Switch är Nintendos snabbast säljande spelkonsol hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Den blir fortfarande svin mycket dyrare om du skulle trycka in värre hårdvara.....

Exakt.

Skrivet av tvelander:

Jag har dator också som totalt krossar allt annat, men har den portal mode på 1 sekund och jag kan spela med mina polare genom dela på kontrollern??

Skrivet av tvelander:

Du tycker Nintendo ska sitta utveckla spel på Xbox eller va??

Jag skulle iofs. gärna se att Nintendo, som komplement till Switch och iOS, även utvecklade spel för XB, PS och PC.

Nu gillar jag själv inte Zelda (även om jag förstått att det är helt fantastiskt för de som uppskattar genren), men skulle tycka att det var kul om det kom andra nya re-take på klassiska Nintentdospel till fler enheter.

Bara positivt IMHO att kunna ha möjlighet att, om man så önskar, spela de på flera typer av enheter (iaf. om man som jag uppskattar mycket av Nintendos spel och IP).

För Nintendo vore det nog även positivt affärsmässigt att kunna sälja fler spel och IP på fler typer av enheter (sedan kan jag förstå att det är smart att börja med iOS, och uppskattar det initiativet).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Värsta är ju att man inte hinner spela alla de spel man vill spela med. Som jag nämnde igår så håller jag själv på med både Horizon: Zero Dawn till PS4 och Zelda: Breath of the Wild till Switchen samtidigt. Båda är gigantiska spel som helst bör spelas ensamma för att få ut så mycket som möjligt. Fantastisk tid att vara spelare just nu, och om en vecka (eller om det är två) släpps nya Mass Effect som jag på något vis ska lyckas klämma in i min fritid. Ta med mig Switchen och spela Zelda på fikarasterna på jobbet kanske.

Skrivet av martinot:

Har en gammal trådad X360-kontroller till min PC som är bra (köpte aldrig boxen), men tycker att de nya X1S-kontrollerna (de med BT) är klart ytterligare steg upp.

Bäst är nog dock mitt senaste köp som var en (skamligt dyr, men bra) Elite-kontroller.

Elite-kontrollern till PC/Xbox One är ju värd sitt pris med i mitt tycke. Men den är inte alltid bättre än Xbox One-kontrollern. När jag spelade igenom Life is Strange till XBO så föredrog jag vanliga kontrollern då alla specialfunktioner blir överflödiga, ihop med den betydligt högre vikten och paddlarna på baksidan.

Red Dead Redemption är kontrollern riktigt bra i, att rida och samtidigt skjuta blir betydligt smidigare än med en vanlig kontroller få tummarna kan fokusera på spakarna medans fingrarna hanterar triggers och knappar på kontrollens topp och baksida.

Som spelare på PC så är priset inte så högt heller, se bara vad en ratt, joystick eller för den delen ett mus eller tangentbord kan dra iväg på. Mycket beror förstås på preferenser och budget med. Att det överhuvud taget finns alternativ att välja på ser jag alltid som positivt.

Urspårning /mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Elite-kontrollern till PC/Xbox One är ju värd sitt pris med i mitt tycke. Men den är inte alltid bättre än Xbox One-kontrollern. När jag spelade igenom Life is Strange till XBO så föredrog jag vanliga kontrollern då alla specialfunktioner blir överflödiga, ihop med den betydligt högre vikten och paddlarna på baksidan.

Red Dead Redemption är kontrollern riktigt bra i, att rida och samtidigt skjuta blir betydligt smidigare än med en vanlig kontroller få tummarna kan fokusera på spakarna medans fingrarna hanterar triggers och knappar på kontrollens topp och baksida.

Som spelare på PC så är priset inte så högt heller, se bara vad en ratt, joystick eller för den delen ett mus eller tangentbord kan dra iväg på. Mycket beror förstås på preferenser och budget med. Att det överhuvud taget finns alternativ att välja på ser jag alltid som positivt.

Ja, du har helt rätt i att vikten är ett tungt [sic] minus för Eliten. Så sett så håller jag med om att det hade varit trevligt om den var lika lätt som originalen jag fick med till X1S:orna.

Men förstår annars vad du menar angående att jag klagar lite att det är dyrt med en handkontroller för tusenlappen (fick den ändå på lite halvrea/kampanj). Har faktiskt lagt betydligt mer på min PC. Dels en uppsättning nya flygkontrollers ifrån Saitek för civilflygsim, och dels en komplett uppsättning Hotas Warthog A1 replica ifrån Thrustmaster för militärt jetflyg, och nu innan jul en komplett uppsättning ratt/pedal/kontrollers ifrån Fanatec för Project Cars, Assetto Corsa, Forza 6, etc (delas emellan PC och XB). Det blev inte billigt...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Nintendo har funnits sen 1889 och de tjänar extrema summor på sina IPs och hårdvaruprodukter. Jag tror jag litar mer på deras affärsmän än dina spekulationer om vad de "skulle" tjäna mest på.

Detta är uppenbarligen ingen konsoll för dig så mys ner dig i Steambiblioteket och ta det lugnt.

Ja, för de har ju tjänat otroligt mycket på deras senaste konsoler? Wii U sålde skit, Wii sålde bra, Gamecube sålde skit, N64 sålde okej. Den enda storsäljaren har varit Wii, och både WiiU och Switch är båda gimmick uppföljare. Och lita gärna på Nintendo du, folk litade på Sega

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Är sugen på en Switch nåt så in i bomben, men... det känna på nåt sätt som att det just nu är alldeles för många småbuggar och defekter som man hör rapporteras om.
° skärmen som tydligen repas enormt lätt
° problem med joycoins (?) som inte syncar och har sig.
Är dessa några buggar som SweC folket har upplevt?

