Mest prisvärda telefonen ~5 000 kr?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_vasagos:

Ärligt vet jag inte skillnaden på kamerorna på P9 och honor 8 förutom linsen och finns säkert någon skillnad i övrigt men i kvaliteten upplever inte jag något skillnad mellan dom och båda tar väldigt bra bilder men är iof svårt att se på lite random bilder med

Skillnaden är att Honor 8 använder Sony-objektiv medans p9 använder objekttiv från Leica, vilket är aningen bättre.

p10 (uppföljaren till p9) kommer dessutom med en 20mpixes + 12 mpixes gentemot p9 som har dubbla 12mpixes..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Skrivet av Fixxarn93:

@Genx031: Helvetet... är de där bilderna med en P9???

Petar in två instabilder jag med, tagna med Honor 8, samt lite edit i telefonen.

https://www.instagram.com/p/BRbwRBtBTrw/

https://www.instagram.com/p/BRixVJ6h0eD/

På första bilder ser du effekten av dubbla linser, bakgrundsoskärpan.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genx031:

Skillnaden är att Honor 8 använder Sony-objektiv medans p9 använder objekttiv från Leica, vilket är aningen bättre.

p10 (uppföljaren till p9) kommer dessutom med en 20mpixes + 12 mpixes gentemot p9 som har dubbla 12mpixes..

Vet att dom kör leica och såg den här videon vilket fick mig lite mer skeptisk till p9 förut att dom verkligen är bättre
Lite ful knep kännns det som
men i vilket fall så blir det väldigt bra bilder från båda mobiler och den här funktionen är trevlig som jag gillar mest med båda Fokus blur grejs vad man nu kallar det

men är inget proffs på kameror men tar man kort på samma saker med båda samtidigt så ser inte jag skillnaden mellan dom

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Sony Xperia XZ F8331 4990:-på Cdon.
23 megapixel kamera som sköter sig riktigt bra.
32 GB inbyggt utrymme.

Permalänk
Medlem

för 5000 tycker jag en galaxy s7, galant kamera, tål vatten och har bra batteritid o display osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Petar in två instabilder jag med, tagna med Honor 8, samt lite edit i telefonen.

https://www.instagram.com/p/BRbwRBtBTrw/

https://www.instagram.com/p/BRixVJ6h0eD/

På första bilder ser du effekten av dubbla linser, bakgrundsoskärpan.

Asså det blir väldigt bra bilder, det blir det!

Skrivet av Tobbe021:

Sony Xperia XZ F8331 4990:-på Cdon.
23 megapixel kamera som sköter sig riktigt bra.
32 GB inbyggt utrymme.

Kunde inte hitta den där telefonen till det där priset Annars så var det väldigt lockade telefon faktiskt!

Skrivet av HazZarD:

för 5000 tycker jag en galaxy s7, galant kamera, tål vatten och har bra batteritid o display osv...

Jag har ju lite sugen men... tror det är dags att pröva något nytt : / Har haft Samsung de senaste 6 åren och de har inte gjort något annat än att krångla...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

Asså det blir väldigt bra bilder, det blir det!

Kunde inte hitta den där telefonen till det där priset Annars så var det väldigt lockade telefon faktiskt!

Är en Sony människa så jag håller med om XZ tipset, frugan har en sån och hon är grymt nöjd.

Länk till SIBA som var billigast på prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=642472304

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem
Skrivet av qramian:

Är en Sony människa så jag håller med om XZ tipset, frugan har en sån och hon är grymt nöjd.

Länk till SIBA som var billigast på prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=642472304

Hur känns skärmen på den? Vet att då mina polare haft Sonytelefoner så har skärmarna sett aningen urvattnade ut.
Är det samma fall med denna?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Honor 8.

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Någon som har några negativa och positiva anteckningar om någon av de telefonerna som det diskuteras om här? Eftersom jag sällan köper ny telefon så kommer jag ha denna ett bra tag framöver så vill göra ett så bra köp som möjligt!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Kan inte säga något om de andra som har nämts. men har en P9'a och är helt klart nöjd med den.
Som du har sett, så är dess kamera "grym" att det kanske har "fuskats" är möjligt, men man måste vara medveten om att i telefoner så är "kameran" nästan alltid mjukvaru baserad/styrd, då det till skillnad mot en riktig kamera inte finns möjlighet/plats för massa teknik.

Sen om EMUI, det tar tid att "lära sig" det om man är van vid "orginal" Android. Jag har haft min andra Huawei telefon (P7'a) i mer än 2år och jag anser att det är snarare "vanliga" Android som är korkat uppbyggt. Ta bara en sån sak som att i EMUI så finns det genvägar (Widgets) till en del saker, så istället för att behöva klicka sig igenom flera inställningar för att komma till en sak, så kan man använda widgeten för att komma direkt dit.

P9'ans prestanda är det inget att klaga på, man kan köra en hel del i "bakgrunden" utan att man märker någon större försämring av det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@anon99339: Måste skilja rejält på OnePlus telefoner... I min familj så har vi 3 stycken olika Oneplus telefoner och alla funkar klockrent.

Permalänk

Har en P9a och som alla säger är kameran riktigt schysst. EMUI 5.0 är helt okej, mycket bättre än tidigare versioner. Föredrar dock mer original Android än Huaweis UI. Är du ute efter att flasha custom roms finns betydligt bättre alternativ. USB-C kan vara värt att tänka på om det är nåt som kan störa dig.

Visa signatur

i7 4770K | Asus Maximus VII Ranger | GTX 1070 Ti 8 GB | 16GB RAM | Seasonic Prime 550W | Define R3

Permalänk
Medlem

@Genx031: Svär jag i kyrkan om jag frågar vad du baserar ditt påstående om att leica skulle vara bättre än sony? Jag skulle vilja hävda att de små skillnader som finns är i det närmsta omätbara inom det relevanta området (det vill säga mobiltelefonkamera) och t.ex kamera appen har större påverkan.

Permalänk
Medlem

s7an för 4990:- på Elgiganten är ju en extremt bra deal.

Om kameran är viktig så är det ju bara söka runt på kamera testerna och så ser man klart och tydligt att Samsung vinner dessa.

Visserligen så är ju Huaweis lurar hälften av komponenterna gjorda av Samsung, tänker specifikt skärmen som alltid är outstanding på Samsungs lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

@kazen_90: Måste skilja rejält på OnePlus telefoner... I min familj så har vi 3 stycken olika Oneplus telefoner och alla funkar klockrent.

Min OnePlus 3 telefon fungerar också bra.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Fixxarn93:
jag köpte Galaxy S7 för 5490kr. Och nu är den dyrare igen.
Jag är jättenöjd, den har funktioner som inte ens Samsung kan. Den får Nougat (Android 7.0 nu i dagarna, om man har WiFi).

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av svampae:

@kazen_90: Måste skilja rejält på OnePlus telefoner... I min familj så har vi 3 stycken olika Oneplus telefoner och alla funkar klockrent.

Verkar så. Fanns andra drabbade av samma problem efter Googling men sånt drabbar aldrig alla eller ens hälften.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Efta:

@Genx031: Svär jag i kyrkan om jag frågar vad du baserar ditt påstående om att leica skulle vara bättre än sony? Jag skulle vilja hävda att de små skillnader som finns är i det närmsta omätbara inom det relevanta området (det vill säga mobiltelefonkamera) och t.ex kamera appen har större påverkan.

Ställ en Honor 8 mot en P9 så ser du skillnaden. Påståendet är inte tagit i luften förstår du

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk

kankse inte 5000 men har en honor 8 själv, älskar den. snabb snygg, smidig och bästa fingerskannerna jag prövat

Permalänk
Medlem

@Genx031: Nej, reagerade mest på att du drog slutsatsen att det var på grund av att Leicas objektiv är överlägsna Sonys, något jag finner högst osannolikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Efta:

@Genx031: Nej, reagerade mest på att du drog slutsatsen att det var på grund av att Leicas objektiv är överlägsna Sonys, något jag finner högst osannolikt.

Finns ju isf ingen större anledning att marknadsföra den som "telefonen med Leila-objektiv".. right? Du vet vad leica är eller?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

Hur upplever du att den funkar tillsammans med appar då den inte använder en standardversion av Android? Eller ja, rent i övrigt?

Vad menar du med det? One Plus "oxygen" är väl mycket nära standard android. Mycket närmare än t. ex Huaweis/Honors "EMUI".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Vad menar du med det? One Plus "oxygen" är väl mycket nära standard android. Mycket närmare än t. ex Huaweis/Honors "EMUI".

Absolut men små skillnader kan göra väl göra stor skillnad i kompatibilitet tänkte jag bara. Har ju hänt mycket inom detta fält på senaste tiden så det är väl i princip obefintligt.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Ingen som nämner lenovo P2 , hur är den luren ? , är sugen på en sån då min asus mobil inte hade någon vidare kvalitet . Så har RMA mobilen och fått mina pengar tillbaks .
Vad ska man satsa på för 3000 Max 4500 kan jag sträcka mig till

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)