Ipad, ipod touch och iphone 4s har blivit så slöa utan anledning?

Permalänk
Medlem

Ipad, ipod touch och iphone 4s har blivit så slöa utan anledning?

För ca 4 år sedan så köpte jag Ipad 3, Ipod touch 4 och Iphone 4. De senaste 2 åren har alla enheter tillsammans blivit allt segare och segare. Nu är det något extremt, att starta en låt på Spotify kan ta upp till 15 minuter! Om jag nu har turen att det inte hänger sig och kraschar igen och igen. Ibland kan det ta 3-4 minuter innan något händer efter att jag klickat på skärmen. Det här blir något frustrerande vid vardaglig användning.

Alla 3 enheter är i nyskick, aldrig tappade, aldrig legat urladdade en längre tid, alltid haft gott om ledigt utrymme.

Så jag förstår inte, varför blir de så extremt sega?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

IOS-version? Återställt?

4 år gammalt är väldigt gammalt idag, speciellt med nyare IOS/Android-versioner. Gammal hårdvara kan knappt driva ny mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

För ca 4 år sedan så köpte jag Ipad 3, Ipod touch 4 och Iphone 4. De senaste 2 åren har alla enheter tillsammans blivit allt segare och segare. Nu är det något extremt, att starta en låt på Spotify kan ta upp till 15 minuter! Om jag nu har turen att det inte hänger sig och kraschar igen och igen. Ibland kan det ta 3-4 minuter innan något händer efter att jag klickat på skärmen. Det här blir något frustrerande vid vardaglig användning.

Alla 3 enheter är i nyskick, aldrig tappade, aldrig legat urladdade en längre tid, alltid haft gott om ledigt utrymme.

Så jag förstår inte, varför blir de så extremt sega?

Kanske eftersom dem är 5 år gamla och antagligen kör på nyare firmware som är lämpat för nyare telefoner? Klart att dem är sega som sirap.

Inte direkt några prestandamonster du har där, spela en Spotify låt borde de klara dock.

Permalänk
Medlem

För att Apple vill folk ska köpa nya iPhone vartannat år. Hur skall dom tjäna pengar om folk inte uppgraderar sin iPhone. Dom låter alla iphone får ta del av senaste ios versionen, samtidigt nekar till att folk går tillbaka till äldre versioner när mobilen blir som sirap.

Antingen återställ mobilen varje gång den börjar svårt ned.
Eller köp ny iPhone och låt bli uppdatera ios tills andra har testat det.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|