Xbox One och Project Scorpio får VR-headset under 2018

Permalänk
Melding Plague

Xbox One och Project Scorpio får VR-headset under 2018

Microsofts satsning på så kallad mixed reality sträcker sig längre än Windows och stationära datorer, då de nu meddelar att även företagets spelkonsoler framöver får stöd för tekniken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Härligt att Microsoft också ger sig in i VR-gamet! PS VR gör ju att fler får upp ögonen, då man inte behöver ge 9500kr för ett headset och 20K för en dator som orkar driva det.

Nu kanske fler har råd och fler utvecklare vågar göra spel

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Härligt att Microsoft också ger sig in i VR-gamet! PS VR gör ju att fler får upp ögonen, då man inte behöver ge 9500kr för ett headset och 20K för en dator som orkar driva det.

Nu kanske fler har råd och fler utvecklare vågar göra spel

Fast min dator kostade en hel del unter 20k (11000) och jag kan till och med supersampla all vr spel som jag har testat. Tar man en i5 och ett 1060 kommer man undan med ännu mindre.

Permalänk
Medlem

*Gäsp* Ett hyfsat VR-headset kommer inte kosta mer än någon tusenlapp och troligen ha multiplattform support om ett eller två år. Det känns sjukt onödigt att bli early adopter som många hoppat på för att köra igenom diverse tech-demos. Och det kommer troligen inte kännas värt kostnaden när priserna faktiskt dumpats på grund av kina-tillverkare med extremt pressade priser gör prylar av helt ok kvalitet. Och det blir nog lagom till att det faktiskt ett lite större spelutbud.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

*Gäsp* Ett hyfsat VR-headset kommer inte kosta mer än någon tusenlapp och troligen ha multiplattform support om ett eller två år. Det känns sjukt onödigt att bli early adopter som många hoppat på för att köra igenom diverse tech-demos. Och det kommer troligen inte kännas värt kostnaden när priserna faktiskt dumpats på grund av kina-tillverkare med extremt pressade priser gör prylar av helt ok kvalitet. Och det blir nog lagom till att det faktiskt ett lite större spelutbud.

Men hur många kommer ha AR-möjlighet?

Permalänk
Medlem

Tycker "Mixed Reality" är ett bättre, och mer korrekt beskrivande, namn än "Holographic".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

*Gäsp* Ett hyfsat VR-headset kommer inte kosta mer än någon tusenlapp och troligen ha multiplattform support om ett eller två år. Det känns sjukt onödigt att bli early adopter som många hoppat på för att köra igenom diverse tech-demos. Och det kommer troligen inte kännas värt kostnaden när priserna faktiskt dumpats på grund av kina-tillverkare med extremt pressade priser gör prylar av helt ok kvalitet. Och det blir nog lagom till att det faktiskt ett lite större spelutbud.

Man kan ju även tycka att dom som köpte 980 och 1080 var idioter eftersom det skulle komma bättre modeller senare till samma pris och då dessa kort dumpas med 2000kr.

Men visst har man is i magen så får man oftast saker billigare och bättre, men marknaden behöver även early adapters.
Det som kan komma bli VRs största nackdel är alla dessa varianter med HTC Vive, Ocolus Rift, PS VR, MS VR och mobil VR och MS AR.

Det gäller för tredjepartsbolagen att få det att fungera med alla headsets om detta ska bli en succé för spelutvecklarna, om det ska nå större försäljningsvolymer.

Om ett spel säljer 10.000 i VR och 150.00 i vanlig miljö så kommer VR inte löna sig för någon i längden, varken för tillverkarna eller för utvecklarna, men jag tror också VR är mer mogen som spelmarknad om 2-3 år, just nu köper man grisen i säcken.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av matnojje:

Fast min dator kostade en hel del unter 20k (11000) och jag kan till och med supersampla all vr spel som jag har testat. Tar man en i5 och ett 1060 kommer man undan med ännu mindre.

Är du säker? Kolla prisjakt för alla dina komponenter (utom skärm) så ska du se att det blir runt 18k ju.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är du säker? Kolla prisjakt för alla dina komponenter (utom skärm) så ska du se att det blir runt 18k ju.

Verkligen inte. Med mina komponenter idag på prisjakt blev det 13588:- . Men det reflekterar inte riktigt priset det heller för mitt 1070 kostade 3000 på rea. Ssd kostade 500 begagnat på rea. ljudkortet kostade 1000 på rea. Då kan man dra bort runt 2000 från priset och får priset 11588. Sen har man inte nytta av ett ljudkort när man spelar VR då headseten har inbyggt ljud.