Samsung Galaxy Tab A (SM-T580/585)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

För att den har 2GB ram. T580 är WiFi-versionen. Står inget om en penna.
Lätt att lista ut.

Förlåt, jag är förvirrad, men jag tolkade det som att ni tidigare i tråden antog att modellen på EG var den med penna?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalimac:

Förlåt, jag är förvirrad, men jag tolkade det som att ni tidigare i tråden antog att modellen på EG var den med penna?

Jag med. Det pratas om att EG har den med penna men enl. speccsen så stämmer det inte. Det är enbart WiFi-modellen på 2GB utan penna.
Däremot är det den med 3GB/32GB.

Kanske EG som ändrar speccsen?

Permalänk
Medlem

Skumt. Jag tar nog och åker in till en av deras butiker och kollar om de har någon på lager. Antagligen inte, men kan vara bra att se efter.

Edit: De hade ingen version med penna, den svarta modellen med 32 GB som fanns med bland deras erbjudanden var alltså en vanlig variant. Tydligen hade de med penna sålt slut helt och hållet väldigt fort, och de väntade på ny leverans som dock lär kunna dröja några veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Jag är ute efter versionen med penna. Kan jag vara säker på att det är den som Elgiganten säljer? Det är inte så lätt att lista ut som jag skulle önska.

Den med S-Pen är modellen P580. El-G säljer endast T modeller just nu.

Skrivet av Kalimac:

Skumt. Jag tar nog och åker in till en av deras butiker och kollar om de har någon på lager. Antagligen inte, men kan vara bra att se efter.

Edit: De hade ingen version med penna, den svarta modellen med 32 GB som fanns med bland deras erbjudanden var alltså en vanlig variant. Tydligen hade de med penna sålt slut helt och hållet väldigt fort, och de väntade på ny leverans som dock lär kunna dröja några veckor.

Det är inte möjligt att EL.G har haft den i lager. Då den ännu är inte släppt i Sverige ännu elelr kanske EU ens.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Då vet jag inte vilken platta personen i butiken pratade om. Jaja, jag antar att jag får vänta tills den kommer till butiker i Sverige.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns det något trovärdigt sätt att roota denna platta och flasha custom recovery?

Modell: T585.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Denna dök upp idag på plattan. Nån som har den redan?

Edit: Möjligt att den förbättrade positioneringen något, skall pröva på samma plats imorgon.
Innan uppdatering stod jag utanför lastkaj på jobbet och mätte med GPS Test, efter visade den något bättre träffsäkerhet.

Permalänk
Medlem

Jag tankar hem den uppdateringen nu..

Plattan e väl helt ok men är smått besviken på 768x1024 upplösningen. Trodde inte jag skulle störa mig på det

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag tankar hem den uppdateringen nu..

Plattan e väl helt ok men är smått besviken på 768x1024 upplösningen. Trodde inte jag skulle störa mig på det

Det är 1920x1200 på den som tråden handlar om.
Vet inte vilken modell du har

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Det är 1920x1200 på den som tråden handlar om.
Vet inte vilken modell du har

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, läste fel på modellbeteckningen. Det är T550 jag har

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Jag har också en sm t580..märker att det är verkligen ingen spelplatta..lite besviken. Även enklare spel känns som de är på 20-29fps..priset rätt att sälja för 1799sek? Ca 1 månad gammal.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fisken1986:

Jag har också en sm t580..märker att det är verkligen ingen spelplatta..lite besviken. Även enklare spel känns som de är på 20-29fps..priset rätt att sälja för 1799sek? Ca 1 månad gammal.

Dags att kolla in specs/tester innan man köper?

Fick ny uppdatering idag på ca 450MB

Permalänk
Medlem

Går det att installera SD kortet som adaptable storage? 16gb känns lite väl lite att få in appar på.
Vet att Samsung har stängt av funktionen men nån som testat att använda fixen som finns på xda?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pina:

Går det att installera SD kortet som adaptable storage? 16gb känns lite väl lite att få in appar på.
Vet att Samsung har stängt av funktionen men nån som testat att använda fixen som finns på xda?

Länk?
Nej, jag har inte testat den iaf.

PS: Hur rootar man och/eller får in TWRP?

Permalänk
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd

Jag är sugen på att köpa den på elgiganten men, kan man inte installera appar på sd kortet?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört något om en uppföljare? Det är ganska exakt 1 år sedan Tab A 2016 lanserades så det borde vara de tycker jag.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av 220volt:

Är det någon som hört något om en uppföljare? Det är ganska exakt 1 år sedan Tab A 2016 lanserades så det borde vara de tycker jag.

En med S-Pen är ju släppt men i övrigt nej.

Fick notis just nu om Nougat till T585:)