Permalänk
Avstängd

Behöver ny stol

https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...

Måste ha en ny stol och är lite inne på denna stolen.

Någon som kör med denna stolen eller har något bättre att rekommendera?

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...

Måste ha en ny stol och är lite inne på denna stolen.

Någon som kör med denna stolen eller har något bättre att rekommendera?

köp en kontorsstol om du vill ha något som håller, Kinnarps gör bra stolar..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med en AK Racing jag kötpe för 2700 kr på Black Friday 2015, och enligt mig så är den ju extremt skönt, men det finns klart bättre alternativ.
För mig har två stycken rygglägen gått sönder, så ryggen är mer vinklad än vad jag vill att den ska vara.

Sen är armstöden lite konstiga, för de är inte alls i samma höjd hur jag än ställer in dem
+
Snygg Design
Overall väldigt sköna stolar

-
Lite sådär kvalité för priset

Permalänk
Avstängd

Har en kinnarp nu efter min jyskstol gav upp helt men sitter inte så bra i den men den håller nog i all evighet.

Har testat dessa racingstolar i affärer och de känns ganska sköna men vet inte om man sitter ner dem snabbt etc.

Permalänk
Medlem

En sådan skulle man ha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Har en kinnarp nu efter min jyskstol gav upp helt men sitter inte så bra i den men den håller nog i all evighet.

Har testat dessa racingstolar i affärer och de känns ganska sköna men vet inte om man sitter ner dem snabbt etc.

problemet är att dom inte har samma kvalitet som kontorsstolar, metallen är sämre/mjukare Gaspatronen slutar funka efter några år..
det är inget du upptäcker om du sitter i den & många som gett "raceingstolar" högt betyg när dom använt den nån månad,

tanken är väl att den ska funka felfritt även om 5-10år

få tag på en billig Kontorsstol av bättre kvalitet skruva bort metallram&ben och sätt den på en raceingstol.. kan ju bli lite mod att du behöver flytta monterings hål men inget lite glasfiberspackel kan fixa... då håller den i 20år till

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag säger som flera andra.
Satsa på en riktig kontorsstol.
Det behöver inte vara kinnarps dom måste man endå leta bättre beggade för att annars kanske dom kostar mer än dom flesta vill betala.
Men det finns andra märken som är som kinnarps riktiga kontorsmöbler men inte full så dyra.
Ofta behöver man inte full rygg med nackstöd så bara genom att skippa det sparar man in en del om du satsar på nytt.
Jag har 2st kinnarps 8000 med full rygg och nackstöd men också en utan nackstöd tror den heter 6000 och dom är alla bättre beggade men mycket bra att sitta i.

Måste tilägga en annan bra kombo är en stol utan armstöd men bordet man sitter vid är urgröpt så man har sina armar vilandes på bordet som blir brevid sig egtersom man sitter i urgröpningen.
Jag vet att det finns bla ett sånt bord på ikea.
Underskattad kombo helt klart

Skickades från m.sweclockers.com

Tillägg
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det var den fetaste stol jag sett! vill ha faktorn är maxxad! satans så skönt för armarna med dem där armstöden.
Luska lite mera var och om den finns att köpa?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Avstängd

http://www.kinnarps.com/ro/ro/Produse/Office/DeskChairs/Produ...

Har en sådan 6772 just nu sedan har jag en till kinnarps som står i källaren kanske skulle testa den istället.

Dock har den andra stolen ej armstöd.