Samsungs lansering av Galaxy S8 dröjer till slutet av april

Permalänk
Melding Plague

Samsungs lansering av Galaxy S8 dröjer till slutet av april

Den skarpa lanseringen av Galaxy S8 och Galaxy S8+ äger rum den 28 april istället för 21 april, något som tros bero på svårigheter med tillverkning på Samsungs 10-nanometersteknik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Runda hörn på skärmen och ett bildförhållande på18:9, tack men nej tack.

Hade runda hörn på min första svartvita televisionsapparat till mitt Atari 2600, det räckte.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

Usch för runda hörn på skärmen.

Permalänk
Avstängd

Ja, fy fan vad fult, blir inget köp.....

Inte för att det skulle blivit ett köp annars heller, men men.

Permalänk
Inaktiv

Själv tycker jag att rundade hörn är både snyggt och användarvänligt. Framför allt Sonys nya telefon är ju sylvass och ser ut att vara riktigt obekväm att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Själv tycker jag att rundade hörn är både snyggt och användarvänligt. Framför allt Sonys nya telefon är ju sylvass och ser ut att vara riktigt obekväm att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är det användarvänligt med rundade hörn på displayen?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår inte problemet med rundade hörn. Visst displayen med program ej gjorda för detta, men hur många appar har knappar långt därute?
Orsaken till varför jag inte köper en sådan mobil är priset, då jag tycker de "bästa" mobilerna av alla större märken är för dyra. Vore det ej för detta så vore telefonen mycket intressant.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Hur är det användarvänligt med rundade hörn på displayen?

Det är ingen som klickar längst ner i hörnet, då är det bättre att runda av hörnet. Det enda hörnet gör är att man råkar komma åt något av misstag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Själv tycker jag att rundade hörn är både snyggt och användarvänligt. Framför allt Sonys nya telefon är ju sylvass och ser ut att vara riktigt obekväm att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Har levt med Sonys Xperia XZ sen release och den är riktigt bekväm att både hålla i och ha i fickan. Den är inte alls så sylvass som du får det att låta. Förstår inte vad det är för bilder du sett som gett dig intrycket av att den skulle vara sylvass... Länka gärna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ant3:

Har levt med Sonys Xperia XZ sen release och den är riktigt bekväm att både hålla i och ha i fickan. Den är inte alls så sylvass som du får det att låta. Förstår inte vad det är för bilder du sett som gett dig intrycket av att den skulle vara sylvass... Länka gärna.

Har använt telefoner med mindre skarpa hörn än den där och det är riktigt obekvämt när telefonen vilar mitt i handen. Använder Huawei P9 nu med rundade hörn vilket är mycket bekvämare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

https://www.qualcomm.com/sites/ember/files/styles/optimize/public/blog/managed-images/sony-xperia-xz-premium-feature.jpg?itok=Pz93ppj0

Har använt telefoner med mindre skarpa hörn än den där och det är riktigt obekvämt när telefonen vilar mitt i handen. Använder Huawei P9 nu med rundade hörn vilket är mycket bekvämare.

Den bilder är väldigt missvisande...

http://www.ljudochbild.se/wp-content/uploads/Xperia-XZ-range-...

http://wimages.vr-zone.net/2016/12/Xperia-XZ.jpg

http://gadgetstouse.com/wp-content/uploads/2016/09/Xperia-XZ-...

Den är mycket bekväm att hålla i. inte som Iphone4 bland annat som va väldigt "kantig" av sig. Och chassit på XZ håller bra. Har tappat min ett par gånger i både asfalt och betong utan skydd på utan att skärm eller glas spruckit.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

18:9, alltså 2:1.

Känns svårare och svårare att få plats med dagens telefoner i en hand, så nej tack för mig. Är nog snarare sugen på något mer avlångt, kanske inte 3:1 men ditåt iaf.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

@anon99339: Kör också med XZ och tycker inte att den är obekväm, men du kanske använder din telefon på något märkligt sätt. Eller så saknar du skinn på händerna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Motherofgod:

Eller så saknar du skinn på händerna.

Moget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@HenKenny:

Dem har ju ökat skärmytan och inte storleken.

Är rätt säker på at alla kommer att ha telefoner på ca 6-6.5tum i framtiden. Allt under 5.5 blir litet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur är det användarvänligt med rundade hörn på displayen?

Kan ju säga att jag välkomnar runda hörn då min Sony Xperia Z5 Premium har slaktat 3 par jeans. De vassa kanterna gnager sönder fickorna.

Min kollega hade även samma problem och bytte till Samsung S7.

Förvisso kan man köpa ett skal men då går man runt med en tegelsten i fickan, och bör då kanske istället införskaffa en "manbag"

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

@Granter: De ändrar formatet på skärmen, den blir lite kortare på höjden och bredare. Jag tycker att (de omkring 5-6") telefonerna är för breda för att använda redan som de är nu.

"Allt under 5.5 blir litet" - Nja, det beror väl vad du gör med telefonen. Ska man använda den med en hand som en Telefon så håller jag inte med dig, jag har normalt stora händer för en ung man och min telefon på 5" är rätt lagom, min andra på 5.5" känns för klumpig att använda som jag vill.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Avstängd

@HenKenny:

Att prata om skärmyta är rätt luddigt. för 5.2 på en skärm idag är standard oavsett hur man ser på de. Pratar man däremot telefonens dimensioner så är de en hel annan grej. I framtiden så kommer alla flagskep oavsett märke att ha minst 5.7tum och upp. Har du 90% skärmyta på en iphone 7a så är de långt över 5.5tum!

Dagens 5tum kommer att vara morgondagens 5.5 men på samma yta, hänger du med i hur jag tänker?

Permalänk
Medlem

Tror en del missuppfattar de runda hörnen, det är skärmens runda hörn inte mobilens hörn som pratas om. Inte gör någon skärm sönder ett par byxor eller dylikt xD

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

@Granter: Klart att skärmar lär uppta en större yta av telefonens framsida.

Det jag talar om i första inlägget är Dimensionen 2:1 som telefonen i artikeln har. Det var du som började prata om Storleken på dem.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

"Vad senareläggningen beror på framgår inte."

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

18:9, alltså 2:1.

Känns svårare och svårare att få plats med dagens telefoner i en hand, så nej tack för mig. Är nog snarare sugen på något mer avlångt, kanske inte 3:1 men ditåt iaf.

Reagerade också varför man inte skriver 2:1 istället för 18:9
Väldigt konstigt tycker jag. På surfplattorna så har ju samsung övergett 16:9 till förmån för iPaden 4:3 (eller 12:9 om man så vill).
Och video är ju ofta 16:9 eller 2.35:1 så det blir alltid svarta kanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Reagerade också varför man inte skriver 2:1 istället för 18:9

Den officiellt korrekta benämningen (iaf. enligt Samsungs PR-avdelning) är 126:63.

Maffigare.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Usch för runda hörn på skärmen.

Ja helt fyrkantiga och spetsiga ska de vara annars får det vara!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag dömer den efter jag känt på den. Har haft fel åsikter om Edge då jag tyckte den var totalt meningslös men fantastiskt skön att hålla i.

Givetvis är allt subjektivt men jag tänker inte ta en totalt ställning för eller mot förrän jag känt på en. I värsta fall får man välja något annat

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför dom gör dom så stora när det ryktas nästa Note ska komma ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag förstår inte varför dom gör dom så stora när det ryktas nästa Note ska komma ?

Note ryktas bli mindre, och med mindre brännbart batteri. 🙃

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/