Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

GMG tar £55.99 vilket är cirka 615kr. Det är Uplay versionen (vilket alla spel som inte säljs på Steam är så vitt jag vet).
https://www.greenmangaming.com/games/tom-clancys-ghost-recon-...

Men de spelar väl ingen roll om de e uplay eller steam eller origin väl ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Har inte riktigt greppat vad det är för typ utav spel. Påminner extremt mycket om The Division, men med undantaget att det är en öppen värld.

Spelar man bara solo eller co-op och kör missions i oändlighet? Finns det PvP eller annat "end game"?

The division är väll ändå open world?
Solo med 3 AI-vänner eller Co-op 1-3 vänner. PvP ska komma har jag för mig. Skulle bli väldigt förvånad om man inte kan spela vidare efter att man dödat sista bossen.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Men de spelar väl ingen roll om de e uplay eller steam eller origin väl ?

Det finns inga fördelar utöver att ladda ner och installera spelet via Steam. Steam-versionen kör spelet med Uplay i bakgrunden. Då är det bättre spara några hundralappar istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1qaz2wsx3edc4rfv:

Vågar inte köpa vid release... Divison PTSD.

Var pissenkelt på svåraste i betan och gameplay blev snabbt gammalt. Får se om dom lyckas lösa det.

Körde några timmar igår. Jag håller med om att det var superenkelt i betan men det är också lite vad du gör det till. Kör du med vänner kan man ju ha husregler. Som tex att man inte får respawna eller fasttravla osv. Väldigt tråkigt att behöva göra så men jag ser inte heller några problem med det.

Och jag kan tillägga att hela spelet är bra mycket svårare. Första området är 1/5 dödskallar i svårighetsgrad. Vi gick efter första området till ett område med 3/5 dödskallar och fastnade ganska hårt på ett mission i några timmar och vi är fyra spelare som spelat ganska mycket GRAW förut. Så man kan göra det svårare om man vill.

Men spelet är alldeles för arkadigt, hade vart sjukt mycket roligare om det var gjorts mer hardcore.

Jag är också väldigt rädd att det kommer bli för repetativt a la Just cause och liknande spel. Men hittils känns det riktigt kul iaf. (Efter att ha klarat open betan och kört kanske 5 timmar igår.)

Jag tror att det kan ge en hel del timmar underhållning oavsett om det är perfekt eller ej.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

The division är väl andå open world?
Solo med 3 AI-vänner eller Co-op 1-3 vänner. PvP ska komma har jag för mig. Skulle bli väldigt förvånad om man inte kan spela vidare efter att man dödat sista bossen.

Jämför man med det här spelet så känns ju The Division inte speciellt öppet, men visst är det väl open world egentligen (känns dock inte så när man spelar imo).

Läste runt lite och det verkar som om att man lirar klart alla uppdrag och sedan kör om dessa helt enkelt.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att de säger;
"Later this week, we’ll be releasing a new Game Ready driver which will introduce Ansel support for Ghost Recon Wildlands as well as some other surprises for gamers."

Ansel fungerar redan med nuvarande driver 378.66.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som märkt att det laggar lite random ibland sen försvinner det och det varar bara en kort stund sen funkar det felfritt igen, kör på medium i grafikinställningarna och har en i7 6700k och gtx 970 så tycker inte det borde vara problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Lite konstigt att de säger;
"Later this week, we’ll be releasing a new Game Ready driver which will introduce Ansel support for Ghost Recon Wildlands as well as some other surprises for gamers."

Ansel fungerar redan med nuvarande driver 378.66.

Inte testat den featuren men ah läste att det redan funkar så det var skumt. Kanske var 360 grader som inte funkade än?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av mnsn:

är det bara jag som märkt att det laggar lite random ibland sen försvinner det och det varar bara en kort stund sen funkar det felfritt igen, kör på medium i grafikinställningarna och har en i7 6700k och gtx 970 så tycker inte det borde vara problemet

Känner samma sak. Har suttit och fipplat med grafikinställningarna en hel del nu och försökt hitta problemet, men det känns som att det har att göra med hur spelet streamar texturer och objekt. Särskilt med texturer så är det förjävligt mycket pop-in effekter när man vänder sig om eller bara tar sig ur ironsight, även om jag har spelet installerat på SSD. Just då känns det som att allt segar ner en aning, även om det inte påverkar fps-mätaren märkvärdigt.

Känner även av microstuttering, riktigt brutalt till och från. Kan ha med SLI att göra, men när jag provade stänga av det så tappade jag 20 fps, så det blev lite svårt att jämföra och jag tänker inte sänka grafiken mer än jag redan har behövt göra. Vill tycka att det iaf dämpades en hel del när jag sänkte shadows till medium, men jag kanske inbillar mig.

Hoppas verkligen att detta flum åtgärdas med kommande nvidia-drivern!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caze:

Precis samma problem. Läste på nätet att Ubisoft haft problem även i andra spel och att det ska funka om man installerar det på samma disk som sitt OS. I mitt fall blir det klurigt eftersom jag använder min ena SSD enkom för OS.

Någon som löst det på andra sätt?

Samma här. Har inte mkt utrymme på C:
Hittar du någon lösning så säg gärna till för ingen här verkar kunna det

Permalänk
Medlem

Kan man använda det här som ett singelplayer-spel och köra story eller hur funkar det? Jag kan fortfarande inte riktigt koppla vilken typ av spel det är.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kan man använda det här som ett singelplayer-spel och köra story eller hur funkar det? Jag kan fortfarande inte riktigt koppla vilken typ av spel det är.

Du kan spela spelet själv och då har du 3 bots med dig, som du kan styra till en viss del med commands.
Du kan även spela spelet med upp till 4 st vänner och ta er igenom storyn tillsammans. Det ska komma PVP så man kommer kunna ha möjligheten att spela 4v4 såsmåningom.

Visa signatur

Rigg: | CPU: Intel i7 7700K @ 4.5GHz | RAM: Crucial Ballistix 16GB 2400MHz | GPU: MSI 1070 ARMOR OC 8GB | Mobo: MSI B250 Gaming Pro Carbon | HDD: WD Black 1TB | SSD: Kingston 240GB & Kingston 120GB | Nätagg: Corsair CX750M 750W | Chassi: NZXT H440 Silent Ultra | OS: Windows 10 Pro |
Övrigt: | Skärm: Philips 24" 242G5 144Hz | Högtalare: - | TB: Steelseries Apex M800 | Mus: Steelseries Rival Fade Edition | Lur: Iphone 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kan man använda det här som ett singelplayer-spel och köra story eller hur funkar det? Jag kan fortfarande inte riktigt koppla vilken typ av spel det är.

Du är en squad som åker runt och jävlas med drog karteller. Kör man singleplayer har man 3 AIs i sin squad och du är squadleader som bestämmer vad som ska ske. Kör du co-op så får vi planera via commands som med AI:n, dvs marka osv eller sitta med VOIP.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Tack, låter rätt intressant. Nu är bara frågan om man vågar kolla på streams utan att åka på världens spoiler. :/
Fungerar AI bra? Jag vill ha ett singelplayer utan att vara beroende av att andra kan spela när man blir sugen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Inte testat den featuren men ah läste att det redan funkar så det var skumt. Kanske var 360 grader som inte funkade än?

Kanske är så, att allt inte är implementerat. Att pausa spelet med Alt+F2 och snurra runt vyn för att ta screenshots fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Tack, låter rätt intressant. Nu är bara frågan om man vågar kolla på streams utan att åka på världens spoiler. :/
Fungerar AI bra? Jag vill ha ett singelplayer utan att vara beroende av att andra kan spela när man blir sugen.

