Någon som vet vart man kan få tag på billig 4k projektor?

Permalänk

Någon som vet vart man kan få tag på billig 4k projektor?

Skulle vilja ha till vardagsrummet men vet inte direkt vad man ska söka på förutom 4k

Permalänk
Bildexpert 📺

@banana12345: Det finns inga "billiga" 4K-projektorer och de lär inte bli billiga i första taget heller då optik som klarar av 4K-upplösning är dyrt och precisionkrävande.

Är du däremot ute efter projektorer med riktigt bra kvalitet finns det en hel del, särskilt om du är beredd att kliva upp på nivåer kring 30kkr. Men också runt 10kkr och under om man är beredd på en del kompromisser.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@Uikutoru: Det finns inga "billiga" 4K-projektorer och de lär inte bli billiga i första taget heller då optik som klarar av 4K-upplösning är dyrt och precisionkrävande.

Är du däremot ute efter projektorer med riktigt bra kvalitet finns det en hel del, särskilt om du är beredd att kliva upp på nivåer kring 30kkr. Men också runt 10kkr och under om man är beredd på en del kompromisser.

Så det finns projektorer som klarar 4k upplösning runt och under 10k i pris? Låter billigt för mig. Vad kan man förvänta sig för "dålig kvalité" på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av banana12345:

Så det finns projektorer som klarar 4k upplösning runt och under 10k i pris? Låter billigt för mig. Vad kan man förvänta sig för "dålig kvalité" på det?

Skickades från m.sweclockers.com

4k kommer kostar dig minst 70 tusen ungefär har jag för mig. Lika bra lägga ned tanken helt enkelt.

1080 är det som gäller om du vill ha det "billigt". Runt 10k lär du slänga upp inkl duk.

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2086

Permalänk
Bildexpert 📺

@banana12345: Acer V9800 är väl den billigaste med äkta 4K-paneler på marknaden? Kring 40kkr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4109277

Preliminära omdömen är väl mindre imponerande. Då kan man nog lika gärna gå all-in och sikta på Sony VPL-VW320ES som är beprövad och ger hög bildkvalitet för runt 70kkr.

Så det börjar komma. Runt 10kkr får du vanlig full hd. Med samma bildkvalitet som Acer V9800 verkar det som.

Permalänk
Medlem

Finns ingen billig 4K projektor Kör man på 1080p så finns det en hel drös med projjar för under 10k

Visa signatur

EVGA Z77 FTW, Intel i73770K@3,8GHz, Strix GTX970 OC 4gb, 16GB Corsair Vengeace, Razer Deathadder, Steelseries Apex 350, Plantronics Rig, Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

- "Hej, vill ha en billig 4k projektor"
- "Det finns under 10kkr om du är beredd på en del kompromisser"

Skrivet av banana12345:

Så det finns projektorer som klarar 4k upplösning runt och under 10k i pris?

Det låter inte som en kompromiss.

Billig eller 4k, inte båda.