Minecraft Win 10 - Lite hjälp.

Permalänk
Medlem

Minecraft Win 10 - Lite hjälp.

Så här är läget.

Mina barn vill gärna spela Minecraft. Jag har Minecraft till PC, originalet i Java men de vill spela med kontroller och jag har insett att de moddar som lägger till kontrollstöd i Minecraft inte fungerar som jag vill.

Alltså, tänkte jag köpa Minecraft Win 10 edition eftersom det har inbyggt stöd för 360-kontroller. Men nu får jag inte riktigt rätsida på om det räcker att jag köper det EN gång... t.ex. på min stationära dator, för att sedan kunna installera det på min laptop och Win 10-platta?

Jag har aldrig använt Windows Store tidigare så jag vet inte hur det fungerar. Är det för det första knutet till mitt Microsoftkonto (Onedrive?)? Och då för det andra om jag kan köpa Minecraft Win 10 en gång, installera på alla enheter och sedan kan alla dessa spela samtidigt på en LOKAL server?

Tack!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Om du har orginal java spelet så kan du få Windows 10 versionen, logga in på Mojang så kan du få en nyckel. Du kan installera det på flera datorer (kanske 5 minns inte riktigt) men tyvärr kan du bara spela på en dator åt gången. Ska du spela flera samtidigt så måste du nog ha två olika Microsoftkonton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Om du har orginal java spelet så kan du få Windows 10 versionen, logga in på Mojang så kan du få en nyckel. Du kan installera det på flera datorer (kanske 5 minns inte riktigt) men tyvärr kan du bara spela på en dator åt gången. Ska du spela flera samtidigt så måste du nog ha två olika Microsoftkonton.

Just det ja. Fungerar det fortfarande?

Men det låter tråkigt att det inte ska fungera på flera datorer samtidigt i lokal miljö?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att de helt enkelt får lära sig att spela med wasd+mus. Det är väl dags ändå!

Så kan vi spela det riktiga Minecraft och dessutom köra SEUS och liknande.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."