Blizzard kan avtäcka Starcraft: Remastered under senvåren 2017

Permalänk
Medlem

@Kilroy: Brood War var ett himla trevligt spel. Vad tycker du om svårighetsgraden? Ska man bara kunna markera x antal gubbar samtidigt istället för att kunna markera allt som det går att göra på Starcraft 2? Jag själv tycker att det vore trevligt med bara grafiska förbättringar och eventuella buggar, men jag vet ju att jag kommer slita av mig håret på grund av hur svårt det är att bli bra på Brood war.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Poängen var att om man en gång betalat för spelet och de nu ska göra en remake istället för andra roliga nya spel så känns det lite surt att betala för det igen. (men det är ju upp till var och en, kommer inte köpat!)

Det är en sak att betala för ex. dag ett DLC osv., men nu pratar vi om ett spel som släpptes 1998, 19 år sedan. Det blir uppenbarligen en ny produkt, som utvecklas för nutidens operativsystem.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

@Kilroy: Brood War var ett himla trevligt spel. Vad tycker du om svårighetsgraden? Ska man bara kunna markera x antal gubbar samtidigt istället för att kunna markera allt som det går att göra på Starcraft 2? Jag själv tycker att det vore trevligt med bara grafiska förbättringar och eventuella buggar, men jag vet ju att jag kommer slita av mig håret på grund av hur svårt det är att bli bra på Brood war.

Svårighetsgraden är ju relativt med dom man spelar mot så den är bra som den är.
Att man inte ska kunna markera fler än 12 gubbar är väldigt väldigt viktigt har jag insett, det jämnar ut spelet och gör matcherna längre och intressantare på ett sätt som känns kritiskt viktigt.
Att det lätt blir för svårt för oss amatörer gör inget eftersom det är likadant för motståndaren på liknande nivå.

Grafiska förbättringar vill jag inte ha, mest för att det är omöjligt att förbättra grafiken samtidigt som den finslipade micro-teknikerna inte ska påverkas också.
Widescreen vore okej och det finns ju moddar som löser det redan.

En del buggar skulle man kunna fixa men många av buggarna har blivit en del av spelet och det skulle sabba balansen om man ändrade det, som till exempel scarab duds.
Pathingen överlag och dess stora brister är ju en del som verkligen blir en del av taktik och skicklighet.

Jag har följt professionell brood war i ungefär 10 år nu, det är en av mina favoritsporter att följa och om många vanliga sporter är lite för konservativa är e-sporten åt helvete för förnyelsebar.
Att man lade ner Brood war som man gjorde trots att det var så stort var fan inte okej, det verkar vara på väg tillbaka men återväxten ser inte så ljus ut i längden, jag hoppas att fler iaf får upp ögonen lite och ger det en chans.
Jag tror verkligen att fler skulle uppskatta det.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ointressant. Det var bäst en gång i tiden men åren gick och nyare spel slog ut det (i mina ögon). Lirade StarCraft (inte Brood War) varje dag efter skolan i flera år tills en dag det kändes gammalt. Dawn of War tog dess plats för mig.

Det är inte roligt att kämpa som ett svin för att ha kontroll på allt. Bara att ha igång sin första bas är svårt. Bygga arbetare var 20:e sekund, bygga gubbar hela tiden och så ska man samtidigt ha en arme under kontroll....

Nej, StarCraft var bäst en gång i tiden men tiden gick och bättre spel kom.

Skrivet av Kilroy:

Svårighetsgraden är ju relativt med dom man spelar mot så den är bra som den är.
Att man inte ska kunna markera fler än 12 gubbar är väldigt väldigt viktigt har jag insett, det jämnar ut spelet och gör matcherna längre och intressantare på ett sätt som känns kritiskt viktigt.
Att det lätt blir för svårt för oss amatörer gör inget eftersom det är likadant för motståndaren på liknande nivå.

Grafiska förbättringar vill jag inte ha, mest för att det är omöjligt att förbättra grafiken samtidigt som den finslipade micro-teknikerna inte ska påverkas också.
Widescreen vore okej och det finns ju moddar som löser det redan.

En del buggar skulle man kunna fixa men många av buggarna har blivit en del av spelet och det skulle sabba balansen om man ändrade det, som till exempel scarab duds.
Pathingen överlag och dess stora brister är ju en del som verkligen blir en del av taktik och skicklighet.

Jag har följt professionell brood war i ungefär 10 år nu, det är en av mina favoritsporter att följa och om många vanliga sporter är lite för konservativa är e-sporten åt helvete för förnyelsebar.
Att man lade ner Brood war som man gjorde trots att det var så stort var fan inte okej, det verkar vara på väg tillbaka men återväxten ser inte så ljus ut i längden, jag hoppas att fler iaf får upp ögonen lite och ger det en chans.
Jag tror verkligen att fler skulle uppskatta det.

Varför går det inte att förbättra grafiken och bevara micron?

Jag förstår vad du menar med att vissa buggar har blivit en del av spelet men om de nu ändrar balansen så väldans så får de väl ändra balansen igen helt enkelt.
Får se om Blizzard håller med dig.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Som gammalt SC:BW "proffs" är det här en skitrolig nyhet. Fastnade aldrig riktigt för SC2.
När vi spelade BW satt vi alltid i kompisens källare och spelade och vi var alltid fler än fyra stycken då kompisens farsa var den mest inbitna spelaren. Han slängde faktiskt ut datorn i en snödriva när han disconnectade i en laddermatch :). Ofta hade man en liten publik bakom sig som antingen hejade på eller slog en i nacken med öppen handflata. Vilka minnen!

Brukar fortfarande skryta om 2v2 turneringen på DH02 (eller var det 03?) där vi slog ut två spelare ur landslaget i kvartsfinalen, men tyvärr åkte ur i semin. Vi fick inte spela om tredjeplatsen så vi kom trea säger vi

På den tiden var väl första pris en musmatta eller lika spännande. Vi fick nöja oss med att stå med på storbildsskärmen. Lika stolt för det!

Peppad!

AKA?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Måste ju betyda att Diablo 2 kommer i HD snart!!

Permalänk
Medlem

Intressant. Och för dom som vill spela StarCrafts orginal kampanj i nya kläder så finns den helt återskapad i StarCraft 2 motorn. Sök online så hittar man den ganska snabbt!

Skrivet av Dr.Mabuse:

"Rent spelmekaniskt ska dock inget ändras från originalet" - fast högupplöst

Gillar gamla strategispel som Warcraft, Starcraft och Command & Conquer så tror nog allt det skulle kunna bli ett köp om spelet får se dagens ljus. Någon som har tips på liknande spel?

OpenRA om du söker något väldigt likt. Kolla annars på www.faforever.com om du söker ett modernare RTS!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

@muSashi: Körde med lite olika. Tror det var Mutta under DH. Annars var det AlcK eller Kula. Laget hette Indianansikte.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Det här är så bra! Jag har nog inte spelat något spel så mycket som SC:BW, kommer ihåg när man satt i källaren med massa polare och lirade, minnen
Kommer garanterat köpa om det blir verklighet!

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Ointressant. Det var bäst en gång i tiden men åren gick och nyare spel slog ut det (i mina ögon). Lirade StarCraft (inte Brood War) varje dag efter skolan i flera år tills en dag det kändes gammalt. Dawn of War tog dess plats för mig.

Det är inte roligt att kämpa som ett svin för att ha kontroll på allt. Bara att ha igång sin första bas är svårt. Bygga arbetare var 20:e sekund, bygga gubbar hela tiden och så ska man samtidigt ha en arme under kontroll....

Nej, StarCraft var bäst en gång i tiden men tiden gick och bättre spel kom.

Jag pratar om att det är den bästa e-sporten att titta på.
Inte att spela.
Jag håller helt med dig om att t.ex. SC2 är roligare och enklare att spela. Jag spelar dessutom bara arcade.
Men att titta på så finns det ingen esport som kommer i närheten.
Sen tycker jag iofs att Starcraft är kul att spela också, men jag behöver öva för att kunna spela som jag vill och sånt orkar jag inte med. Att spela mot personer som är likvärdiga hade dock varit kul ibland, men är så svårt att hitta.

Skrivet av Campaigner:

Varför går det inte att förbättra grafiken och bevara micron?

Jag förstår vad du menar med att vissa buggar har blivit en del av spelet men om de nu ändrar balansen så väldans så får de väl ändra balansen igen helt enkelt.
Får se om Blizzard håller med dig.

Om man ändrar upplösning påverkar ju det hur enheterna ser ut och rör sig. Går att göras så det påverkar mer eller mindre men tror det är väldigt svårt att bibehålla det.

Blizzard är inte direkt att lita på i det här fallet, se bara vilket misstag det var att tvinga en nedstängning av Brood War scenen och byta ut det mot SC2. Nu är SC2 nästan dött och Brood War påväg tillbaka.
Man kan inte tvinga fram förändring och Blizzards visioner stämmer inte alltid överens med vad som faktiskt blir bäst.
Jag hoppas dock dom har lärt sig den läxan.

Om man ändrar på den buggiga pathingen t.ex. så skulle ju hela spelet bli annorlunda, det är ju att den är så kass som gör att micro blir så viktigt i många strider och gör att det blir så många spännande delmoment i sammandrabbningarna.

Jag ser inte poängen i att ändra så mycket på brood war, Starcraft 2 finns ju liksom.

Permalänk
Medlem

Utgår från att det mest handlar om spectator mode med overlays. Ger man spelare tillgång till widescreen-upplösningar så kommer det ju påverka balansen. Precis som om man gjorde om kontrollgrupper etc. Har svårt att se att bw-scenen skulle hoppa över till en version som ens i det minsta skulle påverka balansen.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Trevligt! Ser fram emot en moder uppdatering. Helst så skulle jag dock se en uppdatering/remake på 1:an.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Trevligt! Ser fram emot en moder uppdatering. Helst så skulle jag dock se en uppdatering/remake på 1:an.

Det är ju starcraft 1 det handlar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är ju starcraft 1 det handlar om?

Gott!

Missade och trodde det var 2:an!

Då blir det ett givet köp för min del!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är ju starcraft 1 det handlar om?

Det framgår visserligen inte om det handlar om vanilla eller brood war

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Gott!

Missade och trodde det var 2:an!

Då blir det ett givet köp för min del!

Bra det!

Skrivet av Igelkott:

Det framgår visserligen inte om det handlar om vanilla eller brood war

Haha, det är ändå ganska tydligt att det är Brood War det handlar om.

Om ni behöver exempel på varför Brood War är ett så fantastiskt spel för e-sport så var lag-finalen från tidigare idag ett jävligt bra exempel:

2v2 är lite plojjigt men kul.

Ett par matcher som tydligt visar på hur en bättre spelare kan ta kontrollen över matchen och med precision dominera.
En helt fantastisk avslutande match som vänder upp och ner på mycket och visar hur man kan dominera på vissa sätt men förlorar man ett par kritiska moment även knappt så får det stora konsekvenser.

Fantastisk final!

(Jag är inte särskilt förtjust i kommentatorerna, för mycket blaj och för lite fokus på matcherna)

Permalänk
Medlem

Och det är officiellt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Gott! Hoppas de dyker upp innan sommaren!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/