Permalänk
Avstängd

Tysta brytare på möss?

Vad finns det för alternativ om man vill ha en tyst gamingmus?

Vet att logitech har vissa riktigt tysta kan man köpa en sådan och bara flytta över brytarna kanske?

Permalänk
Medlem

Razer deathadder har riktigt värdelösa och knäpptysta brytare. De hörs inte och du kommer inte att märka när du klickar på dem (därför min deathadder åkte i soptunnan). Att logitechs brytare är tysta stämmer ju inte riktigt? Det är väl omron brytare om jag inte missminner mig och min G403 för en hel del oväsen (dock inget som överröstar mina blåa brytare i mitt tbord).

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv

De flesta bra möss (inklusive Logitechs) använder ju Omronbrytar vilka klickar ganska ljudligt. Vet inte om det finns någon erkänt bra bytare som är tystare.

Permalänk
Medlem

Jag tror Steelseries använder andra brytare än Omron. Har för mig att dom inte hade samma distinkta klickljud som omrons vanligtvis har, men jag kanske missminner mig.

Visa signatur

Rigg: Win 10 - Corsair Carbide 400C - MSI Z170A-G43 Plus - i7 6700K - Prolimatech Megahalems Black - 16GB Kingston Hyper X Fury - EVGA Supernova G2 750 - Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB - Samsung 750 EVO 250 GB - Samsung 850 EVO 500GB - NAS för lagring

Tangentbord: Arachnid Recore RGB - Mus: Varierande - Musmatta: QPAD UC-90 Pro XXL - Hörlurar: Sony MDR-1A - Mick: Vmoda Boom Pro

Permalänk
Skrivet av Pungen83:

Jag tror Steelseries använder andra brytare än Omron. Har för mig att dom inte hade samma distinkta klickljud som omrons vanligtvis har, men jag kanske missminner mig.

Min steelseries sensei jag hade lät som fasen, speciellt scrollhjulet.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte enbart brytaren som spelar roll för ljudet måste ju komma ut från musen så det är stor skillnad om materialet i musens hölje ger en resonans eller om ljudet dämpas, troligen går de flesta möss att få tystare om man vibrationsdämpar höljet med nån typ av "gummifärg" av samma typ som ibland finns i bilar https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/farg-och-lac... och vanlig underredsmassa borde också fungera men den kan kladda på sämre sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har en SS Rival och den låter så sjukt mycket. Använder ibland numpad 5 som klickare ibland när jag inte orkar höra på det mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Min steelseries sensei jag hade lät som fasen, speciellt scrollhjulet.

Okej. Jag vet bara att deras brytare är annorlunda. Var ett tag sedan jag testade SS så minns nog fel.

Visa signatur

Rigg: Win 10 - Corsair Carbide 400C - MSI Z170A-G43 Plus - i7 6700K - Prolimatech Megahalems Black - 16GB Kingston Hyper X Fury - EVGA Supernova G2 750 - Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB - Samsung 750 EVO 250 GB - Samsung 850 EVO 500GB - NAS för lagring

Tangentbord: Arachnid Recore RGB - Mus: Varierande - Musmatta: QPAD UC-90 Pro XXL - Hörlurar: Sony MDR-1A - Mick: Vmoda Boom Pro