Nintendo Switch testas av FZ

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch testas av FZ

Kort innan lanseringen av Nintendo Switch sätter spelsajten FZ tänderna i spelkonsolen, som hyllas för sina hårdvarumässiga egenskaper men tyngs ned av ett tunt spelutbud.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det dem tar up som "problem" är vad jag har förstått något som de flesta har pratat om skulle bli problem så inget nytt för den som följt med i argumenten runt Switch.

Det jag finner mest intressant runt Switch är om den kan hålla native 720p i un-docked mode och 1080p i dockat mode, återstår att se.

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt optimistisk till Nintendo Switch. Har inte förbokat, men kommer nog att köpa den i helgen. Zelda lockar tillräckligt!

Permalänk

"Överlag nämns Switch mjukvara som den stora svagheten, där lanseringstitlarna inte kan rättfärdiga konsolens pris på 3 690 kronor. Potentiella köpare uppmanas istället att vänta tills det att flera storspel som Super Mario släpps senare i år och diverse problem åtgärdas."

Zelda?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Konsolgrävare

Rekommenderar att kolla in denna bild:

Och denna video:

Spel som verkar riktigt bra som kommer vid release:

Zelda: BotW
Fast RMX
I Am Setsuna
Shovel Knight
Snipperclips
Super Bomberman R
Voez

Spel som verkar intressanta som kommer denna månad:

Blaster Master Zero
Has Been Heroes
Snake Pass
The Binding of Isaac: Afterbirth+

Så finns ändå lite spel vid release

Självklart så är det mycket indies och spel som redan har kommit ut på andra platformar men för mig ser det lovade ut!

Själv är man otroligt taggad inför releasen på fredag!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ja, vad ska man säga. Gillar man Nintendo köper man konsolen, gillar man spel så beror det ju på utbudet. Jag hade inte heller köpt en konsol om det inte funnits spel. Jag köper för jag gillar Nintendo och Zelda och jag inte äger någon next-gen konsol ännu.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Seriöst så måste ju Nintendo ha något allvarligt fel i huvudet? varför inte lansera en konsoll med ett gäng stortitlar? De gör ju såhär varje jävla gång?!?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Rekommenderar att kolla in denna bild:
https://s3.postimg.org/oj0wnplnl/Switch.png
Och denna video:
https://youtu.be/p-mFODSa2VM

Spel som verkar riktigt bra som kommer vid release:

Zelda: BotW
Fast RMX
I Am Setsuna
Shovel Knight
Snipperclips
Super Bomberman R
Voez

Spel som verkar intressanta som kommer i Mars:

Blaster Master Zero
Has Been Heroes
Snake Pass
The Binding of Isaac: Afterbirth+

Så finns ändå lite spel vid release

Självklart så är det mycket indies och spel som redan har kommit ut på andra platformar men för mig ser det lovade ut!

Själv är man otroligt taggad inför releasen på fredag!

såg inget i bilden och kan inte kolla videon för är på jobbet, men ser inget om ett mario kart spel?
eller fungerar mario kart 8 till switch direkt?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Seriöst så måste ju Nintendo ha något allvarligt fel i huvudet? varför inte lansera en konsoll med ett gäng stortitlar? De gör ju såhär varje jävla gång?!?

Dom lanserar ju med en super-mega-stortitel i Breath of the Wild, dom vill antagligen inte att typ alla deras andra spel blir lidandes för dom tvingats tävla mot en sådan jätte. Och dom satsar väldigt uppenbart på ett pålitligt flöde av spel det närmsta året istället för att trycka ut allt så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Snusfri

Flopp.
Kommer likt Wii U att floppa hårt, tyvärr.
Nintendo lever kvar på gamla meriter.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Christley:

såg inget i bilden och kan inte kolla videon för är på jobbet, men ser inget om ett mario kart spel?
eller fungerar mario kart 8 till switch direkt?

Finns på bilden, 28 april kommer Mario Kart 8 Deluxe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av THB:

Flopp.
Kommer likt Wii U att floppa hårt, tyvärr.
Nintedo lever kvar på gamla meriter.

Nja de gör fortfarande bra spel. ( i alla fall till wii u)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Alla minns väl hur det gick med floppboxen som fick så mycket kritik och nästan ingen köpte den.
Samma drag som Microsoft gjorde anser jag att Nintendo får göra, de måste sänka priset på konsolen och istället tjäna pengar på spelen.
Sänk priset till 2995kr och skicka med Zelda så är den betydligt mer lättsåld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Seriöst så måste ju Nintendo ha något allvarligt fel i huvudet? varför inte lansera en konsoll med ett gäng stortitlar? De gör ju såhär varje jävla gång?!?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_console_laun...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_console_laun...

Ingen släpper "ett gäng stortitlar" på samma gång, helt enkelt för att man vill maximera försäljningen av spel och konsolens livslängd. Mycket enkel och effektiv strategi. Varför bemöda sig med att släppa Zelda och Mario samtidigt när man kan få folk att fokusera på det ena i taget, samt hålla Switch aktuell i rampljuset under längre tid?

Skrivet av THB:

Flopp.
Kommer likt Wii U att floppa hårt, tyvärr.
Nintedo lever kvar på gamla meriter.

Du sitter på en Xbox, utgår jag ifrån?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av in a bodybag:

"Överlag nämns Switch mjukvara som den stora svagheten, där lanseringstitlarna inte kan rättfärdiga konsolens pris på 3 690 kronor. Potentiella köpare uppmanas istället att vänta tills det att flera storspel som Super Mario släpps senare i år och diverse problem åtgärdas."

Zelda?

Mitt tips är att ignorera fz.se då de inte längre riktigt har koll på vad de sysslar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Seriöst så måste ju Nintendo ha något allvarligt fel i huvudet? varför inte lansera en konsoll med ett gäng stortitlar? De gör ju såhär varje jävla gång?!?

Jag håller faktiskt med dig. Visst, Zelda släpps vilket är en stor titel och antagligen ett mästerverk men sen dröjer det till julhandeln innan Mario kommer, det är alldeles för lång tid. Visst, det kommer en drös indiespel men de finns redan på andra plattformar och jag kan inte tänka mig att många kommer köpa en Switch för att köra Shovel Knight. Samma med MK8, det är ju en gammal titel som knappast kommer att bli en storsäljare (varannan Wii U ägare hade väl köpt MK8?).

Personligen tycker jag de borde haft en större titel åtminstone var tredje månad för att få igång försäljningen, annars lär inte AAA-utvecklarna våga skapa spel till konsolen vilket är exakt vad som hände med WiiU.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag håller faktiskt med dig. Visst, Zelda släpps vilket är en stor titel och antagligen ett mästerverk men sen dröjer det till julhandeln innan Mario kommer, det är alldeles för lång tid. Visst, det kommer en drös indiespel men de finns redan på andra plattformar och jag kan inte tänka mig att många kommer köpa en Switch för att köra Shovel Knight. Samma med MK8, det är ju en gammal titel som knappast kommer att bli en storsäljare (varannan Wii U ägare hade väl köpt MK8?).

Personligen tycker jag de borde haft en större titel åtminstone var tredje månad för att få igång försäljningen, annars lär inte AAA-utvecklarna våga skapa spel till konsolen vilket är exakt vad som hände med WiiU.

Varannan Wii U ägare är inte så många? I.o.m att Wii U inte sålde så bra så är MK8 en ganska attraktiv titel för många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayman:

Varannan Wii U ägare är inte så många? I.o.m att Wii U inte sålde så bra så är MK8 en ganska attraktiv titel för många.

Kollade Wikipedia, MK8 hade sålts i 8.26m ex och det har sålts 15.23m basenheter så det blir tom lite mer än varannan.

Sen förutsätter du nästan att alla som köper en Switch inte äger en Wii U (om titeln ska vara attraktiv för många).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Avbokade min Switch just pga bristande spelutbud. Zelda verkar fantastiskt, men man vill ju inte att maskinen ska samla damm i ett år efter det. Tror jag inväntar nästa Black Friday ist. Om det är bra pris och utbudet för 2018 är mer klart så blir det ett köp. Nu får Linx Vision duga ist

Permalänk
Medlem

Fixar Zelda till WiiU, inväntar Splatoon 2 innan det blir Switch köp.

Permalänk
Medlem

@THB: Om Wii U nu var en flopp, dvs. Vilket den troligtvis inte var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Flopp.
Kommer likt Wii U att floppa hårt, tyvärr.
Nintendo lever kvar på gamla meriter.

Jag har visserligen inga som helst bevis på det jag skriver.

Men om jag utgår från min egenkrets d v s släkt o vänner OCH det man läser på alla forum, så har du så fel!

Men du verkar ju kunna se in i framtiden

Så vad vet jag ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Snusfri

@skog1s vet om flera som avbokat Switch och väldigt många på YouTube säger samma sak.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

@skog1s vet om flera som avbokat Switch och väldigt många på YouTube säger samma sak.

Vet flera som bokat Switch och väldigt många på youtube som säger samma sak så...?

Vi får se hur det blir men just nu ser det INTE ut att bli en flopp iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den är ju på tok för dyr i Sverige, 299$ är rekommenderade priset = 3386 inkl moms i Sverige. Plus att tillbehören är överprisade som bara den.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Kanske på Bläck Flydäj, om det finns några intressanta titlar och vettigt pris.
Skulle vara ganska trevligt när man reser, skulle nog aldrig spela hemma dock.
Mitt största problem Nintendo har alltid varit ockerpriserna på spel, bortskämd med Steam reor allt över 100 spänn är dyrt.
Första gången jag har känt någon sorts hype sen N64, Wii-generationerna skapade mer sura uppstötningar och suckar än hype.

2k med MarioKart så slår jag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orber:

Den är ju på tok för dyr i Sverige, 299$ är rekommenderade priset = 3386 inkl moms i Sverige. Plus att tillbehören är överprisade som bara den.

konsoller har alltid varit mycket dyrare i sverige men det är våra skatter, moms och allt annat som spelar in, sen ska återförsäljarna tjäna en slant också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

konsoller har alltid varit mycket dyrare i sverige men det är våra skatter, moms och allt annat som spelar in, sen ska återförsäljarna tjäna en slant också.

Jo visst är det dyrt i Sverige men det är fortfarande över 300 kr pålägg över rekommenderade priset för en Switch. Många säger att det beror på Bergsala som är Nintendos grossist i Sverige.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

@skog1s vet om flera som avbokat Switch och väldigt många på YouTube säger samma sak.

Vad YouTube säger

Och du skriver bestämt att dom kommer att då floppa hårt

En sak måste ändå du veta lika bra som mig, Nintendo är lite likt Apple... dom har en kundkrets som är stenhård!

Dom sviker aldrig.

Skrivet av ipac:

Vet flera som bokat Switch och väldigt många på youtube som säger samma sak så...?

Vi får se hur det blir men just nu ser det INTE ut att bli en flopp iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har helt rätt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

ja känns som dom kommer sälja massor med indie-spel osv som redan finns på steam till "fullpris" på 649 medans man får samma spel för 100 spänn på steam.

Dock så lockar ju Zelda och mario men det svider att köpa en konsol för nästan 4000 för dom spelen.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]