Vad är Windows 10 filhistorik bra för?

Permalänk
Medlem

Vad är Windows 10 filhistorik bra för?

Jo,men vad bra ominstallerade och hade innan haft filhistorik påslagen. Säkert två år och pekande mot min server. Men det går inte få tillbaka med filhistorik utan slår man på den och pekar mot serven så gör den en ny och det är den enda du kommer åt. Slår du inte på den går det inte hämta. Tur att man kopierat till andra ställen också så man slipper sitta i båten.

Kan någon förklara vad för nytta den gör?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Du måste ju haft inställningarna så att den ska radera efter ett tag. Själva filhistoriken finns ju på filerna och apparna, man klickar i utforskaren och får upp en visare som man kan bläddra fram och tillbaka beroende på hur många det finns för den filen/appen.

Permalänk
Medlem

@kyuw: Nej, gamla filhistoriken finns kvar på servern men windows ser bara den som skapats efter ominstallation. Har även backup med syncback på två andra ställen men tänker på de som vill att det ska vara enkelt och det bara fungerar. Har recovrat, utan att spara filer, en gång innan och då fungerade det. Gick inte göra denna gång och av vilken anledning vet jag inte. Så fick blir att boota upp från usb och göra en ren installation efter att bytt från Intel till AMD:s Ryzen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Bytt namn på datorn?

Permalänk
Medlem

@kyuw: Ja, eller rättare sagt hade jag inte bytt namn på datorn ännu till samma jag hade innan. Gjort det nu och testade att återställa med filhistorik men tyvärr hittar filhistorik inte mina filer innan ominstallation. Kommer stänga av, glömma och förpassa filhistorik till de saker med Windows jag inte tycker är praktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort okonstruktivt inlägg. Tänk på att s.k. lmgty-länkar ofta uppfattas som halvotrevliga och nedlåtande.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...