Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt/smidigt att byta till SSD på PS Pro?

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Någon som vet om det är möjligt/smidigt att byta till SSD på PS Pro?

https://youtu.be/PzuDuF5Xemw

Det är enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Sökte runt lite och det verkar som om Playstation inte har något emot att man byter lagringsenhet. Jag var rädd att det skulle kunna påverka garantin men de har till och med skrivit steg för steg hur man går tillväga. >_<" Delar länken om det är fler som går i samma tankar.

Byta lagringsenhet PS4: https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/syste...

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Sökte runt lite och det verkar som om Playstation inte har något emot att man byter lagringsenhet. Jag var rädd att det skulle kunna påverka garantin men de har till och med skrivit steg för steg hur man går tillväga. >_<" Delar länken om det är fler som går i samma tankar.

Byta lagringsenhet PS4: https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/syste...

Bytte själv HDD förra veckan (har den gamla versionen). Var jättelätt. Enda problemet jag stötte på var att jag valde fel fil när jag skulle ominstallera OS:et. Finns 2 st varianter: en liten fil och en större (runt 900mb). Välj den större, den andra är en uppdateringfil om du ska uppdatera ditt PS4 från en gammal version

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Jag håller på och kollar efter en mediacenter som ska passa till biorummet då ATV3 åker ut snart.
Jag har idag PS3 slim som är chippad samt PS4. Vad jag har förstått så stöder ingen av dom DTS eller liknade. Jag har en ljuanläggning med 5.1 och tittar på filmer med högre upplösning med filfomatet mkv.

Skulle det fungera med en PRO version eller bör jag titta på dedikerade mediaspelare som Nvidia Shield?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk

Hej köpte mitt playstation för någon dag sen och spelar the last of us just nu vad tycker ni jag ska spela efter? gillar spel med bra storys. Kommer aldrig spela online så det är inget viktigt, gjorde en poll på spel som ser bra ut http://www.strawpoll.me/12426218

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Resident Evil 7 iaf, tycker de har gjort bra val med spelet och det känns som ett skräckspel igen. Hade varit intressant att lira detta i VR(dock med blöja^^).
Har inte kört igenom det än så det kanske blir sämre mot slutet, vad vet jag.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

@bardbard: Har redan kört resident evil på min dator:)

Permalänk
Skrivet av Bloodsbane:

Hej köpte mitt playstation för någon dag sen och spelar the last of us just nu vad tycker ni jag ska spela efter? gillar spel med bra storys. Kommer aldrig spela online så det är inget viktigt, gjorde en poll på spel som ser bra ut http://www.strawpoll.me/12426218

Måste jag köra dom andra uncharted spelen först innan jag kör 4an? och är infamous second son något bra?:) vill köra det spel som har bäst handling:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodsbane:

Måste jag köra dom andra uncharted spelen först innan jag kör 4an? och är infamous second son något bra?:) vill köra det spel som har bäst handling:)

Jag har lirat second son, tyckte det var riktigt skoj

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av fecko:

Jag håller på och kollar efter en mediacenter som ska passa till biorummet då ATV3 åker ut snart.
Jag har idag PS3 slim som är chippad samt PS4. Vad jag har förstått så stöder ingen av dom DTS eller liknade. Jag har en ljuanläggning med 5.1 och tittar på filmer med högre upplösning med filfomatet mkv.

Skulle det fungera med en PRO version eller bör jag titta på dedikerade mediaspelare som Nvidia Shield?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte så säker men tror inte att PS pro kommer att tillföra något inom den biten som inte ps4 redan kan.
http://manuals.playstation.net/document/gb/ps4/music/mp_forma...
https://www.google.se/#q=ps4+pro+media+player&*
Men ja du kan ju kolla lite på Shield V2. Annars en HTPC är väll det som troligen är det du är ute efter

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@fecko: Har haft vanliga PS4 och nu Pro. ingen av dem klarar DTS.
Antar att det är en licens grej som de måste betala till Dolby för DTS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@fecko: Har haft vanliga PS4 och nu Pro. ingen av dem klarar DTS.
Antar att det är en licens grej som de måste betala till Dolby för DTS.

PS4 klarar skicka alla ljudformaten till receiver. Iaf med Blu-ray.

Även PS3 klarar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

konsol ska va konsol... till media har man HTPC eller grym mediaspelare...

Nån som bytt upp sig från vanliga till pro? Tycker ni det va värt det? Funderar på att sälja en av våra ps4or, och köpa Pro nämligen...
Blir nog att sälja den vanliga ps4 500gb med HK för 1500 till en polare...

Permalänk
Medlem

Man kan få en månad PS+ för bara 9,50 SEK

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Webhallen säljer just nu PS4 slim vita för 1990kr? wtf ????

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/260215-pla...

Permalänk

@HazZarD: Är någon tillfällig kampanj som Sony kör lite varstans i Europa just nu. Handlar om att ta lite uppmärksamhet (och försäljning) från Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@fecko: Har haft vanliga PS4 och nu Pro. ingen av dem klarar DTS.
Antar att det är en licens grej som de måste betala till Dolby för DTS.

Tror du är lite förvirrad, jag lyssnar på DTS på både min ps3 och ps4

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

@Johnnymann: skivor ja, mkv not so much.

Permalänk
Medlem

@dennisnp:
Det beror väl på kodningen, inte DTS standarden(päron och äpplen) vilket Sony HAR betalat licens för.
Jag har inte haft några problem, men orka tjafsa, köp en mediabox istället o svär över att den inte klarar all kodning heller.
Antingen lär dig rippa ordentligt eller så ger du fan i att tanka ned illegalt.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Webhallen säljer just nu PS4 slim vita för 1990kr? wtf ????

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/260215-pla...

är det någon skillnad annat än färgen från den där och "vanliga" ps4 slim svarta versionen?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft någon konsol sen gamecube så ursäkta min okunskap.

hur är det med ps4, kan jag spela ett spel sen avinstallera det så jag får tillbaka allt utrymme på hdd/ssd?

har ps4 slim en disk läsare / optisk läsare eller vad dom kallas för fysiska skivor eller togs den bort för att få ned tjockleken på den?

kan jag använda mina hörlurar jag har till datorn till ps4 slim eller har dom något annat uttag?
och det här verkar inte riktigt framgå när jag kollar produktbeskrivningen.

Inet kör en kampanj med ps4 slim och horizon zero dawn för 2500kr, det står erbjudandet går ut 12/3 men den skickas om 27 dagar betyder det att jag måste betala fullt pris om 27 dagar då eftersom kampanjen har gått ut när den skickas?

ni som spelat det tycker ni det ens är värt pengarna eller ska jag köpa bara ps4 slim och köpa något annat spel med också?

om jag är ute o cyklar med vilken forum del jag borde frågat det här så säg det så får jag göra en egen tråd då.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

Jag har inte haft någon konsol sen gamecube så ursäkta min okunskap.

hur är det med ps4, kan jag spela ett spel sen avinstallera det så jag får tillbaka allt utrymme på hdd/ssd?

har ps4 slim en disk läsare / optisk läsare eller vad dom kallas för fysiska skivor eller togs den bort för att få ned tjockleken på den?

kan jag använda mina hörlurar jag har till datorn till ps4 slim eller har dom något annat uttag?
och det här verkar inte riktigt framgå när jag kollar produktbeskrivningen.

Inet kör en kampanj med ps4 slim och horizon zero dawn för 2500kr, det står erbjudandet går ut 12/3 men den skickas om 27 dagar betyder det att jag måste betala fullt pris om 27 dagar då eftersom kampanjen har gått ut när den skickas?

ni som spelat det tycker ni det ens är värt pengarna eller ska jag köpa bara ps4 slim och köpa något annat spel med också?

om jag är ute o cyklar med vilken forum del jag borde frågat det här så säg det så får jag göra en egen tråd då.

Ja du kan såklart avinstallera ett spel och få tillbaka utrymmet.
Ja den har en Bluray/DVD läsare
kontrollern har uttag för hörlurar ja.

FInns en kampanj nu annars på slim versionerna, 1990kr gäller dock bara över helgen jag köpte mig en idag och ångrar det inte billigare än så får man inte en ps4 idag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kethsi:

hur är det med ps4, kan jag spela ett spel sen avinstallera det så jag får tillbaka allt utrymme på hdd/ssd?

Korrekt.

Skrivet av Kethsi:

har ps4 slim en disk läsare / optisk läsare eller vad dom kallas för fysiska skivor eller togs den bort för att få ned tjockleken på den?

Nej då, den är kvar.

Skrivet av Kethsi:

kan jag använda mina hörlurar jag har till datorn till ps4 slim eller har dom något annat uttag?
och det här verkar inte riktigt framgå när jag kollar produktbeskrivningen.

Det finns inget uttag på själva konsolen men du kan till exempel koppla in hörlurarna i TV'n som konsolen är ansluten till eller i själva spelkontrollern.

Skrivet av Kethsi:

Inet kör en kampanj med ps4 slim och horizon zero dawn för 2500kr, det står erbjudandet går ut 12/3 men den skickas om 27 dagar betyder det att jag måste betala fullt pris om 27 dagar då eftersom kampanjen har gått ut när den skickas?

Osäker. Men jag skulle inte vänta 27 dagar på en konsol om jag var intresserad oavsett
Du tjänar bara 100kr jämfört med att köpa konsolen och spelet separat just nu då många butiker säljer PS4 Slim för 2000kr.

Skrivet av Kethsi:

ni som spelat det tycker ni det ens är värt pengarna eller ska jag köpa bara ps4 slim och köpa något annat spel med också?

Horizon: Zero Dawn kom ut den 28:e Februari, det är purfärskt.
Men folk verkar helt klart gilla det, skyhöga betyg i både användares och kritikers recensioner.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Webhallen säljer just nu PS4 slim vita för 1990kr? wtf ????

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/260215-pla...

Vill bara tilläga att det inte bara är Webhallen som kör det priset
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3866011 Cdon, Netonnet, Siba, Elgiganten och Mediamarkt kör med.
Men det vet ni säkert redan vid det här laget

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja du kan såklart avinstallera ett spel och få tillbaka utrymmet.
Ja den har en Bluray/DVD läsare
kontrollern har uttag för hörlurar ja.

FInns en kampanj nu annars på slim versionerna, 1990kr gäller dock bara över helgen jag köpte mig en idag och ångrar det inte billigare än så får man inte en ps4 idag.

fantastiskt och ja det var precis slim versionen jag frågade om

Skrivet av Uzanar:

Korrekt.

Nej då, den är kvar.

Det finns inget uttag på själva konsolen men du kan till exempel koppla in hörlurarna i TV'n som konsolen är ansluten till eller i själva spelkontrollern.

Osäker. Men jag skulle inte vänta 27 dagar på en konsol om jag var intresserad oavsett
Du tjänar bara 100kr jämfört med att köpa konsolen och spelet separat just nu då många butiker säljer PS4 Slim för 2000kr.

Horizon: Zero Dawn kom ut den 28:e Februari, det är purfärskt.
Men folk verkar helt klart gilla det, skyhöga betyg i både användares och kritikers recensioner.

tänkte köra på min gamla dator skärm jag har sittandes utan användning, har inte så mycket utrymme för en tv eller pengar för en tv heller för den delen.

och det har du rätt i spara 100kr för 1månads väntetid är kanske inte värt det får köpa det och några andra spel brevid då!

tack till er båda för svar får bli att beställa imorgon då!

EDIT: glömde fråga innan jag klickade spara, om jag köper något på playstation store måste jag ha playstation plus för att kunna ladda ner spelet då eller funkar det utan deras medlems grej?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

fantastiskt och ja det var precis slim versionen jag frågade om
tänkte köra på min gamla dator skärm jag har sittandes utan användning, har inte så mycket utrymme för en tv eller pengar för en tv heller för den delen.

och det har du rätt i spara 100kr för 1månads väntetid är kanske inte värt det får köpa det och några andra spel brevid då!

tack till er båda för svar får bli att beställa imorgon då!

EDIT: glömde fråga innan jag klickade spara, om jag köper något på playstation store måste jag ha playstation plus för att kunna ladda ner spelet då eller funkar det utan deras medlems grej?

Spela på din dator är nog det mer ekonomiska valet. Finns knappt några exklusiva titlar till PS4 och din PC duger ju mer än väl för spelande.

Permalänk
Medlem

@Kethsi: Nej, det krävs inte plus-medlemskap för att du ska kunna ladda ned de spel du köper, däremot rekommenderar jag medlemskapet då det finns ett fåtal spel varje månad som man kan ladda ned gratis samt får bättre rabatter om man är plus-medlem.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon5930:

Spela på din dator är nog det mer ekonomiska valet. Finns knappt några exklusiva titlar till PS4 och din PC duger ju mer än väl för spelande.

Varför måste det ena utesluta det andra?
Ketshi vill väl antagligen spela vissa exklusiva PS4-titlar.

Sedan håller jag verkligen inte med dig angående antalet exklusiva titlar.
De är inte kopiöst många men kvalitet framför kvantitet, det levererar definitivt PS4's exklusiva titlar.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