Webserver svarar endast från samma dator den körs på

Permalänk

Webserver svarar endast från samma dator den körs på

Jag håller på att utveckla en hemmaserver som ska köra en hemsida med hjälp av wamp. Jag har fixat så alla services körs och jag kan nå hemsidan från samma dator som den körs på. Men när jag försöker nå servern från en annan dator så svarar inte den och jag har ingen aning om varför. Så nu behöver jag hjälp med att fixa detta.

Permalänk

Vilken typ av webbserver? Vilket OS? Datorn som du försöker ansluta ifrån är den på samma nät? Jag skulle gissa på brandväggsregler på servern.

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat sätta Listen localhost:80 i httpd.conf istället för serverns IP?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk

@addelinux: Kör den på en windows dator med hjälp av programmet wamp server(windows apache mysql php) och ja datorn jag försöker ansluta från är på samma nät.

Permalänk

Ok, kollat på det thirdace sa? Det jag tror är antagligen det eller windows brandväggen. Se till att du tillåter HTTP till servern.

Permalänk
Avstängd

@AlastairP:

Kolla så att den inte står på 127.0.0.1 utan 0.0.0.0?

Tänkte på om du kör Skype på samma dator så kommer den krocka den då den använder sig av port 80 den med.

Den ska blir grön icon då är den med 0.0.0.0 annans är den 127.0.0.1.

Vet inte om det är samma program tar fel då dom heter nästan lika dant.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666