Tibia - spelar någon fortfarande det?

Permalänk
Proffsmoddare

Tibia - spelar någon fortfarande det?

Hallå Sweclockers!

Jag har börjat en liten nostalgitripp genom att börja spela Tibia igen. Jag började spela första gången runt version 7.4-7.5. Sedan spelade jag lite av och till fram till 2011 någon gång.

En gammal bekant berätta för några dagar sedan att han börjat spela så då loggade jag in på mitt gamla acc och har börjat lira lite, fastnade ganska hårt direkt så har kört på ganska hårt senaste veckan.

Tibia är tillsammans med UT'99 de spel jag lagt mest tid på, och spelat mest fram och tillbaka för den delen med.

Är det någon här på Sweclockers som fortfarande lirar? Isåfall på vilken värld? Själv kör jag på gamla goda Antica, drar gärna någon quest eller hunt någon dag.

MVH,
Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Började lira 2003 och har spelat lite till och från men jag hoppade på och började lira lite förra månaden. Riktigt kul och sjukt nostalgiskt. Har dock inte haft så mycket tid senaste veckorna och mitt prem har gått ut.

Så fort jag börjar få lite tid över igen så hoppar jag på tåget!
Skapade en ny gubbe på Antica och drog level 40 på ca tre veckor. Dubbel exp weekend och grejer gör att det går sjukt fort.
https://secure.tibia.com/community/?subtopic=characters&name=...

Är lite kluven till om jag gillar det eller inte - Det vara ju något otroligt när Bubble nådde level 100 eller Seromontis som nådde 300!!!

Idag verkar 300 vara typ standard.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KeVVa:

Började lira 2003 och har spelat lite till och från men jag hoppade på och började lira lite förra månaden. Riktigt kul och sjukt nostalgiskt. Har dock inte haft så mycket tid senaste veckorna och mitt prem har gått ut.

Så fort jag börjar få lite tid över igen så hoppar jag på tåget!
Skapade en ny gubbe på Antica och drog level 40 på ca tre veckor. Dubbel exp weekend och grejer gör att det går sjukt fort.
https://secure.tibia.com/community/?subtopic=characters&name=...

Är lite kluven till om jag gillar det eller inte - Det vara ju något otroligt när Bubble nådde level 100 eller Seromontis som nådde 300!!!

Idag verkar 300 vara typ standard.

Ja de är ju inte samma längre riktigt, men mycket nostalgi ändå. Och ja, det är skönt nu med happy hour och lite dubbel exp vouchers man får ibland.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Började lira 2003 och har spelat lite till och från men jag hoppade på och började lira lite förra månaden. Riktigt kul och sjukt nostalgiskt. Har dock inte haft så mycket tid senaste veckorna och mitt prem har gått ut.

Så fort jag börjar få lite tid över igen så hoppar jag på tåget!
Skapade en ny gubbe på Antica och drog level 40 på ca tre veckor. Dubbel exp weekend och grejer gör att det går sjukt fort.
https://secure.tibia.com/community/?subtopic=characters&name=...

Är lite kluven till om jag gillar det eller inte - Det vara ju något otroligt när Bubble nådde level 100 eller Seromontis som nådde 300!!!

Idag verkar 300 vara typ standard.

Haha, jag minns det än idag. Det var en given snackis i mellanstadiet då man satt och spelade i biblioteket på rasterna. Kommer ihåg när halva klassen samlades vid en dator då det blev orc invasion i Thais.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dreijer:

Haha, jag minns det än idag. Det var en given snackis i mellanstadiet då man satt och spelade i biblioteket på rasterna. Kommer ihåg när halva klassen samlades vid en dator då det blev orc invasion i Thais.

Detta sammanfattar det extremt bra!

Biblioteket var ett klassiskt ställe där man lirade med, vi skaffade bredband så sent.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Bara för att jag såg den här tråden så blev jag ju tvungen att pröva köra lite igen. nog säkert 10 år sen sist. Dessvärre verkar det vara grymt stora problem med anslutningen till servern..

Sjukt att folk är lvl 700++, som någon sa tidigare så var det stort när bubbles tog 100.

EDIT: Nobrand heter jag på Antica.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem

Spelat sen -02 någonting i typ sjuan. Spelar än idag, men tröttnat lite på senaste tiden. Är typ omöjligt att spela på tibia 11 och 10.99 är ju utdöende. Har några stycken 400+ men man blir lite trött på pl/br kidsen som tror dom är något bara för de är 600-700+ och började spela för några år sedan och kör med "server dominado" oavsett om det är pvp/non-pvp...
Spelar dock inte pvp längre då det blev tråkigt för typ 10 år sedan. Autoaim och hela den biten och för att inte tala om DDoS to win war eller botidioter.

