är kvar, är din beställning bortplockad också? Trist hursomhelst...

Nej, den ligger märkligt nog kvar fortfarande under orderstatusen.

Den god nyheten är att den finns att köpa här: http://www.toysrus.se/varumaerken/nintendo/nintendo-classic-m...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Dom verkar ha fått in ett stort antal, haft min kundkorg sparad i en kvart nu och den är fortfarande kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ah men va fa-an??? Vill de inte ha pengar eller vad är det frågan om?

Det är snarare det som är problemet. De inser att de prissatt den för lågt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Ja, men tyckte då att ca 1100 var lite "scalppris" i det läget (hade inte nåtts av nyheter om produktions/säljstopp vid det tillfället i januari)...

Men den allra bästa chansen hade jag med Ellos där jag skulle huggt och beställt direkt. Hann med att gå in på sidan och se att den var beställningsbar (men ett antal minuter senare så var det kört). Ångrar djupt nu efteråt att jag inte snabbade mig mer (borde vetat bättre vid det laget)! 😐

Senast var jag närmast var i torsdags i förra veckan med att se tipset om ICA i tråden. Satt på tåget och var uppkopplad med datorn emot nätet kl 10 vid tipset, men kollade jobbmail och annat innan jag in på SweC strax före 11. Hade jag gått in direkt på SweC vid 10 (fullt möjligt) så hade jag haft en NES Mini hemma nu.

Mitt största hopp är fortfarande Dustin, eller Europa utanför Norden.

Kanske är dum princip jag har (då jag lätt har råd) att inte vilja betala scalppris/överpris, men, men...

Förståeligt, även om tiden att bara gå runt och leta kostar med.

Fick du tag i en när Toys R Us släppte en hög till försäljning nu på förmiddagen? Jag var in och sneglade själv och de tog precis slut 10:35 ungefär.

Skrivet av Bloodstainer:

Vet kedjor i andra länder som har klagat. T.ex. affärer i England där de har fått in 2-3 exemplar när de har mer än 20+ kvar på förbeställningslistan att dela ut.

Det är inte samma sak, att efterfrågan är större än tillgången har varit uppenbar sedan lanseringen i november. Det som våra ÅF'ar gör är att påstår, utan källa, att produktionen läggs ner när det inte finns några bevis på att detta sker.

Skrivet av huxflux:

Jag tror det kan vara så enkelt att nån som hanterar ÅF i Bergsala missat att läsa PM:et att produktionen fortsätter och ger fel information till ÅF.

Skickades från m.sweclockers.com

Något är helt klart udda. Men vid det här problemet borde detta ha blivit utrett.

Skrivet av Squallie:

Det här har jag missat. Vad är det om?

Det börjar här: #16673787

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Yes!! Lyckades hugga en direkt!

Äntligen!!! 😀😀

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

finns på Gekås i Ullared

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

@anders190:

Yes!! Lyckades hugga en direkt!

Äntligen!!! 😀😀

Härligt! Var på tiden med.
Du hade förlägningskablar redan? Du lär behöva dessa med annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det är snarare det som är problemet. De inser att de prissatt den för lågt.

Finns skulle de kunna pressa upp mer, men de måste ju ha rätt bra marginal på sin enhet.. med tanke på vad en raspberry PI kostar så borde ju nintendo få lite marginal på sina enheter.

Den är ju bara en bonuskonsol som ger mer försäljning på deras nya enheter så jag förstår verkligen inte varför de stoppar produktionen av en produkt som uppenbarligen säljer som smör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förståeligt, även om tiden att bara gå runt och leta kostar med.

Jo, med tanke på inkomst per timme (ca 240), och att jag uppskattningsvis spenderat 30-50 timmar på det sedan i november månad, så vill jag inte räkna ut vad konsolen egentligen kostat mig.

Skrivet av anon5930:

Fick du tag i en när Toys R Us släppte en hög till försäljning nu på förmiddagen? Jag var in och sneglade själv och de tog precis slut 10:35 ungefär.

Beställning påbörjad ca 9:46, allt igenom klart med mailad beställningbekfräftelse 9:51 (deras betalningssystem fick hicka/problem, under belastning?, och fick prova om ett antal gånger) och mailad orderbekräftelse 9:55.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av avdpos:

Finns skulle de kunna pressa upp mer, men de måste ju ha rätt bra marginal på sin enhet.. med tanke på vad en raspberry PI kostar så borde ju nintendo få lite marginal på sina enheter.

Den är ju bara en bonuskonsol som ger mer försäljning på deras nya enheter så jag förstår verkligen inte varför de stoppar produktionen av en produkt som uppenbarligen säljer som smör.

Njaa det skapar dålig rep. Det de troligtvis kommer göra är att ha med många av spelen till Switch och ta mer betalt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Något är helt klart udda. Men vid det här problemet borde detta ha blivit utrett.

nja alltså, det är ju väldigt mänskligt att fela och det lär dyka upp mer/ny information när kunderna är frågande. Kanske i nåt system som Bergsala tittar på står den som EOL, men Nintendo har sagt att tillverkningen fortsätter tillsvidare. Så får man olika bud beroende på vem man talar med.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt! Var på tiden med.
Du hade förlägningskablar redan? Du lär behöva dessa med annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp!

Vad för förlängningskablar rekommenderar du? Finns det bra 3m tvåpack till bra pris någonstans?

Funderar annars på att köra trådlöst med BT-kontrollers.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Kan någon på allvar förklara vad hypen är exakt?
Vem behöver denna konsol med korta sladdar och input lag när vilken enhet som helst idag kan emulera nästan 1000 NES spel och använda trådlösa NES gamepads....

Vad är grejen? Konsument sekten blivit galen?

Jag håller med dig helt och hållet. NES Classic Edition är ett ypperligt exempel på hur nostalgi kan förblinda. Den kan inte ens emulera de ynka 30 spelen korrekt:

https://www.youtube.com/watch?v=Lxek9ZD3Njw

Nej, det här är verkligen något att skippa!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Jo, med tanke på inkomst per timme (ca 240), och att jag uppskattningsvis spenderat 30-50 timmar på det sedan i november månad, så vill jag inte räkna ut vad konsolen egentligen kostat mig.

Beställning påbörjad ca 9:46, allt igenom klart med mailad beställningbekfräftelse 9:51 (deras betalningssystem fick hicka/problem, under belastning?, och fick prova om ett antal gånger) och mailad orderbekräftelse 9:55.

Hehe, jo säkrast att inte fundera så mycket på det. Jag brukar tänka som så när jag sneglat på något väldigt länge och redan insett att jag verkligen vill ha vad det nu är för produkt att bara köpa. All tid som går åt till att kolla upp något jag redan, mer eller mindre, bestämt mig för kan användas till något vettigare.

Garanterad leverans då, antar att de redan hunnit skicka den vid det här laget. Hoppas du har den i handen lagom till helgen med.

Skrivet av martinot:

Japp!

Vad för förlängningskablar rekommenderar du? Finns det bra 3m tvåpack till bra pris någonstans?

Funderar annars på att köra trådlöst med BT-kontrollers.

Denna är en av de billigare i Sverige, osäker på om den är billigast:
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_piranha-nes-classic-hand...

Jag köpte ett dyrare dubbelpack runt jul från Inet, kortare kablar där och högre pris per adapter.

Skrivet av huxflux:

nja alltså, det är ju väldigt mänskligt att fela och det lär dyka upp mer/ny information när kunderna är frågande. Kanske i nåt system som Bergsala tittar på står den som EOL, men Nintendo har sagt att tillverkningen fortsätter tillsvidare. Så får man olika bud beroende på vem man talar med.

Fast det har felats väldigt många gånger. Även Bergsala borde väl isåfall kolla upp med nästa steg i distributionsledet om de får uppgifter som inte stämmer med officiell information. Om det nu är Bergsala som orsakar dessa underligheter då.

Permalänk
Medlem

Tolfte augusti beställde jag hos webhallen och kunde hämta ut den i måndags.
Extrakontrollen fick jag inte dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eamonn:

Tolfte augusti beställde jag hos webhallen och kunde hämta ut den i måndags.
Extrakontrollen fick jag inte dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Gott - grattis!

Det verkar som om extra originalkontrollers blir det knepigaste att få tag på...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eamonn:

Tolfte augusti beställde jag hos webhallen och kunde hämta ut den i måndags.
Extrakontrollen fick jag inte dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt! Min beställning från Dustin som jag la 11 september står fortfarande som preliminärt datum 24 april och extra handkontroll 4 april. Hoppas de snabbar på det. Nu när du troligtvis testat den, är längtan och "hypen" berättigad? Är det kul och funkar allt som det ska?

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem

Tack

Ja som nostalgipjäs eller vad man ska kalla det så tycker jag det är berättigat med tanke på det humana priset.

Fördelen med formatet och en bidragande del till att jag köpte den är att den är så portabel. Den får ju plats i en större ficka så man kan ta med den vart som helst utan problem.
Den är inte seg i uppstarten eller något sådant och allting har funkat hur bra som helst.
Varje spel har också några sparpunkter vilket är trevligt även om det inte riktigt blir samma känsla som när man satt och körde sista världen i super mario som barn.

Det som är negativt för mig är ffa. att det bara är en kontroll, för mig iaf är det här lite mer en social grej att kunna stoppa i fickan och ta med sig än nåt man sätter sig med efter jobbet.
Sen så är kablaget för kort:140cm för vägg- och TV-kablar och bara 45cm för handkontrollen.
Bägge dessa problemen löste sig genom att jag hittade en traderabutik (Tvspelskungen) som hade både förlängningskablar och kontroll.
Det låg i brevlådan här idag så jag kan bara rekommendera dom. Handkontrollen hade dessutom mer normal sladdlängd.

Den sista negativa punkten är att det är begränsat till de spel som följer med och att jag inte har någon nostalgi till många av dom samt att det är flera titlar som jag saknar.
Men det går ju också att lösa för den händige.

En grej som inte nödvändigtvis är negativt men lite udda är att det inte följer med en kontakt in i väggen utan man får plugga in den i sin mobilladdare el. dyl.

Allt som allt med beröm godkänt och klart värt pengarna, lite under förutsättning att man får tag på en extra kontroll och längre kablage.

Permalänk
Inaktiv

Fattar inte hypen. Verkar ju roligare att 3D printa ett Pi-case & emulera. Fast det kanske är typ olagligt och sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helevete:

Grymt! Min beställning från Dustin som jag la 11 september står fortfarande som preliminärt datum 24 april och extra handkontroll 4 april. Hoppas de snabbar på det. Nu när du troligtvis testat den, är längtan och "hypen" berättigad? Är det kul och funkar allt som det ska?

Har spelat ett par timmar dagen sedan i lördags!

Tycker den fungerar bra (förutom saker som de idiotiskt korta kablarna som vi redan känner till). Har ställt in min TV i spel/game-läge, och tycker att konsolen känns relativt snabb och responsiv (vet att en del klagat på det innan). Även gränssnittet är snyggt och rappt. Den startar upp och stänger ner väldigt fort och smidigt (inte alls lika lång tid som att boota en normal Linux- eller Windows-enhet). Fungerar även smidigt att spara spel när man avslutat.

Den enda lite praktiska kritik jag har är att jag skulle vilja stänga av, alternativt dämpa, volymen på bakgrundsmusiken när man är i "homeläge"/huvudmenyn. Sedan borde de fixat så att man kan trycka "Home" (eller "Reset" som de kallar det) ifrån handkontrollen, och inte behöva luta sig fram till maskinen och leta efter knappen i mörkret.

Men en riktigt kul maskin, och med tanke på att den inte kostar mycket mer (om man köper till normalt butikspris) än 1-2 spel till vanliga konsoler så tycker jag att den är klart prisvärd, och lever upp till sin "hype" och pris.

Gillar!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Har spelat ett par timmar dagen sedan i lördags!

Tycker den fungerar bra (förutom saker som de idiotiskt korta kablarna som vi redan känner till). Har ställt in min TV i spel/game-läge, och tycker att konsolen känns relativt snabb och responsiv (vet att en del klagat på det innan). Även gränssnittet är snyggt och rappt. Den startar upp och stänger ner väldigt fort och smidigt (inte alls lika lång tid som att boota en normal Linux- eller Windows-enhet). Fungerar även smidigt att spara spel när man avslutat.

Den enda lite praktiska kritik jag har är att jag skulle vilja stänga av, alternativt dämpa, volymen på bakgrundsmusiken när man är i "homeläge"/huvudmenyn. Sedan borde de fixat så att man kan trycka "Home" (eller "Reset" som de kallar det) ifrån handkontrollen, och inte behöva luta sig fram till maskinen och leta efter knappen i mörkret.

Men en riktigt kul maskin, och med tanke på att den inte kostar mycket mer (om man köper till normalt butikspris) än 1-2 spel till vanliga konsoler så tycker jag att den är klart prisvärd, och lever upp till sin "hype" och pris.

Gillar!

Det viktiga är just att aktivera spelläget om man har en slö TV, vilket de flesta som gnäller om problemet har och vägrar inse att problemet ligger i TV'n. Min gamla Sony 40" D3550 (närmar sig 9 år, FHD och S-PVA) har inga problem ens i standardläget men har märkt på nyare och framförallt billigare TV-apparater att det blir svårt att spela dessa äldre spel som förlitar sig på precision och exakthet. Nyare spel är förhållandevis förlåtande.

Moddar du din NES så kan du aktivera Hem-menyn med spelkontrollen med en programmerad knappsekvens. Bara det gör det värt att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det viktiga är just att aktivera spelläget om man har en slö TV, vilket de flesta som gnäller om problemet har och vägrar inse att problemet ligger i TV'n. Min gamla Sony 40" D3550 (närmar sig 9 år, FHD och S-PVA) har inga problem ens i standardläget men har märkt på nyare och framförallt billigare TV-apparater att det blir svårt att spela dessa äldre spel som förlitar sig på precision och exakthet. Nyare spel är förhållandevis förlåtande.

Jag tror du har helt rätt där.

Har själv spelat på en ca 4 år gammal plasma-TV (som inte är lika snabb uppdateringsfrekvens som snabba IPS-skärmar), och upplever inget problem när jag kör i spelläge.

Skrivet av anon5930:

Moddar du din NES så kan du aktivera Hem-menyn med spelkontrollen med en programmerad knappsekvens. Bara det gör det värt att göra.

Skall spela lite till innan jag provar att modda den. Har inte köpt förlängningskablar än, eller fått BT-donglar, så även om jag måste sträcka mig fram till konsolen så är det OK då jag har den på soffbordet tills vidare (med lång HDMI-kabel).

Är det Hakchi2 som du kört?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot: Va kul att höra! Ja man får ta det för vad det är, kostar som sagt lika mycket som ett par spel Mina förlängningskablar fick jag i brevlådan för en månad sen ungefär, trodde jag skulle få dem efter konsolen men tji fick jag. Skönt att hypen får leva vidare

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Jag tror du har helt rätt där.

Har själv spelat på en ca 4 år gammal plasma-TV (som inte är lika snabb uppdateringsfrekvens som snabba IPS-skärmar), och upplever inget problem när jag kör i spelläge.

Skall spela lite till innan jag provar att modda den. Har inte köpt förlängningskablar än, eller fått BT-donglar, så även om jag måste sträcka mig fram till konsolen så är det OK då jag har den på soffbordet tills vidare (med lång HDMI-kabel).

Är det Hakchi2 som du kört?

Många förstår inte eller vill förstå att dagens TV-apparater har en massa "bildförbättrings"funktioner som segar ner TV'n och dess bildvisning. Spel-läget inaktiverar mycket av detta och ökar TVns respons. På en TV som inte klarar av att leverera bilden tillräckligt fort och jämt så blir det (stor) skillnad.
Min egna TV må vara rejält gammal men har klarat sig bra. Otroligt tjock mot dagens apparater och mot en bra UHD-TV med HDR så står den nog sig inte alltför bra men mot typ allt annat... svårt att motivera byte så länge den fortsätter fungera. Ganska sugen på just en UHD-TV (eller hellre bildskärm, jag tittar inte på TV-sändningar) med HDR men inväntar att HDR-"striden" får en slutgiltig vinnare och sedan en vettig TV. 55" eller kanske större ändå vore en rätt trevlig uppgradering för min relativt lilla 40".

Kan vara bra att kolla så produkten fungerar som den ska med, samt att uppleva hur den är innan du eventuellt flashar om den. En aspekt som jag tycker är värd att tänka på är att om man trycker in massor av spel i den så kan det bli svårt att välja ett spel att spela. De 30 spel som är med från början är bland de bästa som släpptes till NES.

Inte kört den ännu faktiskt men är den jag kommer använda. Om nu inte något annat hinner dyka upp. Har ingen större brådska, lediga timmarna i arbetsveckan går åt fort nog som det är. :/

Permalänk
Medlem

Några nya leveranser av Nintendo mini

Är det någon som snappat upp något nytt angående Nintendo mini? Har någon återförsäljare fått några nya leveranser?

Visa signatur

orfo