AMD direktsänder Capsaicin & Cream ikväll

Permalänk
Digital fyndjägare

@Tumnus: Tycker det är synd att de inte kan visa direkt för Nvidia vart skåpet ska stå, framförallt i pris. Sedan är inte förväntningarna så jättehöga från min sida längre då jag tror deras 2 VEGA kort kommer hamna strax över eller runt 1080 och strax över eller runt 1070 i prestanda.

Tycker det är synd då verkligen de flesta överallt kände sig lite smålurade efter detta event. Bara att läsa folks kommentarer runt om i internet m.m.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bl4ckIce:

@Tumnus: Tycker det är synd att de inte kan visa direkt för Nvidia vart skåpet ska stå, framförallt i pris. Sedan är inte förväntningarna så jättehöga från min sida längre då jag tror deras 2 VEGA kort kommer hamna strax över eller runt 1080 och strax över eller runt 1070 i prestanda.

Tycker det är synd då verkligen de flesta överallt känner sig lite smålurade. Bara att läsa folks kommentarer runt om i internet m.m.

Så folk ska alltså känna sig "smålurade" antingen för att AMD inte levde upp till något de inte lovat alt. att de ska känna sig lurade på spekulationer? Oberoende av vilket det är så har ingen lurat dem..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Digital fyndjägare

@Tumnus: Mmm exakt, jag förstår det, men tyvärr så är det så de flesta tänker. Folk vill se VEGA "in real action" samt veta om de ska vänta eller köpa ett snabbare kort "igår" och inte i sommar.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bl4ckIce:

@Tumnus: Mmm exakt, jag förstår det, men tyvärr så är det så de flesta tänker. Folk vill se VEGA "in real action" samt veta om de ska vänta eller köpa ett snabbare kort "igår" och inte i sommar.

jag vill ha HBM2 och väntar på vega oavsett.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Va många som klagar här i tråden!!! =D Han sa ju i början av eventet att detta INTE är en vega produktlansering. Vad förväntar ni er egentligen efter ett sådant uttalande....

Coolt att 480 skalar typ 100%!!! Då blir det kanske rimligt att ha 2 eller 3 RX Vega till sommaren
Tyckte detta med virtualisering och streaming verkade vara riktigt intressant, hoppas man kan bygga en egen spelserver som skulle kunna köra flera tunna klienter med vega i hemmet.
Kul att AMD verkligen börjat på allvar samarbeta med spelföretag OCH spelmotorer som från epic games, vilket typ har kört nära samarbete med enbart nvidia i över 15 år med sin unreal engine!
Ser att VR utvecklingen har äntligen börjat mogna, nu väntar jag på att Vulkan & DX12 ska bli mer mogen.

Eftersom det ser ut som att AMD går mot att bygga standardiserade grafikkretsar och sedan låta prestanda avgöras av hur många av dessa små kretsar man har så blir det väldigt viktigt för dem att kunna nå 100%. Sniper Elite verkar vara ett proof of concept, de har visat att det går.

Skrivet av Tumnus:

Folk verkar dock ha missat vad GDC betyder.. Game Developer Conference.

Alltså låg fokus på spel.. vilket i sig inte är något onaturligt. Visst kunde man ha hoppats på att Vega skulle visa sig men samtidigt så är det inte "fiasko" för att det inte gör det. Låter mer som folk hade för höga förväntningar och sedan gnäller på AMD för att de inte uppfylls.. även om AMD inte kan uppfylla något de inte lovat själva.

AMD hade bjudit in för att ta del av den senaste utvecklingen inom VR och de senaste teknikerna för att förbättra VR upplevelsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bl4ckIce:

@Tumnus: Mmm exakt, jag förstår det, men tyvärr så är det så de flesta tänker. Folk vill se VEGA "in real action" samt veta om de ska vänta eller köpa ett snabbare kort "igår" och inte i sommar.

Men då är det fortfarande hos "viljan" felet ligger hos och inte hos AMD.

Jag vill att Intel lanserar en 6950X för 500:- samt att Nvidia eller AMD lanserar ett Titan X(P) 2.0 för 300:-.. Är det Intel och Nvidia/AMDs fel att de inte kan leverera detta eller är det jag vill inte resonligt?

AMD kan inte lastas för att folk vill ha en ny GPU helst igår..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Mycket bra session, gillade allt även om jag sett mer av just Vega. Så nära RyZen-lanseringen är det dock självklart att de skjuter lite på detta förstås.

Jag ser verkligen fram emot bägge lanseringar.

Permalänk
Medlem

Mitt mobilsurf tog slut mitt i.

Jag har nu fått reda på att jag inte har missat något vettigt...

Ok, namnet. RX Vega.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Hjälpsam

Orkade inte se mer än första halvan.
Dock intressant detta med Vegas hypercache, som verkar minska behovet av mycket grafikminne.
Även intressant detta med att ett företag kan strömma spel i upplösning via servrar, till enkla plattformar.
Lite som Steam har, men över Internet.
Tror även att Nvidia har något liknande på gång, känns som att det kan bli framtiden.

edit Här har ju Swec en bra sammanfattning.
http://www.sweclockers.com/nyhet/23450-amd-vega-heter-radeon-...

edit2 Raja verkade jädrigt sugen på en grogg!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Bara namn plus att det kommer att fortsätta "ikväll".

Med tanke på att han hintade om två gpu:er (minst) i början så nej?

Känns snarare som företagen skickade upp vissa som inte hade scenerfarenhet.

Det är nog bäst att AMD skickar fram Lisa i framtiden. Hon ingav i alla fall förtroende på Ryzen presentationen så henne är jag imponerad av.

Permalänk
Medlem

Alltså detta är ju faktiskt Game developers conference, inte CES eller CeBIT eller liknande. Visst hade vi ju viljat veta mer om hårdvaran Vega, men mässan riktar sig inte till konsumenter.

Ska bli mycket intressant att se vad samarbetet med Bethesda mynnar ut i, det låter riktigt bra och spännande att AMD (äntligen!) för ett nära samarbete med mjukvaruutveckling och teknikimplementation på en djup nivå.
Kul att Epic också är med på tåget och implementerar AMD-teknik i Unreal-motorn, den är ju väldigt vida spridd.

Skrivet av anon12433:

Med tanke på hur illa detta event utfördes så misstänker jag att AMD har gjort ändringar i sista minut på grund av Nvidias kommande 1080Ti. De vill väl att Nvidia ska presentera först.

Kanske.

Skrivet av Aleshi:

Folk förväntade sig ganska mycket för mycket här tror jag. Alltså Capsaicin är ett event om grafikteknik, inte produktsläpp, benchmarks eller specifika GPU:er.

I och med att 1080Ti ska lanseras så lär det inte vara så konstigt om det kommer mer information.

Skrivet av SolidReactor:

Va många som klagar här i tråden!!! =D Han sa ju i början av eventet att detta INTE är en vega produktlansering. Vad förväntar ni er egentligen efter ett sådant uttalande....

Coolt att 480 skalar typ 100%!!! Då blir det kanske rimligt att ha 2 eller 3 RX Vega till sommaren
Tyckte detta med virtualisering och streaming verkade vara riktigt intressant, hoppas man kan bygga en egen spelserver som skulle kunna köra flera tunna klienter med vega i hemmet.
Kul att AMD verkligen börjat på allvar samarbeta med spelföretag OCH spelmotorer som från epic games, vilket typ har kört nära samarbete med enbart nvidia i över 15 år med sin unreal engine!
Ser att VR utvecklingen har äntligen börjat mogna, nu väntar jag på att Vulkan & DX12 ska bli mer mogen.

Precis.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Hjälpsam

En till nyhet är att Forward Rendering kommer till Unreal.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |