Nvidia presenterar Geforce GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag vill hävda att 2st AMD RX 480 kan matcha denna 1080 Ti vid spel som använder Vulkan/DX12 t.ex. som Siper Elite 4 (DX12), då till halva priset av en 1080 Ti:)

(Demonstreras vid 50m 40s)

Nvidia får gärna sänka priset en liten bit till enligt mig

Edit:
Något att jämföra med vid 1st RX 480 mot Titan X (Pascal)

källa: http://www.guru3d.com/articles_pages/sniper_elite_4_pc_graphi...

Guru 3D
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Onödigt GTX 780Ti klarar allt på ultra i de flesta spel i 1080p med 75fps+ . Men om du planerar att köra 144hz eller högre upplösning ska jag inte stoppa dig . Min 780Ti klarar spel utmärkt med min 75 hz skärm

Ja, jag ska spela på min 4K skärm i 60Hz, helst i så hög detaljnivå som möjligt. I Ghost Recon: Wildlands, som är spelet på tapeten just nu så kan jag inte köra högre än low på 4k utan att gå över minnesbudgeten. Det är surt att Nvidia inte tryckte in mer minne i 780Ti, för rent beräkningskraftmässigt så är det inga fel på dem, bara att de har så jäkla lite minne.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.5GHz med Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Maximus VI HERO | ASUS STRIX GeForce GTX 1080Ti | EVGA Supernova 1000W | 500GB 850 EVO | Cooler Master Cosmos II | Corsair Vengeance PRO 1866MHz 16GB | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Så de ersatte min produkt utan att fråga fast jag hade skrivit jag hade hellre tagit tillgodokvitto.

Hur gammal är du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Tänkte vänta på Vega och var riktigt sugen men helt ärligt så blev jag så besviken igår när de inte gav oss nånting, de är förmodligen osäkra med Vega vilket inte låter bra i mina öron.

1080TI för samma pris som ett 1080 fast med mkt bättre prestanda, jaa du AMD ni har förlåt åter igen. Nästa gång kan det vara värt att visa nånting som ger en hopp.

Skrivet av Cameltotem:

@Trebsor:

Men sluta med det där argument.

Hade de aldrig nämnt ordet Vega och allt om hur det skulle avslöjas mer information om Vega igår så hade ingen kollat evnetet och blivit besviken.

Man kan inte göra så.

Allvarligt, nu får du ge dig. Du har gnällt på detta i 5 inlägg. Att du har sneda förväntningar pga berusande förhoppningar är inte AMD:s fel. Återigen är GDC inte en produktmässa, det är en grafikteknikmässa. AMD gjorde precis vad de borde göra på en sådan mässa. Ett tätt samarbete med Bethesda för att implementera Vulkan i alla deras titlar samt få forward rendering till Unreal-motorn är riktigt spännande och positiva nyheter. Rajat sade direkt från början av presentationen att det inte skulle bli någon produktpresentation. Och vad har du förlorat egentligen? Den har inte försenats mer, lanseringen äger rum i andra kvartalet, och det har varit känt sedan CES i början av januari. Dessutom säger ju Nvidia inte ett pip förrän veckan innan sina lanseringar.

Skrivet av Ratatosk:

Finns många möjligheter att veta.
Spåkula?
Tarokort?
Horoskop?

Ja, det verkar ha blivit väldigt populärt på Sweclockers. Som filurerna här nedanför!

Skrivet av scara:

Ser ut att bli min nästa kort då VEGA verkar inte hävda sig mer än Gtx 1080, om ens det.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ahlen:

Ni kan få citera mig sen, men är 99% säker på att top vega kortet kommer prestera strax under 1080.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Paddanx:

Intressant. Så de har då 11 1GB7 (8Gbit) moduler? Trodde det var 2GB (16Gbit) moduler de hade, och 6st * 64-bit DDR GDDR5X för 384-bit. Eller har de så att de helt enkelt inte använder sista GB:en alls? Låter väldigt "dyrt" att ha 11 moduler...

Eller missförstår jag det, för just poängen med GDDR5X var väl att det skulle vara 64-bit access vs GDDR5 som är 32-bit.

Oavsett är jag glad att de löst det genom att slopa sista GB helt, för jag kommer aldrig bli helt såld på 3,5GB+0,5GB lösningen.

Nvidia sätter lagom pris från början: "Folk tycker det är rimligt och ingen prissänkning behövs" ^^

Ser ut som det sitter 12 minneskapslar på Pascal Titan X, lär nog vara en som saknas på 1080 Ti

GDDR5X kretsarna har en 32-bitars databuss precis som GDDR5, men protokollet i GDDR5X är lite förändrat så man kan skicka dubbelt så mycket över datapinnarna som för GDDR5 vid samma klockfrekvens. GDDR5X är inte en egen standard utan endast en utökning av GDDR5, går tydligen att köra GDDR5X kapslar både i QDR läge (då de är GDDR5X) och DDR läge (då de fungerar precis som GDDR5).

Rent praktiskt så skickas alltid 16 bitar per datapinne per anrop i QDR-läge (prefetch storleken är 16n), vilket blir totalt 512 bitar -> 64 bytes. googlar man GDDR5X får man tyvärr en WFCCTech artikel bland de första träffarna, de pratar om "64 Bit wide (double the prefetch) memory access" men när har den siten haft rätt senast...

Vad är "lagom"? Nvidia är precis som AMD ett börsnoterat företag vars yttersta ansvar är att tjäna sina aktieägare. "Lagom" är det pris man bedömer maximerar vinsten och 1080 verkar ha sålt hyfsat. Tycker man det var för dyrt finns och fanns det billigare modeller både från AMD och Nvidia att välja på.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bl4ckIce:

@Gruarn: Rädda? Rädda för vad??? De släppte ett kort som ÄR snabbare än deras egna TITAN... De döda sin egen produkt bara sådär.. Och här säger du att de är rädda... LOL

Du svarar på din egen fråga indirekt. De släpper ett snabbare kort för nästan halva priset. Med andra ord konkurrerar de med sina egna Titan X(P) för mindre pris. Det om något pekar på att de anser sig tvingade att konkurrera med pris för första gången på flera år.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur gammal är du?

25+ samt varför är det relevant?

Vet att 1080 är ett bra kort har inga coilwhine och jag är riktigt nöjd med det men känns konstigt att gå från ett Ti kort till vanligt

Samt jag hade i tankarna att skicka in mitt 980ti om nvidia skulle ha inbytesprogram här i norden men blev tyvärr ändrade planer :/

Men får nöja mig med 1080 nån generation tills 4k singelkorten börjar rulla in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@VeryMadMeatball:

30-40 % max

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av iWeeby:

Vad spelar du egentligen om du sitter på 560Ti? x)

Jag sitter mest och utvecklar spel på min fritid, men när jag väl spelar så fungerar t.ex. Warframe, Path of Exile & Dark Souls III väldigt bra! Två 560ti i SLi var väldigt bra prestanda för pengarna på sin tid, och det håller faktiskt fortfarande till spel där utvecklarna brytt sig om optimering över huvud taget. :3

Har dock haft lite problem med tyngre spel som t.ex. GTA V, Subnautica & Rust. Vill ha mitt 1080ti nu!

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk

Dåliga nyheter för oss som har Titan Pascalkort...

Permalänk
Digital fyndjägare

Svenskt pris direkt från Nvidia...

GEFORCE GTX 1080 Ti
DET ULTIMATA GEFORCE-KORTET

Pris: 8.499:- (sek)

https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/gtx-1080-...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

@Bl4ckIce:

Såg det jag med. Hoppas det blir aning billigare i detaljhandeln. Strax under 8 hade jag förväntat mig.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Bl4ckIce:

Svenskt pris direkt från Nvidia...

GEFORCE GTX 1080 Ti
DET ULTIMATA GEFORCE-KORTET

Pris: 8.499:- (sek)

https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/gtx-1080-...

Jag kommer ihåg på den gamla goda tiden när 699$ betydde 6990kr.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Henke1989:

Dåliga nyheter för oss som har Titan Pascalkort...

Varför det? Titan XP är fortfarande vrålsnabbt.

Det kan ju knappast varit så att du inte visste vad du gav dig in på när du bestämde dig för att köpa ett grafikkort för 13 000:-. För eller senare kommer det komma ett kort som presterar lika bra för halva priset eller ännu mindre, frågan var ju bara hur snart. Denna gången var det snarare än förväntat kanske eftersom RX Vega troligtvis är en ordentligt utmanare denna gång. Därav 1080 Ti prissättning.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Jag kommer ihåg på den gamla goda tiden när 699$ betydde 6990kr.

Du menar när dollarpriserna var nere och havererade under 8 kr per dollar?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du menar när dollarpriserna var nere och havererade under 8 kr per dollar?

Var väl rent av under 7 kronor ett tag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Var väl rent av under 7 kronor ett tag?

Mars 2014 var det 6.35
Beställde turbokit till bilen då så det var rena guldgruvan jämfört med dagens kurs. Dollarn har gått otroligt starkt uppåt

Rekordet var nångång 2008-2009 när de funkade upp ekonomin, då var det ca 5.95

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Fasen med, samma visa som vid tidigare introduktioner. Dollarn ligger ju på 9.05 x 1.25 (moms) x 699= 7907 kr. Jag antar att det inte är någon tull på grafikkort och att det inte ska läggas på.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du svarar på din egen fråga indirekt. De släpper ett snabbare kort för nästan halva priset. Med andra ord konkurrerar de med sina egna Titan X(P) för mindre pris. Det om något pekar på att de anser sig tvingade att konkurrera med pris för första gången på flera år.

Det finns ett litet antal kunder som är villiga att köpa grafikkort över 10 000 kr, och då är det ju dumt att inte mätta den marknaden innan man släpper ut nästan samma prestanda till massorna. Sen vet vi ju båda att det inte är samma kort, och att Titan X(P) har övertag i diverse saker. På förra generationens Titan-kort skiljde det bara tre månader mellan Titan X(M) och 980 Ti. Titan X(P) kom i augusti förra året, så de har fått åtta-nio månader av övertag för ett premium.

Permalänk
Digital fyndjägare

Nvidia visar upp nya resultat gällande DirectX 12 med ny drivrutin (378.74), upp till trettiotre procents ökning.

Nvidia Announces GameWorks DX12 (Tuesday, February 28, 2017)
Game Ready Driver Optimized for DX12 NVIDIA also revealed an upcoming Game Ready Driver optimized for DirectX 12 games. The company refined code in the driver and worked side by side with game developers to deliver performance increases of up to 16 percent on average across a variety of DirectX 12 games, such as Ashes of the Singularity, Gears of War 4, Hitman, Rise of the Tomb Raider and Tom Clancy's The Division.(1)

(1) Figure averages the percentage increase of benchmark numbers in the following: GeForce GTX 1080 at 3840x2160 with launch driver 368.81 vs 378.74 on an Intel Core i7 5930K, 16GB DDR4 using Win10 x64. Ashes of the Singularity, Crazy Preset (46.5, 50.9 or 9%), Tom Clancy's The Division 1.6, Max Settings + 1x SMAA Ultra (31.5, 32.7 or 4%) Hitman, High Settings + High SSAO (50.6, 62.1 or 23%), Rise of the Tomb Raider, Very High + 2x SSAA (20.5, 27.2 or 33%), and Gears of War 4, Ultra Preset (41.2, 45.2 or 10%).

Nvidia: http://nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-announces-gameworks-...

http://i.picpar.com/L0oc.png

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ser ut som det sitter 12 minneskapslar på Pascal Titan X, lär nog vara en som saknas på 1080 Ti
http://images.bit-tech.net/content_images/2016/09/titan-x-pascal-water-cooling-review/txwc-3b.jpg

GDDR5X kretsarna har en 32-bitars databuss precis som GDDR5, men protokollet i GDDR5X är lite förändrat så man kan skicka dubbelt så mycket över datapinnarna som för GDDR5 vid samma klockfrekvens. GDDR5X är inte en egen standard utan endast en utökning av GDDR5, går tydligen att köra GDDR5X kapslar både i QDR läge (då de är GDDR5X) och DDR läge (då de fungerar precis som GDDR5).

Rent praktiskt så skickas alltid 16 bitar per datapinne per anrop i QDR-läge (prefetch storleken är 16n), vilket blir totalt 512 bitar -> 64 bytes. googlar man GDDR5X får man tyvärr en WFCCTech artikel bland de första träffarna, de pratar om "64 Bit wide (double the prefetch) memory access" men när har den siten haft rätt senast...

Ahh då är jag med. De siter har lätt fått en att tro just att det är 64-bit, vilket gjort mig lite undrande. Sen kan man dock undra, varför är det inte det? Måste väl vara mer prisvärt med 6 moduler vs 12? Men det är ju klart, då blir det inte GDDR5 kompatibelt, och det kräver ändå fler trådar till samma krets.

Skrivet av Yoshman:

Vad är "lagom"? Nvidia är precis som AMD ett börsnoterat företag vars yttersta ansvar är att tjäna sina aktieägare. "Lagom" är det pris man bedömer maximerar vinsten och 1080 verkar ha sålt hyfsat. Tycker man det var för dyrt finns och fanns det billigare modeller både från AMD och Nvidia att välja på.

Lagom är det pris jag, som konsument, anser den är värd att köpa för. Detta är självklart olika för olika personer, men 2000kr ($200) är en hel del pengar för de flesta av oss konsumenter.

Så det spelar ingen roll om det är ett AB, Statligt, Egenföretagare eller what ever... alla dessa har konsumenter i sig, VDn, aktieägare, Personal osv... Aktieägare ställer bara krav och är konsumenter på annat sätt, men de är inte inkomst som en som köper deras produkt. Så vem borde du göra glada? Jo de som faktiskt tjänar dig pengar.

Och när denna personal handlar från andra företag så är priset mot dem som konsument, och är det överprisat så är det så i förhållande till vad det borde kosta i en konsuments ögon. Så det är Nvidias roll att göra det "lagom" för mig, inte du, inte några forumkrigare, utan endast företaget, och det som tjänar dem pengar är konsumenter, inte aktieägare. Så om företaget väljer att pissa på sina konsumenter för att göra aktieägare glada, ska de också få skit för det från sina konsumenter, för om man inte ger detta, vad hindrar de från att sätta $999 nästa gång och du kallar det "lagom" igen?

Vad de gör är att de räknar med att folk är så blinda och trogna att de köper ett övre mellanklass kort som 1080, för de själva som @Dallebull säger har valt att sätta ett high-end pris och sen mjölka dessa dumma konsumenter, istället för att släppa 1080ti.

Men vill ni vara dumma konsumenter, var det... men kom fan inte o säg att priset är "lagom" för vad det är värt när man kan ta bort 30% av priset utan att ens blinka... bull-shit.

Det är lite som en diskussion som nästan spårade ur innan om vem som styr priset vid en försäljning... många fortfarande inbillar sig att det är konsumenten, men när Nvidia kan göra som de gör här, så ser man tydligt att det är ingen annan än säljaren som bestämmer priset och om affären blir av eller inte. Om konsumenter ska kunna bestämma det så måste konkurrens finnas... annars är det kört.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

Ahh då är jag med. De siter har lätt fått en att tro just att det är 64-bit, vilket gjort mig lite undrande. Sen kan man dock undra, varför är det inte det? Måste väl vara mer prisvärt med 6 moduler vs 12? Men det är ju klart, då blir det inte GDDR5 kompatibelt, och det kräver ändå fler trådar till samma krets.

Lagom är det pris jag, som konsument, anser den är värd att köpa för. Detta är självklart olika för olika personer, men 2000kr ($200) är en hel del pengar för de flesta av oss konsumenter.

Så det spelar ingen roll om det är ett AB, Statligt, Egenföretagare eller what ever... alla dessa har konsumenter i sig, VDn, aktieägare, Personal osv... Aktieägare ställer bara krav och är konsumenter på annat sätt, men de är inte inkomst som en som köper deras produkt. Så vem borde du göra glada? Jo de som faktiskt tjänar dig pengar.

Och när denna personal handlar från andra företag så är priset mot dem som konsument, och är det överprisat så är det så i förhållande till vad det borde kosta i en konsuments ögon. Så det är Nvidias roll att göra det "lagom" för mig, inte du, inte några forumkrigare, utan endast företaget, och det som tjänar dem pengar är konsumenter, inte aktieägare. Så om företaget väljer att pissa på sina konsumenter för att göra aktieägare glada, ska de också få skit för det från sina konsumenter, för om man inte ger detta, vad hindrar de från att sätta $999 nästa gång och du kallar det "lagom" igen?

Vad de gör är att de räknar med att folk är så blinda och trogna att de köper ett övre mellanklass kort som 1080, för de själva som @Dallebull säger har valt att sätta ett high-end pris och sen mjölka dessa dumma konsumenter, istället för att släppa 1080ti.

Men vill ni vara dumma konsumenter, var det... men kom fan inte o säg att priset är "lagom" för vad det är värt när man kan ta bort 30% av priset utan att ens blinka... bull-shit.

Det är lite som en diskussion som nästan spårade ur innan om vem som styr priset vid en försäljning... många fortfarande inbillar sig att det är konsumenten, men när Nvidia kan göra som de gör här, så ser man tydligt att det är ingen annan än säljaren som bestämmer priset och om affären blir av eller inte. Om konsumenter ska kunna bestämma det så måste konkurrens finnas... annars är det kört.

Apple gör ju samma sak, Säljer sina telefoner med 50-70 % vinst marginal INGEN har så hög marginal, och där finns det massa konkurenss.

Det handlar TYVÄRR om att tjäna så jävla mycet cash som möjligt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av tvelander:

Apple gör ju samma sak, Säljer sina telefoner med 50-70 % vinst marginal INGEN har så hög marginal, och där finns det massa konkurenss.

Det handlar TYVÄRR om att tjäna så jävla mycet cash som möjligt.

Var har du fått den faktan ifrån? Samsung tar bra betalt för sina toppmodeller.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dinoman:

Var har du fått den faktan ifrån? Samsung tar bra betalt för sina toppmodeller.

Ge mig en samsung för 11k +

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av tvelander:

Ge mig en samsung för 11k +

Vi pratar om marginaler här, inte kundpris. Ge gärna lite mer fakta och data kring detta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det handlar TYVÄRR om att tjäna så jävla mycet cash som möjligt.

Ja, och det är väl en jävla tur det för hur ska annars några nya coola grejer komma till marknaden? Genom altruism? Girighet är vad som driver världen framåt, även om diverse religiösa och politiska sekter driver som tes att det inte är det, samt att personliga uppoffringar i nuet för en belöning/återbetalning senare är den enda vägen till frälsning/framgång. Folk blev lurade på samma sätt i tusentals år av andra som ville ha deras resurser för sig själva, och när vi till sist lyckades bryta det genom den industriella revolutionen så gick vi från medeltid till rymdålder på 150 år.

Permalänk
Skrivet av Xaves:

Mina tankar går till alla stackare som satt och köpte Titan X Pascal för 1200 dollar

Det som imponerade mest på mig var hur kortet presterade över Titan XP på bara 1500 Mhz Längtar redan tills partnertillverkare börjar få ut sina varianter med alla förbättringar som tillkommer i custom PCB och eftermarknadskylare!

Min 4K skärm är redo! Äntligen slipper jag stånka fram på 20-30 fps när jag försöker maxa spel i 4K på mitt uråldriga 980Ti

Uråldriga är ju trams, nog för att det går djävulskt fort nu, men det är vi spelgalna "ultra-inställare" som får pröjsa för detta, iom att de skulle kunna trolla mycket mer med drivrutiner till äldre kort, istället överges utvecklingen och nya kort pressas ut som kvällstidningar.
Jag skaffade mitt ASUS ROG STRIX 980ti 2015-07. Nu kör jag 1440 iofs, men man kommer nog kunna köra 980ti SLI x2/3 för en billig penning snart. Det som är surt är att tvingas lägga ca 8500kr (x2 kanske?) var 14:e månad eller så. Men cash is king och kan de tweaka ut nya modeller varje kvartal (där är vi snart) så lockas vi att punga ut 10.000-20.000 var 6:e månad kanske för att hålla oss i topp på PC-sidan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Ja, och det är väl en jävla tur det för hur ska annars några nya coola grejer komma till marknaden? Genom altruism? Girighet är vad som driver världen framåt, även om diverse religiösa och politiska sekter driver som tes att det inte är det, samt att personliga uppoffringar i nuet för en belöning/återbetalning senare är den enda vägen till frälsning/framgång. Folk blev lurade på samma sätt i tusentals år av andra som ville ha deras resurser för sig själva, och när vi till sist lyckades bryta det genom den industriella revolutionen så gick vi från medeltid till rymdålder på 150 år.

Haha, wow, där fick du in ett djupt resonemang i grafikkortsdiskussionen! Ja, jag är säker på att girighet och pengar är det som gjort vår planet och värld så sjukt ren, fin och fredlig som den är nu 2017, och tack o lov för att aldrig kyrkan/religionen brytt sig om pengar historien igenom😂! Eller?
Du får pris som årets ******* inlägg på en sån här tråd. (Det är inget smicker i detta fall...😉)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Ja, jag är säker på att girighet och pengar är det som gjort vår planet och värld så sjukt ren, fin och fredlig som den är nu 2017, och tack o lov för att aldrig kyrkan/religionen brytt sig om pengar historien igenom😂! Eller?

Hur var det med läsförståelsen, din kulturrelativist?

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Hur var det med läsförståelsen, din kulturrelativist?

Jo, tack bra, din elit-teoretiker...
Kanske någon på Nvidia & AMD vill åt våra stackars surt förvärvade slantar...som kolonialisterna en gång ville åt vildarnas råvaror?;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.