Permalänk
Medlem

Låg fps csgo 1060 3GB

Halloj, nyss gjort en liten uppgradering till ett MSi gaming x 1060 3gb. Har varit jätte nöjd med resultaten är unreal heaven benchmark, 3dmark fire strike osv. Men när startade CSGO höll jag på att tappa hakan.

På mapen ''Nuke'' som är den mest krävande mapen i spelet låg min fps vissa gånger nere på 40fps ochaldrig över 200fps.

Mitt gamla 670 2gb höll stadiga 300fps.

Någon idé vad som kan vara på tok?

BTW att sänka grafikinställningarna till lägsta gör ingen skillnad så nåt tok är de

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Inaktiv

Övriga specs?

EDIT: såg i signatur nvm

Permalänk
Avstängd

http://blog.nzxt.com/2015/11/how-to-optimize-your-csgo-settin...

Scrolla längre ner på sidan så hittar du inställningar till nvidia kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

http://blog.nzxt.com/2015/11/how-to-optimize-your-csgo-settin...

Scrolla längre ner på sidan så hittar du inställningar till nvidia kontrollpanelen.

Har försökt med alla möjliga commands och lekt med inställningarna i nvidia kontrollpanel. Inget verkar funka :/

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spokiii:

Har försökt med alla möjliga commands och lekt med inställningarna i nvidia kontrollpanel. Inget verkar funka :/

Har du stängt av så att inte Nvidia Experience går in och ändrar till rekommenderade inställningar?

EDIT: En sak till du kan göra är att hämta hem Display Driver Uninstaller och rensa bort eventuellt gamla inställningar till förra kortet och sedan installera om drivrutinerna igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Har du stängt av så att inte Nvidia Experience går in och ändrar till rekommenderade inställningar?

EDIT: En sak till du kan göra är att hämta hem Display Driver Uninstaller och rensa bort eventuellt gamla inställningar till förra kortet och sedan installera om drivrutinerna igen.

Installerade allt, Operativsystemet ligger på en ny SSD så gamla inställningar kan omöjligt hängt med

Nvidia experience har jag testad o avinstallerat och och kört men ingen skillnad

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Hur presterar den i övriga spel?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Inaktiv

CSGO är betyldigt mer cpu krävande and gpu, så din uppgradering av gpu gör inte särskilt mycket skillnad just för cs

provat skriva max_fps 999?

Permalänk
Medlem

Det måste finnas 100 trådar i forumet om dålig fps i CSGO. Vad gör folk för att få dålig fps i CSGO? Jag har aldrig haft några problem med fps i CSGO och kör inte med några startkommandon alls och högsta inställningarna samt native skärmupplösning.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

disable Xbox Game DVR har löst det för vissa som har ditt kort.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6239-DZCB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det måste finnas 100 trådar i forumet om dålig fps i CSGO. Vad gör folk för att få dålig fps i CSGO? Jag har aldrig haft några problem med fps i CSGO och kör inte med några startkommandon alls och högsta inställningarna samt native skärmupplösning.

Det kommer en del trådar om andra spel också. Anledningen till att det är så många om just CS:GO kan förmodligen helt/till stor del förklaras av att spelet är väldigt populärt.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk

Rensa drivisarna med ddu innan du installerar de nya drivrutinerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Hur presterar den i övriga spel?

Jätte bra! Både i 3dmark och Unigine Heaven Benchmark 4.0 visar det högre scores än majoriteten av gtx 970. Fps i andra spel som tomrider, metro last light och h1z1 osv maxar jag med stabil spelbar fps.

Gpu jobbar 25%-30% i cs atm såg jag med msi gaming app.

Btw. Har samma fps på mapen nuke som jag har i Unigine Heaven Benchmark 4.0

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Rensa drivisarna med ddu innan du installerar de nya drivrutinerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Testat, ingen skillnad

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

disable Xbox Game DVR har löst det för vissa som har ditt kort.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6239-DZCB...

Det är ju de första man gör

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276229:

CSGO är betyldigt mer cpu krävande and gpu, så din uppgradering av gpu gör inte särskilt mycket skillnad just för cs

provat skriva max_fps 999?

Jo har läst att csgo är mer cpu krävande än gpu. Men de vart en sån skillnad när jag gick från ett sämre kort till ett bättre?

Har testat alla fps commands och fps boost commands

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det måste finnas 100 trådar i forumet om dålig fps i CSGO. Vad gör folk för att få dålig fps i CSGO? Jag har aldrig haft några problem med fps i CSGO och kör inte med några startkommandon alls och högsta inställningarna samt native skärmupplösning.

Bara för inte du har problem med standard inställningar betyder det inte att andra inte har de

Edit: Har spelat csgo sen 2013 och detta är första gången jag upplever problem

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Ett tips, använd "citera flera" så du inte gör 100 inlägg i din egen tråd.

On-topic, rensa drivers some tidigare användare nämnt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Temp på CPU när du spelar?

Kikat i grafikkortets kontrollpanel så det inte är något galet där?

Permalänk
Medlem

Stäng av ShadowPlay.

Visa signatur

i5 7600K, GTX1060 6GB, 16GB RAM, 256+128GB SSD, Compaq Sleeper PC Chassi, Corsair Harpoon RGB, Biltema "gaming" tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

Bara för inte du har problem med standard inställningar betyder det inte att andra inte har de

Edit: Har spelat csgo sen 2013 och detta är första gången jag upplever problem

Misstänker att många som har fått problem fått det på grund av att de försöker maxa sin fps. CSGO är så pass lättdrivet att det går hur bra som helst att maxa inställningarna med bra fps om man har minst ett medelmåttigt grafikkort. Kanske ett bra grafikkort ibland bara går på sparlåga om man kör med allt för låga inställningar?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@spokiii: Har hört att visa maps på cs ger lite lägre FPS än tex dust2. För min del behövde jag bara sätta igång "Multicore rendering" och sedan var mitt FPS problem löst. Annars kan det vara drivrutiner är min hypotes

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Avstängd

Som @phoenix96 sa så kan det vara drivrutinerna.

Testa 373.06 istället för de nyaste och fungerar inte dom så kolla runt med folk som har just ditt kort och vilka drivrutiner de testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Temp på CPU när du spelar?

Kikat i grafikkortets kontrollpanel så det inte är något galet där?

Aldrig över 65 grader i cs. överklockad till 4ghz

Har kollat kontrollpanelen o allt ser prima ut

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaqo:

Stäng av ShadowPlay.

Skrivet av fantomsmurfen:

Misstänker att många som har fått problem fått det på grund av att de försöker maxa sin fps. CSGO är så pass lättdrivet att det går hur bra som helst att maxa inställningarna med bra fps om man har minst ett medelmåttigt grafikkort. Kanske ett bra grafikkort ibland bara går på sparlåga om man kör med allt för låga inställningar?

Skrivet av phoenix96:

@spokiii: Har hört att visa maps på cs ger lite lägre FPS än tex dust2. För min del behövde jag bara sätta igång "Multicore rendering" och sedan var mitt FPS problem löst. Annars kan det vara drivrutiner är min hypotes

Skrivet av Bassen87:

Som @phoenix96 sa så kan det vara drivrutinerna.

Testa 373.06 istället för de nyaste och fungerar inte dom så kolla runt med folk som har just ditt kort och vilka drivrutiner de testat.

Har avinstallerat drivrutinerna med ddu och sedan bara laddat hem drivrutinen från nvidia(inte experence utan bara druvrutinen)

Samma problem kvarstår.. Menmen är bara på mapen nuke som den är otroligt låg så får skippa den

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spokiii:

Har avinstallerat drivrutinerna med ddu och sedan bara laddat hem drivrutinen från nvidia(inte experence utan bara druvrutinen)

Samma problem kvarstår.. Menmen är bara på mapen nuke som den är otroligt låg så får skippa den

Vad jag menade var att testa en äldre drivrutin än den nyaste ifrån Nvidia. T ex 373.06 eller ett par andra om du gogglar just ditt grafikkort så är det ett par gamla drivrutiner som fungerat för andra med låg FPS i CSGO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Vad jag menade var att testa en äldre drivrutin än den nyaste ifrån Nvidia. T ex 373.06 eller ett par andra om du gogglar just ditt grafikkort så är det ett par gamla drivrutiner som fungerat för andra med låg FPS i CSGO.

får testa när jag kommer hem

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |