Mass Effect på agendan i Fulkultur

Permalänk
Melding Plague

Mass Effect på agendan i Fulkultur

Det är ett nytt Mass Effect-spel på gång, vilket innebär gyllene tillfälle för Fulkultur att diskutera runt den hyllade originaltrilogin. Givetvis diskuteras allt från rymdsex till slut med flera färger.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevlig livesändning

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Är på tiden att ni börjar med podcasten varje vecka (Y). Blir så fruktansvärt tråkigt att behöva vänta så

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig pod.
Är även jag ganska svag för femshep och Jennifer Hales röst. Visst är hon duktig, men tycker inte hennes röst passar karaktären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Mycket trevlig pod.
Är även jag ganska svag för femshep och Jennifer Hales röst. Visst är hon duktig, men tycker inte hennes röst passar karaktären.

Hennes röster låter likadana nuförtiden, precis som Nolan North och Steve Blum.

Shepards röst är för mig veterligen unik och passar perfekt.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Mycket trevlig pod.
Är även jag ganska svag för femshep och Jennifer Hales röst.

Jennifer Hale är en av de bästa voice-actors som finns. Har älskat hennes röst ända sen Planescape: Torment (hon var Fall-From-Grace), men FemShep är nog det bästa hon gjort.

Permalänk

OK en sak jag undrat över: jag köper mina spel när de kommer på rea, så när jag skaffade Mass Effect 3 så var slutet sedan länge patchat.
Hur var egentligen det ursprungliga slutet, det alla verkar ha hatat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

OK en sak jag undrat över: jag köper mina spel när de kommer på rea, så när jag skaffade Mass Effect 3 så var slutet sedan länge patchat.
Hur var egentligen det ursprungliga slutet, det alla verkar ha hatat?

Precis samma men bara en lite kortare film om vad som hände efter ditt val.

I mitt slut t.ex. så krachade Normandy på en planet och jag antog att besättningen fick leva resten av sina liv som Robinson Kruse avskilt från resten av mänskligheten.

I extended cut slutet så fick man se en kort film när dom bygde ihop Normandy och åkte hem igen... ganska fantasilöst.

Permalänk
Medlem

Fler här som lirat Andromeda idag? Tyckte Multiplayern verkar som pay2win sorgligt nog

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Sjuuuukt taggad på Andromeda. ME1-3 är alla tre på min top 10 lista faktiskt så hypen är verklig alltså . Får se om jag köper det på release eller om jag avvaktar ifall att det finns buggar som behöver fixas osv....men kan bli jobbigt att vänta så...Får se vad som händer. Plånboken kollar nervöst på mig

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

snygga spoilers i kommentarerna pappskallar

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

snygga spoilers i kommentarerna pappskallar

Spelet släpptes för över 5 år sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Spelet släpptes för över 5 år sedan...

Och? Jag köpte alla 3 spelen igår.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Och? Jag köpte alla 3 spelen igår.

Vilken pappskalle förväntar sig inte att se kommentarer och eventuella spoilers angående en (10år gammal) spelserie i kommentarsfältet till en artikel angående gällande spelserie...? Ska folk behöva använda spoiler alerts på filmer/spel 5+ år gamla i gemene kommentarsfält menar du?

Man kan ju inte förvänta sig att folk ska trippa på tårna för att en liten minoritet fumlar runt i kommentarsfält till filmer/spel de inte visat intresse för på flertalet år.

*SARKASTISK SPOILER ALERT*
De allierade gick segrande ur andra världskriget, Super Mario räddar till slut prinsessan och Bruce Willis karaktär i 6:e Sinnet var död filmen igenom.

PS. Jag köpte original Star Wars trilogin igår och har aldrig sett hela filmerna. Ska jag bli sur över att redan veta som som är far till Luke då menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Vilken pappskalle förväntar sig inte att se kommentarer och eventuella spoilers angående en (10år gammal) spelserie i kommentarsfältet till en artikel angående gällande spelserie...? Ska folk behöva använda spoiler alerts på filmer/spel 5+ år gamla i gemene kommentarsfält menar du?

Man kan ju inte förvänta sig att folk ska trippa på tårna för att en liten minoritet fumlar runt i kommentarsfält till filmer/spel de inte visat intresse för på flertalet år.

*SARKASTISK SPOILER ALERT*
De allierade gick segrande ur andra världskriget, Super Mario räddar till slut prinsessan och Bruce Willis karaktär i 6:e Sinnet var död filmen igenom.

PS. Jag köpte original Star Wars trilogin igår och har aldrig sett hela filmerna. Ska jag bli sur över att redan veta som som är far till Luke då menar du?

Ja det är precis det jag menar, pappskalle.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Är sugen på att köpa Mass Effect Trilogy (med alla tre spel i serien).

Har både en HTPC med Windows 10 och en XB1 S till TV:nen i biorummet. Jag vill, som Emil nämner i podden, helst spela ifrån soffan med handkontroll (XB1 Elite).

Är det enklast att köra PC-versionen (är alla tre spel bakåtkompatibla med W10?), eller Xbox 360-versionen (är alla tre spel bakåtkompatibla med XB1?), om man kan välja ett av de?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Ja det är precis det jag menar, pappskalle.

Och jag tycker att bilister i bilköer borde ta hänsyn till mig och flytta på sig, för att jag vill fram...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Är sugen på att köpa Mass Effect Trilogy (med alla tre spel i serien).

Har både en HTPC med Windows 10 och en XB1 S till TV:nen i biorummet. Jag vill, som Emil nämner i podden, helst spela ifrån soffan med handkontroll (XB1 Elite).

Är det enklast att köra PC-versionen (är alla tre spel bakåtkompatibla med W10?), eller Xbox 360-versionen (är alla tre spel bakåtkompatibla med XB1?), om man kan välja ett av de?

Mass Effect 1, 2 och 3 går ej att spela med handkontroll på PC utan mods eller key mapping program för kontroller. Dock finns det mods till samtliga tre spel som fungerar fint och använder Xbox kontrollens GUI. Smått ironiskt då Mass Effect utvecklades och släpptes till Xbox från början.

Kan starkt rekommendera dessa:

Mass Effect 1

Mass Effect 2

Mass Effect 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Och jag tycker att bilister i bilköer borde ta hänsyn till mig och flytta på sig, för att jag vill fram...

Det tycker jag låter skit puckat!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Det tycker jag låter skit puckat!

Det låter inte skitpuckat då?

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=wVxSUz-Fk24

Fortfarande bästa sexscenen i media.