Bästa plattan för 3-4.500kr

Permalänk

Bästa plattan för 3-4.500kr

Som rubriken lyder, vad är det bästa man kan få för det angivna priset?
Krav:
- Ca. 10" (helst minst)
- Bra hårdvara
- Android (helst någon uppdaterad version intill Nougat
- Inte lida av lagg eller andra sjukdomar som finns på äldre plattor

Kamera är mindre viktig, bara den är snabb och stabil för surf, video (youtube, streaming) och eventuella spel.
Vad hände förresten med Googles egna plattor?

Har kollat in ZenPad litegrann, den verkar nice, någon som har erfarenhet?
För övrigt, kom gärna med andra förslag, allt mottages

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Som rubriken lyder, vad är det bästa man kan få för det angivna priset?
Krav:
- Ca. 10" (helst minst)
- Bra hårdvara
- Android (helst någon uppdaterad version intill Nougat
- Inte lida av lagg eller andra sjukdomar som finns på äldre plattor

Kamera är mindre viktig, bara den är snabb och stabil för surf, video (youtube, streaming) och eventuella spel.
Vad hände förresten med Googles egna plattor?

Har kollat in ZenPad litegrann, den verkar nice, någon som har erfarenhet?
För övrigt, kom gärna med andra förslag, allt mottages

Sony Z4 Tablet

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Sony Z4 Tablet

Ligger inte riktigt i min prisklass dock.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@fieskmask: https://www.komplett.se/product/904090/datorer/surfplattor/su...

Enormt sugen på att testa nått nytt, tyvärr så funkar min z2 tablet fortfarande. Köper du den får du gärna väcka tråden och säga va du tycker

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Skrivet av MrQke:

@TommyTS: https://www.komplett.se/product/904090/datorer/surfplattor/su...

Enormt sugen på att testa nått nytt, tyvärr så funkar min z2 tablet fortfarande. Köper du den får du gärna väcka tråden och säga va du tycker

Kikade runt på denna nu och såg att den fanns för 3.790kr på Dustin, så köpte en där.
Kan lägga lite kommentarer när jag testat den lite

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@fieskmask: Trevligt! Tar nog med min z2 tablet till jobbet och har den som leksak på middagarna så jag har en anledning till att köpa nytt

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Skrivet av MrQke:

@TommyTS: Trevligt! Tar nog med min z2 tablet till jobbet och har den som leksak på middagarna så jag har en anledning till att köpa nytt

Använt den några dagar nu och kan summera lite.

Blev bra överraskad av skärmen, den är skarp, färgstark och mycket go att kolla film/serier på.
Högtalarna var bra långt över mina förväntningar, hör ingen direkt distortion förrän man höjer över 95%, klart och fint ljud.
Batteriet är väl helt ok faktiskt, blir ung. 7-9 timmar beroende på vad som görs (film får jag klart ut mest batteritid med).
Det faktiskt enda negativa är kameran, den är intill värdelös och ska man få ett hyffsat bra kort så lär man vara i dagsljus utomhus för att vad man tagit kort på.

Liten och kort summering, men helt klart nöjd med köpet

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Administrativ avgift

@fieskmask: begagnad nyare IPAD med kvitto från blocket är väl det bästa. Sett nyare modeller som går för 2000kr , annars försök få tag i en surface PRO. Finns inga nya plattor jag kan direkt rekommendera.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

@andra94: Om du missade det så har jag köpt just den nya plattan från Asus

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Administrativ avgift

@fieskmask: Ah missade det totalt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@fieskmask: Trevligt! lutar helt klart mot ett köp snart.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Inaktiv

Vet att det inte är det du söker men.... Microsoft Surface Pro 4 Core M3

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Använt den några dagar nu och kan summera lite.

Blev bra överraskad av skärmen, den är skarp, färgstark och mycket go att kolla film/serier på.
Högtalarna var bra långt över mina förväntningar, hör ingen direkt distortion förrän man höjer över 95%, klart och fint ljud.
Batteriet är väl helt ok faktiskt, blir ung. 7-9 timmar beroende på vad som görs (film får jag klart ut mest batteritid med).
Det faktiskt enda negativa är kameran, den är intill värdelös och ska man få ett hyffsat bra kort så lär man vara i dagsljus utomhus för att vad man tagit kort på.

Liten och kort summering, men helt klart nöjd med köpet

Har du haft strul med taktiliteten när man råkar komma åt skärmen med handen du håller plattan vilket leder till att den inte reagerar på ditt egentliga kommando med andra handen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Har du haft strul med taktiliteten när man råkar komma åt skärmen med handen du håller plattan vilket leder till att den inte reagerar på ditt egentliga kommando med andra handen?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, faktiskt inte.
Det har fungerat ypperligt under min tid

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Verkar lovande. Det finns en miljard telefoner med bra specs men marknaden för plattor verkar helt död.

Denna tål att tittas på.

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Verkar lovande. Det finns en miljard telefoner med bra specs men marknaden för plattor verkar helt död.

Denna tål att tittas på.

Det ska du göra absolut, den är helt klart värd pengarna (enligt mig) som använder den mycket ofta till film/serier

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

vill du ha en billig platta som fungerar förvånansvärt bra
tycker jag du ska slänga ett öga på Teclast modeller.
har 3st av deras, två används som datorer/plattor (både windows och android)
1 används enbart som platta. dom är lite tjockare och tyngre än z2 fast riktigt snabba.

jämfört med min sony z2 eller microsoft surface 3 pro fungerar teclast riktigt bra
om man tittar på vad dom kostade att köpa. jämför jag med min samsung platta eller lenovo plattan är teclast rena raketen.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Trevligt att läsa lite first hand från Asus-modellen, den ligger högst upp på ersättningslistan nu när jag tappat min Z2 alltför många gånger och den slutat fungera.

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Det ska du göra absolut, den är helt klart värd pengarna (enligt mig) som använder den mycket ofta till film/serier

Enda smolket i glädjebägaren torde vara aspect ratio.
Vore gött med 16:9/16:10 istället för 4:3.
(jag kollar bara film och streams)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Enda smolket i glädjebägaren torde vara aspect ratio.
Vore gött med 16:9/16:10 istället för 4:3.
(jag kollar bara film och streams)

Skickades från m.sweclockers.com

Sant, dock är detta ett komplement när jag inte kan använda min Chromecasts, fungerar ypperligt

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB