Permalänk
Medlem

Alternativ till Samsung?

Nu går snart 24-månaderskontraktet ut och det är dags för en ny mobil, men jag börjar bli lite småtrött på Samsungs lurar och vill helst ha något nytt och inte en S8.

Problemet är väl att det kanske är svårt att hitta någon lur med lika bra prestanda, skärm och kamera o.s.v... Är inte intresserad av Iphone.

Någon som har tips? Har varit helt insnöad i Samsungvärlden i 6 år nu så jag har väldigt dålig koll utanför den cirkeln.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@xpanterx: Personligen så har jag alltid gillat HTC mer än samsung men smaken är som baken. Nackdelen med htc nu är att den modell som kommer om någon vecka saknar 3.5mm och ska köras med USB-C istället.

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

Huawei Mate 9 Pro ska ju vara helt OK, speciellt kameran Lite för dyr för min smak bara.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Ok tack jag ska kolla lite på HTC (använder sällan lurar ändå) och Huawei, ska se vilka modeller som släpps i år, får sitta och kolla specifikationer och jämföra dem mot S8 sen!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Sony? XZ Premium som kommer ser mycket lovande ut, speciellt med deras nya Exmor RS sensor

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

OnePlus 3T, och så skaffar du ett obundet abonnemang till det...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat och se vad andra tillverkare har att erbjuda senare under året så som HTC och Google. LG G6 ser väl helt ok också, den borde vara billig då den kör gammal SoC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag hade väntat och se vad andra tillverkare har att erbjuda senare under året så som HTC och Google. LG G6 ser väl helt ok också, den borde vara billig då den kör gammal SoC.

Tvivlar G6 lär kosta under 5000kr då det är deras flagskepp även om gammal snapdragon så lär knappast priset vara billigt, Då ska man se sig för en Oneplus3 eller Honor 8 tycker jag. Varken google eller htc eller lg för den delen gör intressanta telefoner tycker jag..

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft "flaggskepp" tidigare från HTC, Samsung, LG men bytt nu till en Huawei P9 och blev mycket imponerad, minst lika bra men för halva priset. (och veckar hålla bättre än minsenaste LG G¤ som man fick skicka in på lagning hela tiden)

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat fram till våren/sommaren då vi vet väldigt lite om de telefoner som kommer köra snapdragon 835. Själv väntar jag in iaf Nokia 8 innan jag bestämmer mig.

Google Pixel känns lite för långt borta med förmodad release till hösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Jag har alltid haft "flaggskepp" tidigare från HTC, Samsung, LG men bytt nu till en Huawei P9 och blev mycket imponerad, minst lika bra men för halva priset. (och veckar hålla bättre än minsenaste LG G¤ som man fick skicka in på lagning hela tiden)

Om man kollar prisjakt så verkade LG G4 lanserats för 5 990 och Huawei P9 för 5 490. Däremot håller jag med om att G4 har mycket problem, tröttnade till slut på min och bytte till en z5.

Sen verkar ju huawei verkligen vara på god väg med sina kameror. Men vet du om dom har löst färgåtergivningen på P9? var ju alldeles för övermättade färger från början.

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Huawei Mate 9 Pro ska ju vara helt OK, speciellt kameran Lite för dyr för min smak bara.

Jag har en och jag är hur nöjd som helst

Och då gick jag från en ``samsug´´ note 3

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreinLifeOfYou:

Jag har en och jag är hur nöjd som helst

Och då gick jag från en ``samsug´´ note 3

Hade ju varit ganska dåligt om du inte hade blivit nöjd med en 3 år nyare och dyrare telefon

Permalänk
Medlem

Eftersom Samsung Pay precis lanserats i Sverige kommer jag nog aldrig titta på någon annan tillverkare innan det finns en liknande tjänst.

Unikt är ju att deras tjänst funkar med alla kortläsare, även äldre utan nfc.

Så ta en ny titt på S8 tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Hade ju varit ganska dåligt om du inte hade blivit nöjd med en 3 år nyare och dyrare telefon

va inte nöjd med samsungen från start, krashade appar och stängde av sig men dem hittade inget fel när jag lämnade in den och sen gick dem i konkurs... Så ja är rätt nöjd med den nya mobilen då den bara funkar och har aslång batteritid

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life