Permalänk

Datorskärm (IPS) som TV?

Hej!

Jag har inte haft en tv på över ett år, klarar mig rätt bra. Men i min nya lägenhet så ingår TV, bredband och ip-telefoni och tänkte kanske fixa en TV.
Nu har jag ett litet skåp vid soffan så sitter kanske 2-3 meter ifrån där skärmen ska stå, då rummet är väldigt litet.
Jag har haft min laptop och kollat film på som är på 15" 1080p och det fungerar bra. Men så satt jag och pratade om datorskärmar med en kompis och insåg att 27" är ändå rätt optimalt för min lilla lya. Jag behöver inte 42" eller högre.

En sån här t.ex. https://www.inet.se/produkt/2204930/asus-27-mx279h#specs

Är det någon som använder datorskärmen som TV?
Dosan finns ju till boxen redan och antennkabel kommer inte vara inkopplad så därför undrar jag om någon har detta?
För det känns som att en 27" IPS panel kan ge rätt bra bild för pengarna.
Jag tänker såklart koppla in min laptop ibland för att kolla film på.

Tack!

Permalänk
Medlem

Brukar kolla lite film på min 24" 1080p panel från drygt 3 meter och kan säga att det kommer funka hyfsat bra, i vissa scener kan detaljerna bli lite små, men överlag kan jag säga att det funkar bra. IPS har ju också ganska vida betraktningsvinklar så det borde ju gå bra om flera kollar på.

Men det är ju alltid häftig med en stor TV

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Avstängd

Kan väl säga såhär; för budget på 3000-3500kr för du ju iaf en 32 tums TV med 1080p? Tex T32E310EW för 2990kr på Elgiganten (förvisso VA panel men du kan ju alltid åka och test-titta, samsung brukar göra bra VA paneler)

Jag tycker personligen att 32" är på gränsen i sovrummet och jag har väl ~2,5-3 meter från huvudet till TVn?

Du kommer ännu billigare undan om du köper begagngat, eller du får iaf mycket mer panel för pengarna, om du gjort lite research, såklart