Tips på spel för 6 personer

Permalänk
CS-mästare

Tips på spel för 6 personer

Hej allesammans
Har efter lite tjat lyckats förmå några barndomsvänner att skaffa PC igen, och nu infinner sig problemet med att hitta bra spel som lämpar sig för en grupp på sex personer, undrar således om någon kan rekommendera några bra spel till oss?

Mmorpgs som wow och dylikt är inte intressant för oss, inte heller moba eller andra tävlingsinriktade shooters.

Typ av spel vi gillar:
Original sin
Diablo 3
Skyrim
Age of empires
Sim City

Escape from tarkov är i beta, kan det vara något för oss eller lämpar det sig mer för ensamvargar?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

https://www.gog.com/game/star_wars_galactic_battlegrounds_sag... eller på steam http://store.steampowered.com/app/356500/

Samma spel som AoE2 fast med starwarstema , finns några moddar också om man vill ha , HD kör jag med själv , 15+ år gammalt men håller fortfarande , har inte hittat nåt som är bättre spelmässigt , jaja grafik och ljud finns på nyare men känslan

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd

Golf with friends

Permalänk
Medlem

Path of exile tillåter upp till 6 spelare i grupp.

Permalänk
Medlem

Rocket League!

Permalänk
Medlem

Dayz!

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poisonnn:

Rocket League!

Detta helt klart!
Om TS inte har koll på det så är det fotboll med radiostyrda bilar där man kan spela 3 vs 3.

Permalänk
Medlem

Arma 3 är riktigt kul, squad ska tydligen vara liknande men har inte provat det
Sen har du feed the beast (minecraft mod) där man kan bygga riktigt avancerade maskiner och lägga ner riktigt mycket tid på om man tycker sådant är roligt
Ark: survival evolved är även ett spel jag kan rekommendera.
Forza horizon 3 är rätt kul om ni gillar bilspel

Visa signatur

==CPU: I7 6700K @4.6Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Evolve ATX==Kylare: BeQuiet Dark Rock Pro 3==

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Granter:

Golf with friends

Tycker det ser lite larvigt ut, ett lite mer konventionellt golfspel skulle däremot kunna vara något om det är bra kontroller osv.

Permalänk
Medlem

Nu är väl inte detta ett RPG, RTS eller ett Sim spel som ni kanske föredrar, men Killing Floor 1 och 2, ett FPS spel i shoot em up form, döda massa Zeds (Zombies) i X antal vågor tills man når sisten vågen som är slutbossen, ger X antal timmar playtime.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Poisonnn:

Rocket League!

Rocker league skulle nog vara skitbra, har faktiskt inte spelat det innan.

Skrivet av Cr0wl3y:

Dayz är zombiespel om jag inte missminner mig, gillar inte sådana tyvärr, men tack för tipset!

Skrivet av johnlennonx:

Detta helt klart!
Om TS inte har koll på det så är det fotboll med radiostyrda bilar där man kan spela 3 vs 3.

Det kommer att spelas!

Skrivet av Zy77en:

Arma 3 är riktigt kul, squad ska tydligen vara liknande men har inte provat det
Sen har du feed the beast (minecraft mod) där man kan bygga riktigt avancerade maskiner och lägga ner riktigt mycket tid på om man tycker sådant är roligt
Ark: survival evolved är även ett spel jag kan rekommendera.
Forza horizon 3 är rätt kul om ni gillar bilspel

Ska kolla upp dessa, tack.

Permalänk
Medlem

Rocket league
Golf with your friends
Minecraft med diverse moddar. Mitt kompisgäng sitter just nu och kör project ozone 2 skyblock, sjukt skoj.
Team fortress 2
Overwatch
Dungeon defenders (vissa banor, annars är det 4 pers)
Trackmania nations forever eller stadium 2.
Payday 2 (kräver dock mods för att utöka till 6 spelare.
Civilization 6
Garrys mod
Left 4 dead 2 (utökas från 4 spelare med mods)
F1 2013-2016
Trials evolution kanske har 6 spelare, det har 4 iaf
The ship

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

6 personer hade vart perfekt för typ Tibia eller Lord of the rings online, men ni gillade ju inte MMORPG, så det går bort.
Annars är väl age of empires 2 HD rätt kul med 6 pers. 2v2v2 eller 3v3 eller FFA eller vad vet jag

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd

@almness:

Så om de inte är blod och monster så är spelet alltså larvigt, jag förstår

Skaffa vilket Worms spel som helst, riktigt kul att köra ihop med polare. Mycket

Killingfloor. Här äre blod och monster så de räcker och blir över! Bästa Lan spelet jag kört

Permalänk
Medlem

Du nämnde att dayz inte är passande, dock är escape from tarkev väldigt likt dayz, fast utan zombiesarna då.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera moddad Minecraft, exempelvis Sky Factory 3. Vissa säger kanske "det där är väl ett barnspel", men sen har det gått 7 timmar och man har glömt att käka. Det är lite av en tröskel man ska över, det kan vara lite mycket med alla grejer i början. Finns dock kopiösa mängder tutorial-liknande let's plays och mod spotlights, ett tips är att se de första 1-2 avsnitten på någon serie med samma mod pack innan man kör igång.

En stor fördel (vissa kanske kan se det som en nackdel) är att man kan spela helt oberoende av varandra om man vill, sedan samarbeta om / när man känner för det, på olika sätt. Inget "tvång" att alla ska vara online för att det ska fungera bra.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Chibariku:

Path of exile tillåter upp till 6 spelare i grupp.

Har kollat lite fort och detta skulle kunna vara något!

Skrivet av Zy77en:

Arma 3 är riktigt kul, squad ska tydligen vara liknande men har inte provat det
Sen har du feed the beast (minecraft mod) där man kan bygga riktigt avancerade maskiner och lägga ner riktigt mycket tid på om man tycker sådant är roligt
Ark: survival evolved är även ett spel jag kan rekommendera.
Forza horizon 3 är rätt kul om ni gillar bilspel

Arma 3 har jag aldrig riktigt fastnat för, men Ark såg roligt ut! Sen måste jag nog kolla upp dessa minecraftmoddar eftersom så många rekommenderar dem. Bilspel vet jag faktiskt inte om alla gillar, får fråga.

Skrivet av Kokefa:

Nu är väl inte detta ett RPG, RTS eller ett Sim spel som ni kanske föredrar, men Killing Floor 1 och 2, ett FPS spel i shoot em up form, döda massa Zeds (Zombies) i X antal vågor tills man når sisten vågen som är slutbossen, ger X antal timmar playtime.

Det är nåt med zombies som inte tilltalar mig, har aldrig gillat varken zombie-spel, filmer eller serier av någon anledning

Skrivet av Christley:

Rocket league
Golf with your friends
Minecraft med diverse moddar. Mitt kompisgäng sitter just nu och kör project ozone 2 skyblock, sjukt skoj.
Team fortress 2
Overwatch
Dungeon defenders (vissa banor, annars är det 4 pers)
Trackmania nations forever eller stadium 2.
Payday 2 (kräver dock mods för att utöka till 6 spelare.
Civilization 6
Garrys mod
Left 4 dead 2 (utökas från 4 spelare med mods)
F1 2013-2016
Trials evolution kanske har 6 spelare, det har 4 iaf
The ship

Ska kolla upp minecraftmodden! Payday 2, Rocket league och Civilization 6 skulle kunna vara något, The ship såg även det spännande ut!

Skrivet av Granter:

@almness:

Så om de inte är blod och monster så är spelet alltså larvigt, jag förstår

Skaffa vilket Worms spel som helst, riktigt kul att köra ihop med polare. Mycket

Killingfloor. Här äre blod och monster så de räcker och blir över! Bästa Lan spelet jag kört

hahaha nää men ska vi spela ett golfspel vill vi ha lite mer grafisk realism

Skrivet av Zarkov2:

Kan också rekommendera moddad Minecraft, exempelvis Sky Factory 3. Vissa säger kanske "det där är väl ett barnspel", men sen har det gått 7 timmar och man har glömt att käka. Det är lite av en tröskel man ska över, det kan vara lite mycket med alla grejer i början. Finns dock kopiösa mängder tutorial-liknande let's plays och mod spotlights, ett tips är att se de första 1-2 avsnitten på någon serie med samma mod pack innan man kör igång.

