AMD direktsänder Capsaicin & Cream ikväll

Permalänk
Inaktiv

Så ingenting alls om specs och releasedatum? Såg bara det allra sista på streamen.

Permalänk
Medlem

Raja är det största trollet, top kek.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

jahopp det var ju inte mkt att hänga i granen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det där var inte riktigt vad vi ville ha. Men det verkar ju som om Prey kommer att rulla bra på burken, i alla fall:D

Permalänk
Medlem

Oj... Vega kommer heta vega. Haha! Så... endast en gpu åt folket eller vadå?! Vill du ha bättre prestanda, köp två?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det var ju ett smärre anti-klimax. Släpp skiten nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta.. va det allt?!

Inga specifikationer, inga hintar om prestanda

1,5 hr åt skogen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Den enda som var chill var den där snubben från LiquidSky som verkade mer intresserad av att prata om sitt eget företag.

Fattade knappt vad företaget höll på med ändå. Blickade aldrig mot publiken/kameran. Väldigt märkligt evangemang, kändes oförberett.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

1t 30m av mitt liv bortkastat... tack amd! Har aldrig haft en Radeon gpu o denna streamen gjorde mig inte mer sugen påt.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon12433:

Så ingenting alls om specs och releasedatum? Såg bara det allra sista på streamen.

Nej. Bara namn plus att det kommer att fortsätta "ikväll".

Skrivet av Chris_Kadaver:

Oj... Vega kommer heta vega. Haha! Så... endast en gpu åt folket eller vadå?! Vill du ha bättre prestanda, köp två?

Med tanke på att han hintade om två gpu:er (minst) i början så nej?

Skrivet av Daumier:

Fattade knappt vad företaget höll på med ändå. Blickade aldrig mot publiken/kameran. Väldigt märkligt evangemang, kändes oförberett.

Känns snarare som företagen skickade upp vissa som inte hade scenerfarenhet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Oj. Det var ju lite av en besvikelse tycker jag. Var inte beredd på att de skulle låta VR ta så mycket plats! Trodde mera att det skulle vara samma stuk som Ryzen, dvs benchmarks och jämföra med konkurrenten etc. Slött

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem

Ibland är det bäst att bara läsa forumet på swec ...
Slängde en timma för något jag kunde läsa här på någras sec .... RX Vega !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Varför ha en livestream om detta? Dom visade inget intressant....

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Bara namn plus att det kommer att fortsätta "ikväll".

Med tanke på att han hintade om två gpu:er (minst) i början så nej?

Känns snarare som företagen skickade upp vissa som inte hade scenerfarenhet.

Ikväll handlar bara om och smörja resecenter och kryddig indisk mat.........

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

Då är det bara att hoppas att Nvidia har ett bättre event där de faktiskt droppar information om 1080Ti och inte bara namnet

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Hahaha inte det minsta klokare efter detta event, jag som hoppades på fler prestandasiffror.
Namnet "Radeon RX Vega" var ungefär vad jag fick reda på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Bara namn plus att det kommer att fortsätta "ikväll".

Med tanke på att han hintade om två gpu:er (minst) i början så nej?

Känns snarare som företagen skickade upp vissa som inte hade scenerfarenhet.

Med ikväll menade han nog deras "after party"..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

Med ikväll menade han nog deras "after party"..

Kan så vara.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på hur illa detta event utfördes så misstänker jag att AMD har gjort ändringar i sista minut på grund av Nvidias kommande 1080Ti. De vill väl att Nvidia ska presentera först.

Permalänk
Medlem

Kan man förhandsboka T-shirten............

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

Såg tack och lov bara slutet på streamen men det verkar ju inte som om jag missade något i början direkt....

Permalänk
Medlem

Folk förväntade sig ganska mycket för mycket här tror jag. Alltså Capsaicin är ett event om grafikteknik, inte produktsläpp, benchmarks eller specifika GPU:er.

Skrivet av Daumier:

Då är det bara att hoppas att Nvidia har ett bättre event där de faktiskt droppar information om 1080Ti och inte bara namnet

I och med att 1080Ti ska lanseras så lär det inte vara så konstigt om det kommer mer information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Med tanke på hur illa detta event utfördes så misstänker jag att AMD har gjort ändringar i sista minut på grund av Nvidias kommande 1080Ti. De vill väl att Nvidia ska presentera först.

Är ju förstås inte helt omöjligt, Nvidia drog lite av en fuling med att försöka dra bort uppmärksamhet från AMD. De hade väl hoppats på att kunna snacka priser osv.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Va många som klagar här i tråden!!! =D Han sa ju i början av eventet att detta INTE är en vega produktlansering. Vad förväntar ni er egentligen efter ett sådant uttalande....

Coolt att 480 skalar typ 100%!!! Då blir det kanske rimligt att ha 2 eller 3 RX Vega till sommaren
Tyckte detta med virtualisering och streaming verkade vara riktigt intressant, hoppas man kan bygga en egen spelserver som skulle kunna köra flera tunna klienter med vega i hemmet.
Kul att AMD verkligen börjat på allvar samarbeta med spelföretag OCH spelmotorer som från epic games, vilket typ har kört nära samarbete med enbart nvidia i över 15 år med sin unreal engine!
Ser att VR utvecklingen har äntligen börjat mogna, nu väntar jag på att Vulkan & DX12 ska bli mer mogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argammon:

Såg tack och lov bara slutet på streamen men det verkar ju inte som om jag missade något i början direkt....

I början så missade du 8 minuters svamlande om hans personliga erfarenheter av personalfestfyllor och glass.

Permalänk
Digital fyndjägare

AMD trollade oss alla i en och en halv timma.
TACK så jäkla mycket!
Snacka om trolltider.

Hoppas Nvidia INTE gör samma grej... "mitt i natten".

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

AMD trollade oss alla i en och en halv timma.
TACK så jäkla mycket!
Snacka om trolltider.

Hoppas Nvidia INTE gör samma grej... "mitt i natten".

Nej. Nvidia lär inte lansera t-shirts till sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Oj... Vega kommer heta vega. Haha! Så... endast en gpu åt folket eller vadå?! Vill du ha bättre prestanda, köp två?

Eller så kanske du kan köpa VEGA 3 / VEGA 5 / VEGA 7?

Permalänk
Avstängd

Folk verkar dock ha missat vad GDC betyder.. Game Developer Conference.

Alltså låg fokus på spel.. vilket i sig inte är något onaturligt. Visst kunde man ha hoppats på att Vega skulle visa sig men samtidigt så är det inte "fiasko" för att det inte gör det. Låter mer som folk hade för höga förväntningar och sedan gnäller på AMD för att de inte uppfylls.. även om AMD inte kan uppfylla något de inte lovat själva.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Först lär jag säga att jag seriöst satt i 17 minuter och väntade innan jag fatta att jag inte kollade live och det var en video..

Men AMD jävlar vad cringe dom är hela tiden.. rock musik intro och red pill, blue pill

Annars skönt att dom satsar på VR behövs verkligen, behöver få in lite riktiga studios som gör spel också.

Visa signatur