Fredagspanelen 130: AMD Ryzen, Geforce GTX 1080 Ti och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Dels för att vi körde live, men även för att vi inom en mycket snar framtid kommer göra övergången till Youtube helt.

Den tjänst vi använt ett tag nu (Youplay) var en konsekvens av att Google/Youtube inte tillåter prerolls. Vi har efter feedback från medlemmar och intern diskussion konstaterat att folk föredrar Youtube som tjänst och inte gillar prerolls, vilket ligger till grund för beslutet.

Det tackar vi för!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Jag vill bara hälsa redaktionen att jag hoppas att ni får sova ut i helgen, och att inte glömma bort att ta semester. Tänk på att hälsan är viktigare än jobbet!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Jag tänker på den tjänsten dom snackar om att man för 9.99 dollars i månaden får lira 100 Xbox spel.
Säg att det kommer ett spel i tjänsten som jag funderar på att köpa. Kan jag betala 9.99 och sen säga upp det direkt och spela det spelet i en månad?

/Knight

EDIT: @jacob @jonasT

Skrivet av JonasT:

Det är lite oklart faktiskt.

"If your subscription expires or is cancelled, any games downloaded through Xbox Game Pass will no longer be available. However, progress and achievements will remain attached to your account."

Enligt ovanstående uppgifterna låter det som att spelen deaktiveras omgående vid uppsägning, men vid vanliga prenumerationstjänster brukar åtminstone den betalda månaden få löpa ut innan tjänsten stängs av. Vi får helt enkelt se närmare lansering.

Missade om det bara var USA, eller om tjänsten finns eller kommer till Sverige?

Eventuellt svenskt pris (gillar konceptet, men tror den bör ligga runt 100-lappen, och inte mer så är det riktigt intressant)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Det här var vettigt.

De såg lite piggare ut nu än förra sändningen

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Gillar skarp att ni sänder live! Fortsätt gärna med de

Helt sjukt att jag inte insåg vad det stod på Jacobs mugg för än 30 minuter in...

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Håller med om att Nintendo hanterat tillverkningen och försäljningen av NES Classic extremt dåligt (kunde skötts mycket bättre).

Älskar den lilla konsolen, och grymt kul produkt med alla retrospel, men hanteringen har fått mig att tappa lite förtroende för Nintendo som företag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Kul med live!
Jag skulle önska att det är några inspelade fredagspaneler också.
Live är skoj och roligt, men jag kommer personligen sällan kunna kolla vid den tiden ni sänder och då känns det som det kvittar för min del. Dock finns det många som kommer kolla, så för all del, go for it, men blanda lite.
Det blir ju alltid lite tyst emellanåt och lite cringe som man kan klippa bort, men ni är så pass vana att det denna gång inte kändes som det va live.
Men en fredag när veckan varit lång och ni är lite trötta kan jag tänka mig att det inte blir helt rent snack så att säga.
Det är min spontana kommentar om vad jag tycker om live-paneler.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

@jioop: Min spontana fråga är varför folk använder ordet "cringe" när det finns utmärkta ord för det i det svenska språket?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av jioop:

Kul med live!
Jag skulle önska att det är några inspelade fredagspaneler också.
Live är skoj och roligt, men jag kommer personligen sällan kunna kolla vid den tiden ni sänder och då känns det som det kvittar för min del. Dock finns det många som kommer kolla, så för all del, go for it, men blanda lite.
Det blir ju alltid lite tyst emellanåt och lite cringe som man kan klippa bort, men ni är så pass vana att det denna gång inte kändes som det va live.
Men en fredag när veckan varit lång och ni är lite trötta kan jag tänka mig att det inte blir helt rent snack så att säga.
Det är min spontana kommentar om vad jag tycker om live-paneler.

Jag förstår din oro, men kan lugna dig med att det här är ingenting som kommer påverka dig som inte har tid att kolla runt lunchtid. Varje gång vi spelar in live sparas videoklippet på Youtube som vilket som helst och de fall där vi klippt bort något tidigare är inte alls många. Sen ska det så klart medges att live är nytt för oss (Fredagspanelen var andra gången) så antalet tysta ögonblick där vi kanske velat klippa bör bli färre när vi blivit mer varma i kläderna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

För mcyket kolla på bärbara. Kola på antäkningar nära kameran ger mer koppling till de ni vill prata med. En repremand.

Edit:
Missade att det var diräktsänt. Men en eller två ips panler framför som ni kan titta på skulle inte skade. Kanske kostar däremot. Blir en annan känsla då man kollar mot kameran. Räcker att en av två gör det får at det ska se bra. Sen man hoppa mellan båda för att ge intrycket om att den ena berättar vads om händar och den andrta ger mer info och sen byter man. Bra ändå missade som sagt att det var live. kollade på det nu.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.