° förvisso ingen bugg men ändå... Spelutbudet känns aningen begränsat i dagsläget. Är som dom flesta andra nintendo fans frälst av Zelda och inget lockar mig mer än känslan och tanken på att få springa runt i hyrule och uppleva samma fantastiska känsla som i mitt tycke saknats sen Ocarina of Time. Men att behöva lägga ut över 4k för en konsol och ett spel känns inte direkt jätteintressant.
° tydligen så var jag bara enormt dåligt påläst, men jag antog att Super Mario Odeyssey skulle vara en av lanseringstitlarna... Julen känna ju inte direkt som imorgon direkt.

En fråga till er som skaffat en konsol, främst @anon5930 som verkar vara något av en nintendo-guru
Jag har hört att dom medföljande joycoinsen ska vara riktigt usla och att man gör bäst i att byta ut dom? Eller har jag missat nåt vitalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Switch har sålt riktigt bra i Japan, vilket nog inte var helt oväntat i och med deras fokus på portabla spelplattformar. Topplistan är ganska Switch-tät med Zelda på förstaplatsen.
http://www.nintendolife.com/news/2017/03/nintendo_switch_and_...

Skrivet av martinot:

Ja, du har helt rätt i att vikten är ett tungt [sic] minus för Eliten. Så sett så håller jag med om att det hade varit trevligt om den var lika lätt som originalen jag fick med till X1S:orna.

Men förstår annars vad du menar angående att jag klagar lite att det är dyrt med en handkontroller för tusenlappen (fick den ändå på lite halvrea/kampanj). Har faktiskt lagt betydligt mer på min PC. Dels en uppsättning nya flygkontrollers ifrån Saitek för civilflygsim, och dels en komplett uppsättning Hotas Warthog A1 replica ifrån Thrustmaster för militärt jetflyg, och nu innan jul en komplett uppsättning ratt/pedal/kontrollers ifrån Fanatec för Project Cars, Assetto Corsa, Forza 6, etc (delas emellan PC och XB). Det blev inte billigt...

Fast jag gillar vikten med samtidigt, den betydligt rejälare konstruktionen har ju dragit iväg lite där. Men för längre spelsessioner så är det ju en nackdel förstås.
En lösning där man har vikter man kan sätta dit eller ta ur likt exempelvis Logitechs spelmöss hade kanske varit ett alternativ med hehe.

Oj, riktigt härlig uppsättning med kontroller du har med, men så behövs det förstås när man spelar flyg/bilspel och speciellt simulatorer.
Är det Saiteks X52-serie till och med? Har en sån själv, gillar den rätt skapligt. Vilken Fanatec-ratt har du skaffat? Lyxigt värre oavsett, Fanatec gör rejäla pjäser.
Har du VR till detta eller skippar du det helt eller inväntar du bättre priser och/eller produkter?

Skrivet av Bloodstainer:

Ja, för de har ju tjänat otroligt mycket på deras senaste konsoler? Wii U sålde skit, Wii sålde bra, Gamecube sålde skit, N64 sålde okej. Den enda storsäljaren har varit Wii, och både WiiU och Switch är båda gimmick uppföljare. Och lita gärna på Nintendo du, folk litade på Sega

Tänk på att Nintendo sitter på väldigt mycket pengar, de har inte samma behov av att tjäna pengar som många av deras betydligt yngre konkurrenter gör. Nu är företaget börsnoterat vilket gör att de måste tjäna pengar men företaget har råd med plattformar som säljer dåligt. Och självklart vill de ta fram plattformar som säljer bra med förstås.

Sega hade massor av problem, och har det tyvärr fortfarnande. Idag är de en av världens största utgivare av strategispel till och med. Problemet med Sega är att deras egna titlar bara blev bra när de själva gjorde hårdvara. Är ju rätt få Sonic-spel som varit något att hurra över de senaste 15 åren, eller vad det nu var sedan de lämnade hårdvaru-marknaden.
Själv ser jag gärna att de återvänder igen, Dreamcast var en fantastisk plattform som hade flera stora problem, många orsakade av Sega själva. Under mina nästan 30 års spelande så hör den till en av mina absoluta favoritplattformar och Segas utan tvekan bästa. Mega Drive klar tvåa.

Switch går fortsatt riktigt bra försäljningsmässigt bör tilläggas. Återstår att se om 2-4 veckor när den mesta Zelda-hypen lagt sig och folk börjar leta efter fler titlar.

Skrivet av RVX:

Är sugen på en Switch nåt så in i bomben, men... det känna på nåt sätt som att det just nu är alldeles för många småbuggar och defekter som man hör rapporteras om.
° skärmen som tydligen repas enormt lätt
° problem med joycoins (?) som inte syncar och har sig.
Är dessa några buggar som SweC folket har upplevt?

° förvisso ingen bugg men ändå... Spelutbudet känns aningen begränsat i dagsläget. Är som dom flesta andra nintendo fans frälst av Zelda och inget lockar mig mer än känslan och tanken på att få springa runt i hyrule och uppleva samma fantastiska känsla som i mitt tycke saknats sen Ocarina of Time. Men att behöva lägga ut över 4k för en konsol och ett spel känns inte direkt jätteintressant.
° tydligen så var jag bara enormt dåligt påläst, men jag antog att Super Mario Odeyssey skulle vara en av lanseringstitlarna... Julen känna ju inte direkt som imorgon direkt.

