Acer A500 Ingen internettanslutning

Permalänk
Medlem

Acer A500 Ingen internettanslutning

Ber på förhand om ursäkt för eventuell felstavning samt om denna fråga redan finns, men jag hittade ingen här.

Som titeln säger så har jag problem med en Acer iconia a500.
När jag försöker öppna valfri google-app så får jag svaret "ingen internettanslutning".

Jag är inkopplad till mitt wifi och vet även att plattan och routern fungerar bra ihop då jag kan surfa runt med webbläsaren på plattan. Problemet uppstår alltså när jag försöker använda google-appar. Specifikt google books.
När jag även försöker uppdatera android så får jag svaret "svag internettanslutning" eller något liknande, trots att jag bokstavligen sätter mig bredvid routern. Inga andra enheter i hushållet lider av detta problem.

Jag kommer heller inte åt google inställningar. Eller ja, jag kan klicka upp det med får sedan svaret "det går ej att ansluta google appar."

Jag har läst runt på andra forum och testat allt som stått där utan några positiva resultat, bla:
Stänga av och starta om plattan
Stänga av och starta om routern
Resetta routern
Fabriksåterställa plattan
Ställa om tiden på plattan (tydligen hjälpte det många, men ej mig)
Använda min mobil som hotspot
Slå av wifi, slå på flightmode, starta upp google market för att där efter starta wifi och sedan slå av flightmode (jäkligt långsökt men desperata tider...)
Detta är då några av de saker jag kommer ihåg att jag testat, men det finns mer.

För övrigt: Är inte helt tappad när det gäller datorer och mobiler och brukar kunna lösa det mesta, men här tog det ta mig satan stopp.
Det är min fars platta och han använder den enbart för att läsa böcker på, så då är det ju självklart att det skall jävlas så jag får något att göra..

Har ni några förslag bortsett från att slänga den från balkongen så vore jag tacksam.