Middle-Earth: Shadow of Mordor får uppföljare under 2017

Permalänk
Melding Plague

Middle-Earth: Shadow of Mordor får uppföljare under 2017

Den amerikanska återförsäljaren Target röjer av misstag uppföljaren till 2014 års Middle-Earth: Shadow of Mordor, vilken får namnet Shadow of War och släpps senare under året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske borde ta och spela klart första? tycker det var kul men spelade ca 15 timmar sen tappade jag bort min save efter ominstallation och orkade inte spela om haha.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kan säkert bli bra men synd att de inte valde andra karaktärer eller annan tidsepok. Kanske lite Silmarillion. Hade varit nice med Arnor och Häxkonungen. Slakta lite snowtrolls.

Trist att aldrig battle for middleearth 3 blir av

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dom tar bort mind-control grejen, det gjorde spelet på tok för jävla lätt.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag fastnade för SoM direkt. Lite less på fantasy faktiskt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

@Markusas:

Indeed, vill också ha ett middle earth 3... Oddsen är väl knappt högre för det än Half life 3 x)

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Nice! Lirade första en massa men slutade mitt i. "Kom på det" för någon vecka sedan och lirade det igen och spelade klart häromdagen. Så denna nyhet kom lägligt

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Gillade SoM, när jag lärde mig ignorera allt open world bloat. När jag övergav det och koncentrerade mig på enbart story missions blev det lagom långt och inte allt för repetitivt.

Men nu har jag spelat det spelet med den mekaniken, så om en uppföljare ska vara intressant för mig får de hitta på en hel del ny mekanik eller skriva en väldigt intressant story.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

@Markusas:

Indeed, vill också ha ett middle earth 3... Oddsen är väl knappt högre för det än Half life 3 x)

Ja, men typ. EA förlorade rättigheterna för några år sedan men det känns ju som att någon annan bör ha tagit tag i det.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Har svårt för alla LOTR spel förutom Lord of the rings online som är ett riktigt bra MMORPG. Men kostar lite för mycket om man vill ha det mesta.. Jag spenderade säkert 15-20k på det spelet Men har pausat nu, förstördes med hästar och all skit..

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Kan säkert bli bra men synd att de inte valde andra karaktärer eller annan tidsepok. Kanske lite Silmarillion. Hade varit nice med Arnor och Häxkonungen. Slakta lite snowtrolls.

De har ingen licens till det materialet, utan får bara använda den perioden som täcks in av Peter Jacksons filmer. Det lär också vara därför som historien sägs utspelas mellan de två filmserierna, trots att ett par händelser under spelet utspelade sig 1000 år tidigare enligt böckerna.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

De har ingen licens till det materialet, utan får bara använda den perioden som täcks in av Peter Jacksons filmer. Det lär också vara därför som historien sägs utspelas mellan de två filmserierna, trots att ett par händelser under spelet utspelade sig 1000 år tidigare enligt böckerna.

Aha vem sitter på rättigheterna som EA hade då? För de täckte ju även in Arnor och epoken runt häxkonungen.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Aha vem sitter på rättigheterna som EA hade då? För de täckte ju även in Arnor och epoken runt häxkonungen.

Warner är de enda som gjort videospel baserade på Middle Earth sen lång tid bakåt. Antagligen är väl det lite baserat på storyn i spelen, jag tror att de som förvaltar Tolkien-licensen är rätt så hårda.

EA har väl bara Star Wars som licensspel numera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Aha vem sitter på rättigheterna som EA hade då? För de täckte ju även in Arnor och epoken runt häxkonungen.

De återgick till Middle-Earth Enterprises, dvs Christopher Tolkien som förvaltar arvet. Polygon redde ut soppan när det var dags för det förra spelet:

http://www.polygon.com/2014/9/23/6414775/lord-the-rings-tolki...

Eftersom Warner äger New Line som gör filmerna, så får de göra spel i anknytning till detta. De har tänjt den rätten så långt det går med Shadows of Mordor, men något annat LOTR spel lär det inte bli på ett tag eftersom familjen Tolkien verkar tycka att det varit lite för mycket av undermåliga spel och inte vill licensiera ut bokrättigheterna för tillfället. Hur lång Warner kan använda sin licens för att göra spel vet jag inte, men det är knappast för alltid.

Just historierna of Arnor och Angmar är ett specialfall, eftersom de berättas i ett appendix till ROTK. Möjligen är det OK att göra spel på dem, men inte på Silmarillion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

dräggel

Permalänk
Medlem

@mpat: Aha, det var så pass.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2