En fråga till er som skaffat en konsol, främst @anders190 som verkar vara något av en nintendo-guru
Jag har hört att dom medföljande joycoinsen ska vara riktigt usla och att man gör bäst i att byta ut dom? Eller har jag missat nåt vitalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du vänta lite så är nog de flesta barnsjukdommar lösta med. Just nu är det främsta anledningen till köp ändå Zelda och då beror det ju på hur länge till man kan vänta. Har man en Wii U finns ju det alternativet med förstås.

Det enda problem jag har min min Wii U är att jag tappade anslutningen när jag spelade med min dockad. Men jag hade samtidigt väldigt mycket grejer mellan mig och min Switch då jag var mitt inne i att både städa och montera en dator. Har inte hunnit testa något mer då jag trivs så pass bra med att spela i handheld mode men tänkt kolla igen.

Problem med repor har jag inte, inte riktigt begripit hur de som fått repor gjort för att få dessa, finns inget i min docka som kan skrapa skärmen såvida jag inte avsiktligt skrapar den mot någon kant. Jag laddar i dockningsstationen, inte orkat lossa laddaren från den.

Den stora frågan är ju om problemen vissa fortfarande har med Joycons går att lösa med mjukvara eller om de behövs bytas ut. Förhoppningsvis vet vi det snart nog, samt om dockningsstationen måste ha någon form av skydd för att minska risken för att någon skrapar skärmen.

Permalänk
Skrivet av boogey:

Wind Waker var dock riktigt bra, det hade känslan som ska finnas i Zelda, även om båten var ett rejält snedsteg. De ska väl ha fixat till det lite i HD-remaken?

Stämmer dem fixade så man slipper typ fiska upp 20 trifoce märken eller hur många det nu var Dem har reducerat detta väldigt mycket!

Men det var riktigt roliga tempel osv sen var det lite underligt grafik men ändå bra på något sätt!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Switch har sålt riktigt bra i Japan, vilket nog inte var helt oväntat i och med deras fokus på portabla spelplattformar. Topplistan är ganska Switch-tät med Zelda på förstaplatsen.
http://www.nintendolife.com/news/2017/03/nintendo_switch_and_...

Fast jag gillar vikten med samtidigt, den betydligt rejälare konstruktionen har ju dragit iväg lite där. Men för längre spelsessioner så är det ju en nackdel förstås.
En lösning där man har vikter man kan sätta dit eller ta ur likt exempelvis Logitechs spelmöss hade kanske varit ett alternativ med hehe.

Oj, riktigt härlig uppsättning med kontroller du har med, men så behövs det förstås när man spelar flyg/bilspel och speciellt simulatorer.
Är det Saiteks X52-serie till och med? Har en sån själv, gillar den rätt skapligt. Vilken Fanatec-ratt har du skaffat? Lyxigt värre oavsett, Fanatec gör rejäla pjäser.
Har du VR till detta eller skippar du det helt eller inväntar du bättre priser och/eller produkter?

Tänk på att Nintendo sitter på väldigt mycket pengar, de har inte samma behov av att tjäna pengar som många av deras betydligt yngre konkurrenter gör. Nu är företaget börsnoterat vilket gör att de måste tjäna pengar men företaget har råd med plattformar som säljer dåligt. Och självklart vill de ta fram plattformar som säljer bra med förstås.

Sega hade massor av problem, och har det tyvärr fortfarnande. Idag är de en av världens största utgivare av strategispel till och med. Problemet med Sega är att deras egna titlar bara blev bra när de själva gjorde hårdvara. Är ju rätt få Sonic-spel som varit något att hurra över de senaste 15 åren, eller vad det nu var sedan de lämnade hårdvaru-marknaden.
Själv ser jag gärna att de återvänder igen, Dreamcast var en fantastisk plattform som hade flera stora problem, många orsakade av Sega själva. Under mina nästan 30 års spelande så hör den till en av mina absoluta favoritplattformar och Segas utan tvekan bästa. Mega Drive klar tvåa.

Switch går fortsatt riktigt bra försäljningsmässigt bör tilläggas. Återstår att se om 2-4 veckor när den mesta Zelda-hypen lagt sig och folk börjar leta efter fler titlar.

Kan du vänta lite så är nog de flesta barnsjukdommar lösta med. Just nu är det främsta anledningen till köp ändå Zelda och då beror det ju på hur länge till man kan vänta. Har man en Wii U finns ju det alternativet med förstås.

Det enda problem jag har min min Wii U är att jag tappade anslutningen när jag spelade med min dockad. Men jag hade samtidigt väldigt mycket grejer mellan mig och min Switch då jag var mitt inne i att både städa och montera en dator. Har inte hunnit testa något mer då jag trivs så pass bra med att spela i handheld mode men tänkt kolla igen.

Problem med repor har jag inte, inte riktigt begripit hur de som fått repor gjort för att få dessa, finns inget i min docka som kan skrapa skärmen såvida jag inte avsiktligt skrapar den mot någon kant. Jag laddar i dockningsstationen, inte orkat lossa laddaren från den.

Den stora frågan är ju om problemen vissa fortfarande har med Joycons går att lösa med mjukvara eller om de behövs bytas ut. Förhoppningsvis vet vi det snart nog, samt om dockningsstationen måste ha någon form av skydd för att minska risken för att någon skrapar skärmen.

