Benq lanserar spelmössen Zowie EC1-A och EC2-A i vita specialutgåvor

Permalänk
Melding Plague

Benq lanserar spelmössen Zowie EC1-A och EC2-A i vita specialutgåvor

Skärmmakaren Benq blåser nytt liv i de populära speldonen Zowie EC1-A och EC2-A, vilka nu introduceras på nytt i färgen vit.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket trevliga möss, även om jag personligen skulle kalla det för pekdon.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Zowie, var i fan är min mico v2?

Förvånad att dom fortsätter med 3310, känns lite som att den sensorn börjar bli lite utdaterad.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Skrivet av johan450:

Zowie, var i fan är min mico v2?

Förvånad att dom fortsätter med 3310, känns lite som att den sensorn börjar bli lite utdaterad.

Håller med 3310 har gjort sitt nu(fortfarande redigt bra). Det lär komma men det kommer att ta dom 1år säckert.

Zowie har aldrig varit så snabba. Drömmer om en Fk1+ med uppdelade v/h klicks med omron brytare likt Logitechs G403/Pro möss och 3360!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd

Jag saknar Microsoft IntelliMouse Explorer.
Bästa design och form någonsin.

Förut kunde jag köpa en mus för 399 kr. Nu kostar typ alla 700 kr, varför?

Kände på en Razor men jag upplevde den som väldigt plastig och kändes som billig och dålig kvalité. Det är mer kvalité känsla på en A4Tech. Kanske till sämre än en Trust.

Har en Fnatic Gear mus på jobbet, men den är jättesmal så halva handen hänger utanför, känns som den är utformat efter en 10-årings händer.

Permalänk

Snygg! Men jag har övergett det vita nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag saknar Microsoft IntelliMouse Explorer.
Bästa design och form någonsin.

Förut kunde jag köpa en mus för 399 kr. Nu kostar typ alla 700 kr, varför?

Nej det gör dom inte finns massor för 250-400kr https://www.prisjakt.nu/kategori.php?&m=s312143076 De antagligen baserade på äldre eller billigare teknik än de som kostar det dubbla. Men tror de räcker för de allra flesta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Släpp ett färgmatchade keyboard nu! ↘

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Släpp ett färgmatchade keyboard nu! ↘

Ja, det vore döläckert.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Hedersmedlem

Vill man vara petig så har inte den nya varianten exakt samma utformning som de svarta, även om skillnaden är minimal.

Dold text

Min Zowie EC1-A fick jag i Februari, lätt den bästa musen jag ägt på länge.

Permalänk
Medlem

Haft EC2-A ett tag nu och enda dåliga med musen är att sidoknapparna är lite svampiga och scroll kan fastna ibland så använder man scroll för att hoppa så kan gubben hoppa till ibland utan att det är meningen.

Permalänk

@johan450:

Jag hade helt missat Mico-musen. Den hade legat i min smak!

Kanske skulle jag testa en vit EC-2.
Jag älskar små möss också och kör fortfarande med en Macally Ecomouse med tre knappar samt DPI växlare 800/1600. Med serienummer 1000466. Så bara för att vara säker skaffade jag en till extra för många år sedan men denna bara fortsätter att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterf:

@johan450:

Jag hade helt missat Mico-musen. Den hade legat i min smak!

Kanske skulle jag testa en vit EC-2.
Jag älskar små möss också och kör fortfarande med en Macally Ecomouse med tre knappar samt DPI växlare 800/1600. Med serienummer 1000466. Så bara för att vara säker skaffade jag en till extra för många år sedan men denna bara fortsätter att fungera.
https://img.prisguide.no/813/813792/2006121282123494.401x400t.jpg

Finns ett helt gäng andra "ägg" möss men endast på kinesiska marknaden. Sök tex efter commatech fk mini. Måste bara hålla på att strula med en taobao proxy :s

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk

@johan450:

Tackar.
Ska kolla på dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag saknar Microsoft IntelliMouse Explorer.
Bästa design och form någonsin.

Förut kunde jag köpa en mus för 399 kr. Nu kostar typ alla 700 kr, varför?

Kände på en Razor men jag upplevde den som väldigt plastig och kändes som billig och dålig kvalité. Det är mer kvalité känsla på en A4Tech. Kanske till sämre än en Trust.

Har en Fnatic Gear mus på jobbet, men den är jättesmal så halva handen hänger utanför, känns som den är utformat efter en 10-årings händer.

Använder en Zowie EC2-A just nu efter att min fjärde IE3 gick sönder. Det jag stör med på Zowie-musen är att den är lite väl tung och knapptryckningarna låter för högt. Annars är det en bra robust mus. IE3 finns dock fortfarande att köpa på Ebay för ett bra pris.

http://www.ebay.com/itm/New-Microsoft-Intellimouse-Explorer-I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyLittlePwny:

Använder en Zowie EC2-A just nu efter att min fjärde IE3 gick sönder.

Hur är storleken på EC2-A? Har haft en IE3 för flera år sen som jag gillade. Använder nu en Steelseries Rival på kontoret men tycker den är lite för stor.

Permalänk
Medlem

Hittade en video review av den vita. Här får man se alla fyra versioner brevid varandra. https://www.youtube.com/watch?v=QHxUvNIVy1k

Vet inte om jag ska ta svart eller vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coltrasten:

Vill man vara petig så har inte den nya varianten exakt samma utformning som de svarta, även om skillnaden är minimal.

Min Zowie EC1-A fick jag i Februari, lätt den bästa musen jag ägt på länge.

EC2-A är ännu bättre.

Skrivet av gluon:

Hur är storleken på EC2-A? Har haft en IE3 för flera år sen som jag gillade. Använder nu en Steelseries Rival på kontoret men tycker den är lite för stor.

Jag gick från en Rival 300 (gissar på att du har denna standardmodell) till en EC2-A för ungefär 4 månader sedan. Jag tyckte precis som du att Rival, stabil som få dock med en opålitlig sensor, var lite för stor. Jag har alltid trott att mina händer har varit mindre än andra personers eftersom jag alltid tyckt bättre om mindre verktyg, innan köpet så mätte jag min hand och döm till min förvåning så var den exakt 18,5 centimeter lång, precis på genomsnittet av en vanlig västerländsk hand. Min handflata är tydligen lite större i förhållandet till längden av mina fingrar???

Jag gick ändå vidare med köpet. EC2-A är den absolut bästa mus jag någonsin har ägt, den är väldigt lätt men ändå riktigt stabil att föra. Jag har tävlat i diverse skjutarspel på högre nivå förut, numera spelar jag bara rankat i Overwatch men denna mus är en dröm för det. Enda uppenbara nackdelen med EC2-A (och EC1-A för den delen) är sidoknapparna, särskilt när du kommer från en Rival där sidoknapparna är en dröm. Detta vänjer man sig vid till slut men det hade ändå varit önskvärt med en starkare variant. En annan, dock obetydlig, fördel med Rival är att du kan finjustera DPI samt färgen den lyser, Zowies möss har bara fyra olika DPI-inställningar där den lysande färgen på musen indikerar vilken DPI du har aktiverat.

Men ja, om du tycker att Rival är aningen för stor och du kollar på en EC2-A är du helt rätt ute.

Visa signatur

EDM/Hardstyle fanatic. Competitive Gamer.

https://youtu.be/j9YRPrwfv9I

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBeaverPatrol:

Jag har alltid trott att mina händer har varit mindre än andra personers eftersom jag alltid tyckt bättre om mindre verktyg, innan köpet så mätte jag min hand och döm till min förvåning så var den exakt 18,5 centimeter lång, precis på genomsnittet av en vanlig västerländsk hand. Min handflata är tydligen lite större i förhållandet till längden av mina fingrar???

Min är bara strax över 17 cm så jag tror nu att denna mus kommer passa bra (tur att vi har kontext till den här meningen ). EC1-A kommer nog vara lite för stor. Dessutom såg jag nu på den där videon att han hade inkluderat en size guide. Han ansåg även att sidoknapparna var något bättre på den uppdaterade modellen, men fortfarande för svampiga. Kommande batchar av den svarta har också dessa mindre förbättringar enligt testaren.

Permalänk
Medlem

EC2-A är en skänk från ovan för min hand. Den musen har gjort mig 35% mer pricksäker än min gamla deathadder. Nu får de fixa ett bättre scrollhjul bara som är lite mer klickigt. Den är något svampig och lätt att man rullar ett steg för mycket. Min näve är 17.5 cm med stor handflata och relativt korta fingrar. Kör nästan alltid claw grepp. Tumknapparna är som dem är... Tur jag använder dessa sällan. Man kan tydligen inte få allt

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

@IRONBERG:

kunde inte sagt det bättre själv !! <3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Jag har suttit med en EC1evo Cooller edit en 2år nu ungefär, mycket trevlig mus. Kom också från rival innan dess och den är för stor för mig. Nu tycker jag inte att ec1 är liten direkt så nu har jag precis bytt till en Logitec G pro. Har bara hunnit testa den en halvtimme men den känns grym.

Skickades från m.sweclockers.com