Bots, kids och CipSoft själva är de som förstört Tibia.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Jätte mycket problem med servers verkar det som nu. Masskicks på varje server. Jobbigt att spela då. Känns inte speciellt kul att spendera pengar på Tibia när dom aldrig lyckas lösa problemet. Trist.

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar Medivia? Det närmsta man kan komma för oldschool feeling. Baserat på 7.4 men med mycket custom content! Har varit ca 1300 spelare online nyligen. Spelar på "Legacy"

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

@Tony32: Jag gör! Kanske lite sent svar men ändå Släng iväg ett PM om du vill börja igen. Jag å några andra mates spelar på Pendulum.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

@Tony32: Jag gör! Kanske lite sent svar men ändå Släng iväg ett PM om du vill börja igen. Jag å några andra mates spelar på Pendulum.

Jag har börjat lira en del på Pendulum. Vill gärna ha lite sällskap. Håller på med en paladin nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mx191:

Jag har börjat lira en del på Pendulum. Vill gärna ha lite sällskap. Håller på med en paladin nu

Adda Flirtiga Lisa in game

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

Spelar då och då haha, mest för en liten nostalgitripp men då är det OT som gäller :S

Permalänk

Fick nyligen suget för att ta upp spelandet igen. Men som nämnt innan är det tråkigt med kicksen man får titt som tätt.. Hoppas dom löser det!

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag har lirat tibia till och från sedan 2001 och just nu spelar jag Medivia som är en custom tibia 7.4 klient med äkta 7.4 feel. Det finns lite nya skins/öar/monster och quests men hela orginalmapen från 7.4 är såklart kvar.

Nu har jag börjat spela igen efter ett break, sitter och bakar gfbs i edron med laptop en på jobbet .

Jag letar nu efter folk som är sugna på att spela! Jag har characters på alla världar men jag kan också tänka mig att börja på en ny gubbe och kämpa sig fram tillsammans!

Servern har varit uppe sedan 2009 och är väldigt stabil med ofta flera tusen spelare utspridda på 4 servers, det är lätt att glömma att inte cip har gjort den.

Om någon av er har det gamla tibiasuget med loot, pk/krig, rpg, guilds och community när man skillar/bakar runor så rekommenderar jag STARKT medivia då det nya tibia bara är en skam jämnfört med vad spelet har varit. En del quests etc är inte ens lösta än så om det var din grej på tibia så Kommer du älska medivia!

Tack för mig!!

Permalänk
Medlem

Medivia

@Tony32: Tjenare, lirar du fortfarande medivia?

Permalänk
Medlem

Spelar lite sporadiskt på Peloria med vänner ibland, mest för skojs skull. Tibia blev kul igen med nya klienten som möjliggör att man rör sig med WASD

Permalänk

o-m-g. ppl actually do? -.-'

Permalänk

Ny på Medivia

Skrivet av Billward:

Hejsan!
Jag har lirat tibia till och från sedan 2001 och just nu spelar jag Medivia som är en custom tibia 7.4 klient med äkta 7.4 feel. Det finns lite nya skins/öar/monster och quests men hela orginalmapen från 7.4 är såklart kvar.

Nu har jag börjat spela igen efter ett break, sitter och bakar gfbs i edron med laptop en på jobbet .

Jag letar nu efter folk som är sugna på att spela! Jag har characters på alla världar men jag kan också tänka mig att börja på en ny gubbe och kämpa sig fram tillsammans!

Servern har varit uppe sedan 2009 och är väldigt stabil med ofta flera tusen spelare utspridda på 4 servers, det är lätt att glömma att inte cip har gjort den.

Om någon av er har det gamla tibiasuget med loot, pk/krig, rpg, guilds och community när man skillar/bakar runor så rekommenderar jag STARKT medivia då det nya tibia bara är en skam jämnfört med vad spelet har varit. En del quests etc är inte ens lösta än så om det var din grej på tibia så Kommer du älska medivia!

Tack för mig!!

Började nyss lira på Legacy då jag blev trött på det konstanta lagget på CipSoft servrarna.

Lägg till "Dam Son"om du/någon vill säga hej och dela med sig av upplevelserna på servern.