Personligen så tyckte jag dom var lätta att styra, att kunna välja ut och markera vilka dom ska skjuta samtidigt som du skjuter.
Jag gillade att spela både solo och med vänner i betan, men jag föredrog att lira med polare för att man kan välja lite mer hur du vill attackera en bas eller liknande. Men jag rekommenderar spelet vilket som.

Visa signatur

Rigg: | CPU: Intel i7 7700K @ 4.5GHz | RAM: Crucial Ballistix 16GB 2400MHz | GPU: MSI 1070 ARMOR OC 8GB | Mobo: MSI B250 Gaming Pro Carbon | HDD: WD Black 1TB | SSD: Kingston 240GB & Kingston 120GB | Nätagg: Corsair CX750M 750W | Chassi: NZXT H440 Silent Ultra | OS: Windows 10 Pro |
Övrigt: | Skärm: Philips 24" 242G5 144Hz | Högtalare: - | TB: Steelseries Apex M800 | Mus: Steelseries Rival Fade Edition | Lur: Iphone 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobba89:

Samma här. Har inte mkt utrymme på C:
Hittar du någon lösning så säg gärna till för ingen här verkar kunna det

Man kanske kan skapa en symbolisk NTFS-länk med mklink kommandot. Det vill säga en mapp existerar som en länk med innehållet finns på en annan plats. Men det är inte säkert att det löser problemet.

Permalänk
Skrivet av Caze:

Precis samma problem. Läste på nätet att Ubisoft haft problem även i andra spel och att det ska funka om man installerar det på samma disk som sitt OS. I mitt fall blir det klurigt eftersom jag använder min ena SSD enkom för OS.

Någon som löst det på andra sätt?

Funkar utmärkt för mig på separat ssd, men då har jag både spelet (även For Honor) och Uplay installerat på samma disk. Kanske strular om man har Uplay på systemdisken och spelet på en annan?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Guru3D har kört den inbyggda benchmarken på ett antal olika GPU med Very High som inställning.
http://www.guru3d.com/articles-pages/ghost-recon-wildlands-pc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Sugen på att testa spelet, men rätt trött på samma samma från ubisoft. Känns som de mjölkar ur spelkonceptet totalt, och egentligen bara släpper nya farcry spel i nya kläder.

Är det här Farcry 4 med Ghost recon skal ovanpå? Det såg verkligen ut som det, och isf är det nej tack.

Vad är anser ni som spelat det och också spelat farcry tidigare?

Om man frågar mig så är spelet en hybrid av Farcry 4 och The division, dock utan djur och crafting. Personligen hade jag gärna sett att de haft med djur, då spelet känns ganska tomt när man rör sig runt i vildmarken. Det hade även fått en att tänka till lite extra på området runt omkring sig innan man exempelvis beordrar en attack eller liknande. Dock så hade ju spelet i princip bara blivit ett squad-baserat Farcry
Spelade stora delen av dagen igår och jag tror att spelet, precis som The division riskerar att bli ganska enformigt till slut. Men det kanske är för tidigt att säga än.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Jag kände inte till det innan, men det ska tydligen komma en gratis uppdatering några månader efter release som inför 4 vs 4 squad pvp.

Citat:

Last but definitely not least, it is now official: Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands will feature an adversarial mode!

You can expect some intense battles, as you will be pitted against other squads of four Ghosts. More information is coming in the upcoming months, but one thing is for sure: the adversarial mode will be available a few months after launch as a free update for all players!

Angående hur länge spelet håller - jag tror inte det håller längre än Division som har mer RPG/items/endgame. Men om Wildlands är kul att köra säg en 30+ timmar så är det helt ok för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Man kanske kan skapa en symbolisk NTFS-länk med mklink kommandot. Det vill säga en mapp existerar som en länk med innehållet finns på en annan plats. Men det är inte säkert att det löser problemet.

Vet inte hur man gör det men kan vara värt att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobba89:

Vet inte hur man gör det men kan vara värt att testa

Kom på att det kanske blir ett problem här, eftersom spelet måste installeras på C för att få Uplay att tro att det ligger där. Vet inte om det går att skapa länken innan och sen installera spelet. De flesta guider jag sett går ut på att man vill flytta något till ett annat ställe men sen få systemet att tro att det ligger kvar på gamla.

Kanske bäst att vänta några dagar och se om det dyker upp mer info från UBI.

I princip kan man göra så här med mklink som exempel.
Jag sa tidigare symbolisk länk, men det heter "Directory Junction" med /j parametern.
Flyttar mappen Doom helt från C:\Spel\Doom till D:\Spel\Doom - kvar på C finns ingen mapp
Sen använder man kommandot "mklink /j C:\Spel\Doom D:\Spel\Doom" där första sökvägen är länken som ska skapas (den mappen får inte finnas).
På så sätt skapas en länkmapp på C:\Spel\Doom (ser ut som en mapp med länkpil) och om man öppnar den och kollar i den ska man se allt som fysiskt ligger på D men står fortfarande C i sökvägen.
Detta är permanent till man tar bort länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Funkar utmärkt för mig på separat ssd, men då har jag både spelet (även For Honor) och Uplay installerat på samma disk. Kanske strular om man har Uplay på systemdisken och spelet på en annan?

Jag har spelet installerat via steam, men både steam och Uplay ligger på samma disk :/

Visa signatur

Rigg: | CPU: Intel i7 7700K @ 4.5GHz | RAM: Crucial Ballistix 16GB 2400MHz | GPU: MSI 1070 ARMOR OC 8GB | Mobo: MSI B250 Gaming Pro Carbon | HDD: WD Black 1TB | SSD: Kingston 240GB & Kingston 120GB | Nätagg: Corsair CX750M 750W | Chassi: NZXT H440 Silent Ultra | OS: Windows 10 Pro |
Övrigt: | Skärm: Philips 24" 242G5 144Hz | Högtalare: - | TB: Steelseries Apex M800 | Mus: Steelseries Rival Fade Edition | Lur: Iphone 6 |

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om att Nvidia har släppt en Game ready-drivrutin nu

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Tänkte tipsa om att Nvidia har släppt en Game ready-drivrutin nu

Testade gamla drivern (378.66) och installerade nya (378.78). Det var marginell skillnad för min del, mindre än en fps för snitt. Jag är väldigt GPU-bunden i 2560x1440 för Wildlands. Men ny driver i alla fall, det fanns en hotfix på .66 så bra att få in bugfixar.

Permalänk
Medlem

Ingen som har sett något om en kommande patch?
Väldigt många buggar i spelet just nu, både små och några lite större

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

Ingen som har sett något om en kommande patch?
Väldigt många buggar i spelet just nu, både små och några lite större

Inget datum just nu.

Known issues
http://forums.ubi.com/showthread.php/1600154-Known-Issues-Upd...

Fråga om nästa patch "when we have a date we will post"
http://forums.ubi.com/showthread.php/1602028-So-when-is-the-n...

Permalänk
Medlem

Tycker det blev mycket bättre med nya drivern från Nvidia. Väldigt mera smooth och inte lika mycket microstutter.

Permalänk

Bara jag som fann det väldigt skumt att ett spel om "världen bästa spec ops grupp" inte ens har en grappling hook för att klättra upp och framför allt ner från byggnader? Inte bara för att det i princip är spec ops call sign att rappela ner från ett hustak eller från en helikopter, utan också för att det finns extremt många ställen som är för höga att hoppa ner ifrån, men får låga för att använda fallskärm.

Att det inte finns gör det oerhört mer opraktiskt att spela sniper, för att man ofta måste gå långa omvägar båda för att ta sig till och från bra positioner, och dessutom hade det varit 10 gånger coola att kunna glida ner från klippan på ett rep istället för att jogga i 5 minuter runt ett berg.

Hade över lag hoppas på att det skulle finnas lite roliga gadgets osv. men det är ju i princip en drone som finns och that's it.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |