Playstation 4 Pro uppdateras med Boost Mode och stöd för externa hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Playstation 4 Pro uppdateras med Boost Mode och stöd för externa hårddiskar

Den senaste mjukvaruuppdateringen till Playstation 4 introducerar Boost Mode, en Playstation 4 Pro-exklusiv funktion som ger bättre prestanda i spel som inte optimerats för den nya konsolen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åh nice! 2 trevliga nyheter. Hem och leka med extern HDD sen då

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

BloodBorne - säg att det åtminstone håller stadiga 30fps med Pro! Tänkt inhandla en pro mestadels för den titeln som jag tycker är episk, men om spelet inte drar någon nytta av mer hästkrafter under huven så känns det bortkastat!

Permalänk
Medlem

Är inte den här "nyheten" typ 1-2 månader gammal? Har redan sett ett gäng tester med boost mode hos digitalfoundry?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulanddanne:

BloodBorne - säg att det åtminstone håller stadiga 30fps med Pro! Tänkt inhandla en pro mestadels för den titeln som jag tycker är episk, men om spelet inte drar någon nytta av mer hästkrafter under huven så känns det bortkastat!

Boost mode ger dessvärre ingen större påverkan på Bloodborne

Själv kommer jag att spela Batman: Arkham Knight igen, som jag vet kommer att hålla stadiga 30fps nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är inte den här "nyheten" typ 1-2 månader gammal? Har redan sett ett gäng tester med boost mode hos digitalfoundry?!

Nae det var med Beta-versionen av 4.50 som nu släppts.
Man kan välja om man vill få Beta-uppdateringar på PS4 och på så sätt kunde Digital Foundry testa i förväg.

Nu har Sony ansett att 4.50 är stabil nog för att pusha ut den till alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är inte den här "nyheten" typ 1-2 månader gammal? Har redan sett ett gäng tester med boost mode hos digitalfoundry?!

Det var beta firmware, det är det skarpa som släpps idag.

Visa signatur

Skärm: Acer 28" Nitro VG280K 4K
Dator: Ryzen 5 3600 | X570 Aorus Elite | 32GB 3200Mhz | RTX 2060 Super | SSD 500GB | NH-D15
Operativsystem: Pop!_OS
Konsol: Xbox Series X | PS4 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är inte den här "nyheten" typ 1-2 månader gammal? Har redan sett ett gäng tester med boost mode hos digitalfoundry?!

Boost Mode var endast något som Sony testade och var inte alls säkert att komma ut i 4.5

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulanddanne:

BloodBorne - säg att det åtminstone håller stadiga 30fps med Pro! Tänkt inhandla en pro mestadels för den titeln som jag tycker är episk, men om spelet inte drar någon nytta av mer hästkrafter under huven så känns det bortkastat!

Bloodborne hade inte så mkt problem att hålla sig vid 30fps. Det är frametimes som är kassa och gör att det rycker. Tyvärr verkar inte högre clocks hjälpa det problemet.

Permalänk
Skrivet av ulanddanne:

BloodBorne - säg att det åtminstone håller stadiga 30fps med Pro! Tänkt inhandla en pro mestadels för den titeln som jag tycker är episk, men om spelet inte drar någon nytta av mer hästkrafter under huven så känns det bortkastat!

Spelet är väl låst i 30, så misstänker att de borde vara stabilt, synd att de inte finns på PC bara missad chans

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Så får gamla ps4an stöd för extern disk då?
Tycker bara att det står att det BARA är PRO som får boost mode. Men inget om vem som får USB disk stödet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

Så får gamla ps4an stöd för extern disk då?
Tycker bara att det står att det BARA är PRO som får boost mode. Men inget om vem som får USB disk stödet

Skickades från m.sweclockers.com

Tog mig tid att kika på video.
Verkar ju som att det gäller alla ps4.
Awesome!

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem

Kan man nu välja att installera spel på en extern HDD?

Permalänk
Skrivet av D1360:

Kan man nu välja att installera spel på en extern HDD?

Så länge konsolen känner igen hårddisken som en enhet borde de ju gå, men man vet aldrig med Sony och deras strikta DRM

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

För sent ute? Boost mode har funnits i över 1 månads tid om jag inte missminner mig...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

För sent ute? Boost mode har funnits i över 1 månads tid om jag inte missminner mig...

För betatestare kanske, men släpptes idag public.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

För sent ute? Boost mode har funnits i över 1 månads tid om jag inte missminner mig...

Skrivet av Swennis:

För betatestare kanske, men släpptes idag public.

Exakt Idag är det äntligen tillgängligt för allmänheten!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Fan, konsolerna börjar mer och mer likna datorer

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulanddanne:

BloodBorne - säg att det åtminstone håller stadiga 30fps med Pro! Tänkt inhandla en pro mestadels för den titeln som jag tycker är episk, men om spelet inte drar någon nytta av mer hästkrafter under huven så känns det bortkastat!

Som någon påpekade är det låst till just 30, så det kommer alltså varken bli högre eller lägre än så.

Skrivet av zorrzoor:

Så får gamla ps4an stöd för extern disk då?
Tycker bara att det står att det BARA är PRO som får boost mode. Men inget om vem som får USB disk stödet

Skickades från m.sweclockers.com

Alla maskiner får alla funktioner utom "uppklockningen" som enbart gäller pro-modellen.

Det är ju egentligen inte fråga om en klockning utan att ta bort en strypning, en teknikalitet kanske men vanliga PS4 har ju hursom inte TDP designad för detta.

Skrivet av D1360:

Kan man nu välja att installera spel på en extern HDD?

Sitter en extern i så är det där spelen hamnar. Går sen att flytta dem till den interna dock.

Funkar ungefär som på WiiU om det säger något.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint