Permalänk
Medlem

Göra Youtube intro

Så jag har en Youtube kanal jag försöker få igång. Har fått lite subscribers och ligger på 55k visningar för tillfället.
Jag vill komma igång och släppa mer videos osv, som till 100% kommer vara Overwatch content.
Men jag behöver lite hjälp att göra ett bra kort intro till alla videos.
Jag har kollat lite på dom introna som är gratis man kan hitta lite här och var, men jag skulle vilja göra ett eget. Som man ser att det är Overwatch det har med att göra. Eller ev om någon kan hjälpa mig med det.
Problemet är att jag inte riktigt hittar någon bra grundlig info om hur jag går till väga.

Har en tanke på att ha ett 6-10sek klipp från "spectator mode" i spelet, och sen så kommer kameran fram till en text där mitt Youtube namn står i 3d. (Dvs inte bara ett påklistrat namn)
Men jag har verkligen ingen aning om what so ever hur jag går tillväga för detta. Finns det någon bra guide video guide, eller någon som kan hjälpa mig, så skulle det vara otroligt uppskattat!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Skippa intro. Sjukt störigt och oseriöst tycker jag

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Max 3 sekunder långt, blir snabbt störande.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Gör hellre en outrobild där du lägger in förra videon, titta outrot på kanalen TEO så fattar du vad jag menar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Som allt annat, första steget är google...

Permalänk
Medlem

@headphoneninja: Vilket jag har gjort. Men det jag får upp är 100.000 svar och guider hur jag använder mig av olika hemsidor för att använda färdiga templates. Vilket inte är det jag är ute efter.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Skippa intro. Sjukt störigt och oseriöst tycker jag

Skrivet av Marticus:

Max 3 sekunder långt, blir snabbt störande.

Skrivet av eribo01:

Gör hellre en outrobild där du lägger in förra videon, titta outrot på kanalen TEO så fattar du vad jag menar

Skickades från m.sweclockers.com

Har bara tänkt ett jätte kort intro som sagt. Tycker också att för långa intros bara blir störigt. 10 sek var nog att ta i.
Men iaf 3-5 sek är inte direkt störande. Men ger ändå en bra inledning, istället för rakt in i soppan!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Har bara tänkt ett jätte kort intro som sagt. Tycker också att för långa intros bara blir störigt. 10 sek var nog att ta i.
Men iaf 3-5 sek är inte direkt störande. Men ger ändå en bra inledning, istället för rakt in i soppan!

Absolut, det är bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Använd after effects, finns många templates du kan gå efter. Video Copilot är en skön person att lyssna på och finns på youtube.

Permalänk

https://panzoid.com/tools/clipmaker

antingen gå från en mall som liknar vad du tänkt dig eller gör en helt från scratch.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Entusiast

Jag håller inte med om att ett intro/outro är störande men det måste som sagt vara kort, max 3 skunder är nog sweet spot för min del annars blir jag irriterad och snabbspolar.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Ifall du verkligen ska göra ett intro så behöver du cinema4d (eller blender) och after effects för att ha en chans o få de proffsigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Ett litet råd ...

Tänk igenom VAD som är viktigt, vill du visa hur "duktig" du är på att göra intro eller vill du att man ska titta på filmen?

Personligen (och sannolikt de flesta) byter jag video när jag blir irriterad.
Jag blir VÄLDIGT fort irriterad ....

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Adobe Free Trial

Dold text
Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|