Fast sales i Japan spelar ingen roll på nationell nivå

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Switch har sålt riktigt bra i Japan, vilket nog inte var helt oväntat i och med deras fokus på portabla spelplattformar. Topplistan är ganska Switch-tät med Zelda på förstaplatsen.
http://www.nintendolife.com/news/2017/03/nintendo_switch_and_...

Fast jag gillar vikten med samtidigt, den betydligt rejälare konstruktionen har ju dragit iväg lite där. Men för längre spelsessioner så är det ju en nackdel förstås.
En lösning där man har vikter man kan sätta dit eller ta ur likt exempelvis Logitechs spelmöss hade kanske varit ett alternativ med hehe.

Oj, riktigt härlig uppsättning med kontroller du har med, men så behövs det förstås när man spelar flyg/bilspel och speciellt simulatorer.
Är det Saiteks X52-serie till och med? Har en sån själv, gillar den rätt skapligt. Vilken Fanatec-ratt har du skaffat? Lyxigt värre oavsett, Fanatec gör rejäla pjäser.
Har du VR till detta eller skippar du det helt eller inväntar du bättre priser och/eller produkter?

Tänk på att Nintendo sitter på väldigt mycket pengar, de har inte samma behov av att tjäna pengar som många av deras betydligt yngre konkurrenter gör. Nu är företaget börsnoterat vilket gör att de måste tjäna pengar men företaget har råd med plattformar som säljer dåligt. Och självklart vill de ta fram plattformar som säljer bra med förstås.

Sega hade massor av problem, och har det tyvärr fortfarnande. Idag är de en av världens största utgivare av strategispel till och med. Problemet med Sega är att deras egna titlar bara blev bra när de själva gjorde hårdvara. Är ju rätt få Sonic-spel som varit något att hurra över de senaste 15 åren, eller vad det nu var sedan de lämnade hårdvaru-marknaden.
Själv ser jag gärna att de återvänder igen, Dreamcast var en fantastisk plattform som hade flera stora problem, många orsakade av Sega själva. Under mina nästan 30 års spelande så hör den till en av mina absoluta favoritplattformar och Segas utan tvekan bästa. Mega Drive klar tvåa.

Switch går fortsatt riktigt bra försäljningsmässigt bör tilläggas. Återstår att se om 2-4 veckor när den mesta Zelda-hypen lagt sig och folk börjar leta efter fler titlar.

Kan du vänta lite så är nog de flesta barnsjukdommar lösta med. Just nu är det främsta anledningen till köp ändå Zelda och då beror det ju på hur länge till man kan vänta. Har man en Wii U finns ju det alternativet med förstås.

Det enda problem jag har min min Wii U är att jag tappade anslutningen när jag spelade med min dockad. Men jag hade samtidigt väldigt mycket grejer mellan mig och min Switch då jag var mitt inne i att både städa och montera en dator. Har inte hunnit testa något mer då jag trivs så pass bra med att spela i handheld mode men tänkt kolla igen.

Problem med repor har jag inte, inte riktigt begripit hur de som fått repor gjort för att få dessa, finns inget i min docka som kan skrapa skärmen såvida jag inte avsiktligt skrapar den mot någon kant. Jag laddar i dockningsstationen, inte orkat lossa laddaren från den.

Den stora frågan är ju om problemen vissa fortfarande har med Joycons går att lösa med mjukvara eller om de behövs bytas ut. Förhoppningsvis vet vi det snart nog, samt om dockningsstationen måste ha någon form av skydd för att minska risken för att någon skrapar skärmen.

Vad pratar du om? Deras "yngre konkurrenter" är Microsoft och Sony.... nu låter det som att du har hört andra prata om det här och bara speglar deras ord utan att reflektera.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloodstainer:

Fast sales i Japan spelar ingen roll på nationell nivå

Kanske inte för dig men förr oss andra är det intressant hur det säljer på den marknaden, då den är rätt olik spelmarknader i resten av världen.

Skrivet av Bloodstainer:

Vad pratar du om? Deras "yngre konkurrenter" är Microsoft och Sony.... nu låter det som att du har hört andra prata om det här och bara speglar deras ord utan att reflektera.

Vad pratar du själv om?
Det är ett välkänt faktum att Nintendo sitter på väldigt mycket pengar. Att de hållit igång i nästan 130 år borde säga en del.
Komisk kommentar då det samma går att säga om dig med. Du har ju knappast förstahandsinfo själv av uppenbara skäl och någon direkt reflektion tycks icke finnas.
Företaget många blandar ihop med ekonomiskt är Sony, som faktiskt låg riktigt illa till för bara något år sedan. Microsoft går bra men så sitter de på många andra produkter som drar in pengar också förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan du vänta lite så är nog de flesta barnsjukdommar lösta med. Just nu är det främsta anledningen till köp ändå Zelda och då beror det ju på hur länge till man kan vänta. Har man en Wii U finns ju det alternativet med förstås.

Det enda problem jag har min min Wii U är att jag tappade anslutningen när jag spelade med min dockad. Men jag hade samtidigt väldigt mycket grejer mellan mig och min Switch då jag var mitt inne i att både städa och montera en dator. Har inte hunnit testa något mer då jag trivs så pass bra med att spela i handheld mode men tänkt kolla igen.

Problem med repor har jag inte, inte riktigt begripit hur de som fått repor gjort för att få dessa, finns inget i min docka som kan skrapa skärmen såvida jag inte avsiktligt skrapar den mot någon kant. Jag laddar i dockningsstationen, inte orkat lossa laddaren från den.

Den stora frågan är ju om problemen vissa fortfarande har med Joycons går att lösa med mjukvara eller om de behövs bytas ut. Förhoppningsvis vet vi det snart nog, samt om dockningsstationen måste ha någon form av skydd för att minska risken för att någon skrapar skärmen.

Tack för input!
Får se om man lyckas hålla sig eller in invänta lite fler titlar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Tack för input!
Får se om man lyckas hålla sig eller in invänta lite fler titlar

Skickades från m.sweclockers.com

Mario Kart 8 Deluxe släpps i april, eller om det var maj, och vid den tidpunkten kan det nog vara bra att slå till. Vid det laget så har vi nog fått höra och se vad tredjepartarna tänkt komma med också. Kanske priset har sjunkit ner lite också, borde kunna närma sig 3000kr om någon månad, speciellt när sommaren börjar närma sig och butikerna vill kampanja. Samt att problemen med vissa Joycons bör vara lösta med.

Switch-tråden är väldigt aktiv med så kan vara värd att hänga i också: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1424996-traden-om-ninte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mario Kart 8 Deluxe släpps i april, eller om det var maj, och vid den tidpunkten kan det nog vara bra att slå till. Vid det laget så har vi nog fått höra och se vad tredjepartarna tänkt komma med också. Kanske priset har sjunkit ner lite också, borde kunna närma sig 3000kr om någon månad, speciellt när sommaren börjar närma sig och butikerna vill kampanja. Samt att problemen med vissa Joycons bör vara lösta med.

Switch-tråden är väldigt aktiv med så kan vara värd att hänga i också: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1424996-traden-om-ninte...

Ja, Mario kart var var jag medveten om. Var ju framförallt Odeyssey och Zelda jag såg fram emot först och främst, synd bara att det ska behöva dröja ända till julen.
Men lutar mer och mer åt att det blir att springa runt i hyrule i 8 månader, oftast brukar det ju ta flera år innan man upptäckt alla små detaljer i Zelda spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast jag gillar vikten med samtidigt, den betydligt rejälare konstruktionen har ju dragit iväg lite där. Men för längre spelsessioner så är det ju en nackdel förstås.
En lösning där man har vikter man kan sätta dit eller ta ur likt exempelvis Logitechs spelmöss hade kanske varit ett alternativ med hehe.

Faktiskt en riktigt bra ide! Många (bättre) möss som har det, så varför inte för en riktigt high end handkontroll?

Skrivet av anon5930:

Har du VR till detta eller skippar du det helt eller inväntar du bättre priser och/eller produkter?

Skippar helt VR de närmaste åren. Avvaktar barnsjukdomar, standarder, och att det kommer ner i pris. Blir också lätt åksjuk/illamående av VR som jag testat, men blir nog sakta bättre i takt med utvecklingen känns det som. Behöver vänta lite till av även den orsaken.

Skrivet av anon5930:

Oj, riktigt härlig uppsättning med kontroller du har med, men så behövs det förstås när man spelar flyg/bilspel och speciellt simulatorer.
Är det Saiteks X52-serie till och med? Har en sån själv, gillar den rätt skapligt. Vilken Fanatec-ratt har du skaffat? Lyxigt värre oavsett, Fanatec gör rejäla pjäser.

Denna kombo: https://arstechnica.com/gadgets/2014/09/flying-in-style-with-...

Gillar att nästan allt är gjort i metall, och att de använder äkta hall-element i givarna.

Gällande Fanatec så är det dock deras billigaste budgetsystem som jag kör:
https://www.fanatec.com/eu-en/bundle/product;bundle_id;151
+ separat handbroms (perfekt för rallysimulatorer som Dirt).

Rattbasen är i billig plast (inte metall som deras "vanliga" dyra variant), och ratten är lite enklare (inte äkta läder tyvärr). Dock så är pedaler och pedalbas gjort helt i metall, helt justerbara i sidled (viktigt för att ändra emellan tex. F1/formelbilar och standardvagnar), och hallelement även här i alla givare.

Kanske att jag någon gång (beroende på intresse) byter upp till detta paketet:
https://www.fanatec.com/eu-en/bundle/product;bundle_id;145

Men det får vänta lite (har precis köpt hus).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Vad pratar du om? Deras "yngre konkurrenter" är Microsoft och Sony.... nu låter det som att du har hört andra prata om det här och bara speglar deras ord utan att reflektera.

Tro mig; Anders både har, och har koll på, alla spelplattformar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Ja, Mario kart var var jag medveten om. Var ju framförallt Odeyssey och Zelda jag såg fram emot först och främst, synd bara att det ska behöva dröja ända till julen.
Men lutar mer och mer åt att det blir att springa runt i hyrule i 8 månader, oftast brukar det ju ta flera år innan man upptäckt alla små detaljer i Zelda spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt synd med Mario-spelet. Jag är lite osäker på New York-delen av spelet men de mer Mario-lika nivåerna gjorde mig riktigt sugen faktiskt. Nu minns jag inte om det var rykten eller om det faktiskt bekräftades att spelet faktiskt var klart för ett tag sedan men att det skjuts upp för att inte störa Zelda-lanseringen eller för att ha en stortitel lagom till julhandeln. Jag hoppas på att spelet dyker upp till sommaren, känns som att det hade varit ett riktigt trevligt spel att koppla av med på semestern. Borde finnas utrymme för fler spel frammåt jul också, lär finnas en del spel som Nintendo inte avslöjat själva. För att inte tala om tredjepartarna då. Även om de varit lite väl tysta hitills.

Med tanke på hur stor spelvärlden så kan du nog vara rätt ute med hur lång tid det kommer ta, galet stort.
Och svårt... om man går dit man inte ännu förväntas vara. Jag har dött väldigt väldigt många gånger vid det här laget.
Samtidigt är det trevligt med något att spela vid sidan om. Själv väntar jag otåligt på Stardew Valley ska släppas, ett av mina absoluta favoritspel på PC och vill ha det i portabelt format med.

Skrivet av martinot:

Faktiskt en riktigt bra ide! Många (bättre) möss som har det, så varför inte för en riktigt high end handkontroll?

Skippar helt VR de närmaste åren. Avvaktar barnsjukdomar, standarder, och att det kommer ner i pris. Blir också lätt åksjuk/illamående av VR som jag testat, men blir nog sakta bättre i takt med utvecklingen känns det som. Behöver vänta lite till av även den orsaken.

Denna kombo: https://arstechnica.com/gadgets/2014/09/flying-in-style-with-...

Gillar att nästan allt är gjort i metall, och att de använder äkta hall-element i givarna.

Gällande Fanatec så är det dock deras billigaste budgetsystem som jag kör:
https://www.fanatec.com/eu-en/bundle/product;bundle_id;151
+ separat handbroms (perfekt för rallysimulatorer som Dirt).

Rattbasen är i billig plast (inte metall som deras "vanliga" dyra variant), och ratten är lite enklare (inte äkta läder tyvärr). Dock så är pedaler och pedalbas gjort helt i metall, helt justerbara i sidled (viktigt för att ändra emellan tex. F1/formelbilar och standardvagnar), och hallelement även här i alla givare.

Kanske att jag någon gång (beroende på intresse) byter upp till detta paketet:
https://www.fanatec.com/eu-en/bundle/product;bundle_id;145

Men det får vänta lite (har precis köpt hus).

Precis. Möjligheten att kunna konfigurera kontrollen till sina egna behov är helt klart något en premium-produkt bör ha i någon mån. Saiteks Cyborg-produkter gick exempelvis att ställa in efter hur ens hand var formad för att göra kontrollerna mer ergonomiska. Provade aldrig någon av dessa själv dock så osäker på hur bra lösningen faktiskt var.

Låter klokt, visst Resident Evil 7 i VR på PS4 är en sjukt imponerande titel men den är exklusiv för Sony i knappt ett år till. Just det spelet skulle jag personligen inte fixa att spela ens med en vanlig skärm. Men det är ett bra men tyvärr ett av få spel som visar vad som redan är möjligt. Men det är ett av de första större spelen som satsat på VR, spelet har sålt bra och PS4-versionen i VR har vad jag sett fått riktigt bra omdömmen också. Förhoppningsvis ökar det chansen att vi snabbare får se fler tunga VR-titlar dyka upp.
Jag är sugen på VR och var nära att slå till i slutet av förra året. Men vill avvakta nya bättre produkter även om just för fordonssimulatorer så är suget efter en väldigt svårt att stå emot.

Riktigt brutal Joystick du har med, är väl bland det bästa och om inte det bästa man kan få tag i? Får min X52-Pro att kännas som en billig leksak med hehe.

Härlig ratt med, även om det inte är Fanatecs mest påkostade produkt så är den ju riktigt bra med. Troligen vad jag sneglat närmare på när/om min gamla Logitech G25 behöver bytas ut. Gärna ihop med något i stil med denna:

1500 euro var rätt brutalt haha, men härligt rattpaket förstås. Den kan nog passa in riktigt fint om du har ett (eller flera) rum för din mancave. I dessa VR-tider så kan det ju vara bra att ha ett lagomt rum förberett om man väljer att skaffa en sån lösning senare.
Köpa hus är alltid bra att prioritera, sneglar själv i den riktningen faktiskt. Man måste ju ha plats att bo på och någonstans att ha alla prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härlig ratt med, även om det inte är Fanatecs mest påkostade produkt så är den ju riktigt bra med. Troligen vad jag sneglat närmare på när/om min gamla Logitech G25 behöver bytas ut. Gärna ihop med något i stil med denna:
https://www.youtube.com/watch?v=z39SXZ07-O0

Extremt grymt - även om det är klart utanför mitt scope!

Jo, men G25:an är inget dåligt alternativ den heller! Var väl den, Thrustmasters TX, och just den billigare av Fanatec som jag valde emellan.

Skrivet av anon5930:

1500 euro var rätt brutalt haha, men härligt rattpaket förstås.

Gillar konceptet med ratthub som man kan montera på vilken verklig och professionell ratt som du önskar (typ ifrån Momo och alla andra leverantörer som köra med denna standardinfästning): https://www.fanatec.com/eu-en/steering-wheels/clubsport-steer...

Skrivet av anon5930:

Den kan nog passa in riktigt fint om du har ett (eller flera) rum för din mancave. I dessa VR-tider så kan det ju vara bra att ha ett lagomt rum förberett om man väljer att skaffa en sån lösning senare.
Köpa hus är alltid bra att prioritera, sneglar själv i den riktningen faktiskt. Man måste ju ha plats att bo på och någonstans att ha alla prylar.

Tyvärr bara ett rum som "mancave". Får inte ta upp rummen som är dedikarade att vara kontor eller biorummet (iaf. inte med för mycket permanenta prylar). Håller just på att klura hur jag skall få plats med allt som jag vill i "man cave"-rummet (tyvärr inte heller jättestort). Kommer att kräva lite klurande för att pussla ihop det hela!

Note-to-myself: köp större hus med lite fler kvm nästa gång (sikta på 300+ istället för 200+)...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag är oerhört besviken på alla dessa designmissar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort tjafs/okonstruktiva inlägg.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloodstainer:

Ja, för de har ju tjänat otroligt mycket på deras senaste konsoler? Wii U sålde skit, Wii sålde bra, Gamecube sålde skit, N64 sålde okej. Den enda storsäljaren har varit Wii, och både WiiU och Switch är båda gimmick uppföljare. Och lita gärna på Nintendo du, folk litade på Sega

Du glömde de handburna konsollerna samt deras IPn som säljer galet bra. Bara deras Pokemon GO tjänade in första månaden $200 mille.
Switch är en naturlig uppföljare då de totalt äger den handburna marknaden och tjänar multum på den marknaden. Sen så verkar Switchen sälja väldigt bra? Bara deras Nintendo Mini sålde väldigt bra och är en eftertraktad produkt. Folk köper inte Nintendos maskiner för den senaste grafiken. De köper Nintendoprodukter för underhållningen.

Så ja, jag litar verkligen mer på Nintendo än någon som tror och tycker.

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Du glömde de handburna konsollerna samt deras IPn som säljer galet bra. Bara deras Pokemon GO tjänade in första månaden $200 mille.
Switch är en naturlig uppföljare då de totalt äger den handburna marknaden och tjänar multum på den marknaden. Sen så verkar Switchen sälja väldigt bra? Bara deras Nintendo Mini sålde väldigt bra och är en eftertraktad produkt. Folk köper inte Nintendos maskiner för den senaste grafiken. De köper Nintendoprodukter för underhållningen.

Så ja, jag litar verkligen mer på Nintendo än någon som tror och tycker.

Ja precis, deras IP tjänar de massa pengar på, men inte konsolerna, De hade bara tjänat mer av att inte låsa deras IPs på deras egna, tråkiga konsoler. Menar du på fullaste allvar att Zelda inte tjänat de mer pengar om de fanns på Wii U, PS4, Xbox och PC?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Kanske inte för dig men förr oss andra är det intressant hur det säljer på den marknaden, då den är rätt olik spelmarknader i resten av världen.

Vad pratar du själv om?
Det är ett välkänt faktum att Nintendo sitter på väldigt mycket pengar. Att de hållit igång i nästan 130 år borde säga en del.
Komisk kommentar då det samma går att säga om dig med. Du har ju knappast förstahandsinfo själv av uppenbara skäl och någon direkt reflektion tycks icke finnas.
Företaget många blandar ihop med ekonomiskt är Sony, som faktiskt låg riktigt illa till för bara något år sedan. Microsoft går bra men så sitter de på många andra produkter som drar in pengar också förstås.

Jo, men om du tror att ett företag har pengar betyder att de kan hålla på att släppa dåliga produkter i flera år. "sitter på mycket pengar" var ett försvar man kastade ut angående Wii U's flopp, då man menade att DS och tidigare konsol line-up sålde bra. Man kan inte använda samma argument i flera år, pengar tar slut jävligt fort om de inte gör något. Pokémon Go var ett steg i rätt riktning, sen lät de hela skiten dö ut. Nej, jag tror att Nintendo antingen får ta och utvecklas iväg från sina urusla gimmick konsoler, och börja göra spel. Eller så kommer de inte finnas kvar om 6-8 år.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloodstainer:

Fast sales i Japan spelar ingen roll på nationell nivå

Med den kommentaren vet jag att du är mer inne i diskussionen för att trolla. Det är ett välkänt fakta att Japan är en konsumentmarkad utan dess like. Slår man genom i Japan så är chansen stor att vågen slår över nationellt med.

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Med den kommentaren vet jag att du är mer inne i diskussionen för att trolla. Det är ett välkänt fakta att Japan är en konsumentmarkad utan dess like. Slår man genom i Japan så är chansen stor att vågen slår över nationellt med.

Nej, jag är bara trött på alla töntar som lyssnar på vad kritiker som Totalbiscuit säger angående att Nintendo har väldigt mycket pengar och att de kan klara sig på de, sen beter de sig som en ekokammare och upprepar vad andra, väldigt insatta personer har sagt.

Absolut inget fel med att göra det, men det är en jävla stor skillnad på att säga något för att man vet, och för att man bara upprepar vad som har varit sagt.

Men.. vad som var sagt under 2015 måste man börja inse inte kommer gälla för alltid. Nintendo klarar sig definitivt ut ur Wii U floppen, men de kan inte fortsätta att tappa, och tappa. Jag tror de är otroligt bra på att göra och sälja spel. Men deras konsoler har varit urusla sedan GameCube

Edit: tycker för övrigt att det är kul att man "trollar" bara för att man inte tycker att Nintendo är underbara. Nej jag tycker att vad dom gör är skit, om man bara säljer bra spel, men låser dom till SKIT plattformer, så är det idioti. Vi köper inte EA's bullshit, så jag tycker inte att vi borde köpa Sony eller Nintendos

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloodstainer:

Ja precis, deras IP tjänar de massa pengar på, men inte konsolerna, De hade bara tjänat mer av att inte låsa deras IPs på deras egna, tråkiga konsoler. Menar du på fullaste allvar att Zelda inte tjänat de mer pengar om de fanns på Wii U, PS4, Xbox och PC?

Hade de verkligen tjänat mer på det? De har total kontroll över sina egna IPs med sin egen hårdvara. Har du en aning vilken bedrift det är och hur mycket pengar de tjänar på apparel? Jag vet inte (vilket du inte heller vet) men jag tror inte Nintendo skulle tjäna mer på att lansera Zelda på andra plattformar. Du glömmer all apparel de tjänar pengar på.
Nintendos konsoller är inte tråkiga för den vanliga marknaden, det är endast din personliga åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloodstainer:

Nej, jag är bara trött på alla töntar som lyssnar på vad kritiker som Totalbiscuit säger angående att Nintendo har väldigt mycket pengar och att de kan klara sig på de, sen beter de sig som en ekokammare och upprepar vad andra, väldigt insatta personer har sagt.

Absolut inget fel med att göra det, men det är en jävla stor skillnad på att säga något för att man vet, och för att man bara upprepar vad som har varit sagt.

Men.. vad som var sagt under 2015 måste man börja inse inte kommer gälla för alltid. Nintendo klarar sig definitivt ut ur Wii U floppen, men de kan inte fortsätta att tappa, och tappa. Jag tror de är otroligt bra på att göra och sälja spel. Men deras konsoler har varit urusla sedan GameCube

Snälla sluta spekulera så vilt. kolla länken under och klicka på 5year eller max. Max så kan du se peaken de hade när både Wii och deras handburna sålde bra. De är inte i närheten av att konka och har inte varit det heller.

https://encrypted.google.com/search?hl=en&q=japan%20markets%2...

EDIT: Du vinner diskussionen. Jag har bättre saker för mig än att försöka diskutera ranson i folk över nätet

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Hade de verkligen tjänat mer på det? De har total kontroll över sina egna IPs med sin egen hårdvara. Har du en aning vilken bedrift det är och hur mycket pengar de tjänar på apparel? Jag vet inte (vilket du inte heller vet) men jag tror inte Nintendo skulle tjäna mer på att lansera Zelda på andra plattformar. Du glömmer all apparel de tjänar pengar på.
Nintendos konsoller är inte tråkiga för den vanliga marknaden, det är endast din personliga åsikt.

Självklart hade de tjänat mer på de. De kan bara sälja så många titlar som de säljer Wii Us och/eller switch. Hade de öppnat upp och fokuserat på spelutveckling och struntat i att slösa pengar på konsoler (som för övrigt säljs utan vinst).

Jag tror personligen inte att den största marknaden köpte Wii Us för att de marknadsfördes dåligt och folk såg inte ens skillnaden på en Wii eller en Wii u, och jag tror inte heller en vanlig Svenssonfamilj kommer plocka upp en Switch ifall de redan äger en Wii/wii U och en DS enhet.

Men ja, jag tror definitivt att de säkert hade sålt minst dubbelt så mycket om Zelda såldes som multiplat. Kolla hur bra Witcher 3 eller Dark Souls sålde på grund av att det var multiplat, och jämför detta med t.ex. Nioh eller Bloodborne, och då är ändå Bloodborne antagligen top 1-3 PS spel som säkerligen sålde flertal miljoner konsoler själv.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Snälla sluta spekulera så vilt. kolla länken under och klicka på 5year eller max. Max så kan du se peaken de hade när både Wii och deras handburna sålde bra. De är inte i närheten av att konka och har inte varit det heller.

https://encrypted.google.com/search?hl=en&q=japan%20markets%2...

EDIT: Du vinner diskussionen. Jag har bättre saker för mig än att försöka diskutera ranson i folk över nätet

Men snackar om att de konkar? Det handlar om att de hamnar bakom PC, Xbox och Plebstation marknaden.

Edit: Om du inte kan argumentera så börja inte. Deras finans går bra på grund av Pokemon Go, det har absolut ingenting med Switch att göra, deras konsoler är fortfarande skit, och det ändras inte bara för att deras Handhelds är bra.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloodstainer:

Men snackar om att de konkar? Det handlar om att de hamnar bakom PC, Xbox och Plebstation marknaden.

Edit: Om du inte kan argumentera så börja inte. Deras finans går bra på grund av Pokemon Go, det har absolut ingenting med Switch att göra, deras konsoler är fortfarande skit, och det ändras inte bara för att deras Handhelds är bra.

Folk har innan lagt fram bra argument som du gång på gång struntar i att diskutera över och endast går på "de har bara skitskonsoller" argumentet. Du har inte lagt fram någon fakta alls utan bara säger vad du tycker och känner om och om igen.
DET är att trolla en diskussion då du inte bryr dig om att nå en sanning utan bara har en agenda om att få ut dina tyckanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Med den kommentaren vet jag att du är mer inne i diskussionen för att trolla. Det är ett välkänt fakta att Japan är en konsumentmarkad utan dess like. Slår man genom i Japan så är chansen stor att vågen slår över nationellt med.

Sedan så finns det iofs. ibland tydliga variationer på efterfrågan på de olika världsmarknaderna pga. olika kulturer och preferenser, etc. Det känns som om spel/gaming typiskt är ett sådant område. Även andra kategorier har klara skillnader (som tex. kameror och telefoner), men kanske inte riktig lika stora skillnader som just inom spel. Film är väl annars det som kommer närmast i att både förena, och dela olika kulturer och geografiska marknader tydligt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/