Xbox trådlös till pc (erfarenheter av) sökes

Permalänk
Medlem

Xbox trådlös till pc (erfarenheter av) sökes

Tja!
Försöker trolla bort så mycket sladdar som möjligt till min laptop. Spelar mycket Rocket League och använder mig av en 360 kontroller. Har vart sugen på köpa en trådlös version av den men har läst mycket om hög inputlag/delay eller vad man ska kalla det. Är själv mycket känslig för sånt. Sen läste jag på lite om den här värsting kontrollern, Xbox Elite som är trådlös, men jag hittar inga vettiga svar på om den lider av fördröjning, eller om den står likvärdig mot en trådad kontroller med tanke på prislappen?

Någon som vet?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Vet inte så mycket men man är tvungen att köpa till en trådlös dongel så det blir ändå en upptagen usb port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvispen77:

Vet inte så mycket men man är tvungen att köpa till en trådlös dongel så det blir ändå en upptagen usb port.

Det spelar mig ingen roll.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Använder själv en trådlös Xbox 360 kontroll till min PC. Inte märkt någon input lag, men är å andra sidan inte speciellt känslig för sådant. Skulle tro att även en Elite kontroll får samma input lag då jag inbillar mig att det hänger på mottagaren (?)

Köper man en 360 kontroll, vet inte hur det är med One, i dagsläget så får man med en usb-mottagare.
Känns spontant som att det här är en sak man måste testa själv för att bilda sig en uppfattning.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Ok vet inget om delayer men det borde ändå va det eftersom det är trådlöst?

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med en Xbox One handkontroll + trådlös dongel till datorn. Har personligen aldrig upplevt någon typ av delay när jag spelat Horizon 3 och Rocket League. Med Xbox One handkontrollen har du även möjligheten att koppla in med USB-kabel om du hellre föredrar det (förutsatt att man har W10)

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Tjena,

Jag skaffade mig själv en Xbox One kontroll för min soff-gaming-rigg och jag har inte märkt av nåt lagg, kan nämnas att jag kör med trådloest mekaniskt tangentbord...så man kanske är van :).
En sak som jag dock märkte med Xbox One kontrollern är att man måste uppdatera firmwaren på den för att den ska den ska funka som den ska.

Visa signatur

Intel i7 6700k || Noctua NH-D15 || MSI GTX 1080 GamingZ || Asus Z170 Pro Gaming || Corsair Vengence 16gb 3000Mhz CL15 || Fractal Design Define R5 || Samsung 850 EVO 500GB || WD RED 3TB || Corsair RM750x 750W || W10 || Logitech G602 || Filco MINILA Air

Permalänk
Medlem

One kontrollen är att föredra framför 360. One har mycket bättre styrkors för när man vill använda det.

One kontrollen behöver inte heller egentligen någon USB plats, om man bara vill köra en kontroll kopplad och har Bluetooth på datorn så funkar det via bluetooth, lite meck i början men sen så kopplar det bra.
Noter att detta behöver vara v2 kontrollern.. detta kan man se genom att logon är en del av den matta plasten från framsidan av kontrollen (där knapparna och allt är) och inte satt i den blanka plasten från sidan man normalt sett her pekandes bort från sig (där shoulder knapparna finns)

Trådlösa dongeln behövs egentligen bara om Bluetooth krånglar för en eller om man vill koppla flerra kontroller till samma dator.

Input lagg har jag inte märkt av.