En stor fördel (vissa kanske kan se det som en nackdel) är att man kan spela helt oberoende av varandra om man vill, sedan samarbeta om / när man känner för det, på olika sätt. Inget "tvång" att alla ska vara online för att det ska fungera bra.

Ska kollas upp!

Permalänk
CS-mästare

Summering

Finns det inga rpg's liknande The Witcher 3, Dragon Age: Inquisition, Skyrim fast som co-op?

Kan även konstatera att varken zombieshooters eller motorsport går hem hos oss.

Summering av alla tips hittills

Intressanta spel

  1. Path of exile

  2. Ark: survival evolved

  3. The ship

  4. Civilization 6

  5. Payday 2

  6. Rocket league

  7. STAR WARS™ GALACTIC BATTLEGROUNDS SAGA (Egentligen gillar jag inte rts-spel när tidsåldern passerar 1700-talet haha)

Ej intressanta

  1. Dayz

  2. Killing Floor 1 och 2

  3. Left 4 dead 2

  4. Forza horizon 3

  5. F1 2013-2016

  6. Trials evolution

  7. Trackmania

  8. Team fortress 2

  9. Overwatch

  10. Garrys mod

  11. Arma 3

  12. Golf with friends

  13. Minecraftmod: Feed the beast

  14. Minecraftmod: Project ozone 2 skyblock

  15. Dungeon defenders

Tack för alla era tips, keep em coming!

Permalänk
Medlem

Europa Universalis 4 & Stellaris. Bästa spelen att hugga varandra i ryggen på!

Permalänk
Medlem

Rust eller blackwake

Permalänk
Medlem

@almness:

Total Annihilation på GoG.com
GTA V online
Magicka (max 4 dock)
Dota 2 privat server 3v3
Monopol?

Permalänk
Avstängd

@almness:

Grafikrealism i ett golf spel, de är nog knappast de viktigaste. Att de är ett roligt spel väger väl bra mycket tyngre än att gräset ser realistiskt ut, LOL

Permalänk
Medlem

Du har ju skyrim online tror jag det heter, har dock aldrig provat detta så vet inte hur det är. Sen går det att spela online på det "vanliga" skyrim med lite mods, det funkade bra för mig och en polare när vi provade

Visa signatur

==CPU: I7 6700K @4.6Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Evolve ATX==Kylare: BeQuiet Dark Rock Pro 3==

Permalänk
Inaktiv

TERRARIA!
Ja grafiken må se rätt muppig ut men spelet har ett grymt djup, både bildligt och bokstavligt talat. Det är även busenkelt för en spelare att sätta upp en "server" så att de andra kan logga in och spela.

Man slåss mitt zombies, bygger sin egen bas, utforskar enorma grottor efter mineraler och magiska föremål. Detta är bara en bråkdel av allt man kan göra i Terraria. Kan rekommenderas starkt!

Edit: spelling
Permalänk
Medlem

Open Rollercoster Tycon 2 (en mod som bland anat låter en spela online) https://openrct2.org/
Battlefield 2 ( https://battlelog.co/ ) Helt gratis och 2142 kommer också med.
Factorio

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Elder Scrolls Online kanske kan vara något?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Ska kolla upp minecraftmodden! Payday 2, Rocket league och Civilization 6 skulle kunna vara något, The ship såg även det spännande ut!

behöver inte vara specifikt den modden. finns många sjukt bra. vi körde infinity evolved expert mode tidigare. säkert 2-3 månader playthrough när vi körde 5-9 timmar per dag.
Annars finns magic mods, utforskarmods, teknikmods eller allt i alla.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Granter:

@almness:

Grafik realism i ett golf slep, de är nog knappast de viktigaste. Att de är ett roligt spel väger väl bra mycket tyngre än att gräset ser realistiskt ut, LOL

Smaken är som... Vill du fortsätta diskussionen ta det i pm.