Vilken profession tjänar man mest på?

Permalänk
Medlem

Vilken profession tjänar man mest på?

Hej! Jag vill inte hålla på och köpa en massa wow tokens, så jag planerar att samla ihop guldet som behövs till bra gear själv. Så då undrar jag, vilket av alla de (heter det professions?) tjänar man mest och enklast på? Blacksmithing, kanske leatherworking? Tack för hjälp med detta, ser fram emot att börja lägga ut saker på AH :):)

PS det är alltså WoW jag spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razmion:

Hej! Jag vill inte hålla på och köpa en massa wow tokens, så jag planerar att samla ihop guldet som behövs till bra gear själv. Så då undrar jag, vilket av alla de (heter det professions?) tjänar man mest och enklast på? Blacksmithing, kanske leatherworking? Tack för hjälp med detta, ser fram emot att börja lägga ut saker på AH :):)

PS det är alltså WoW jag spelar.

Lär dig använda TSM och flippa saker på AH, köp billigt och sälj dyrt. Jewelcrafting ska vara rätt bra. Finns en jävla massa guides för att tjäna guld på wow.

Permalänk
Avstängd

Du tjänar mest på att jobba 4timmar IRL och sedan köpa guld i spelet.

Fanns en tid då man farma flera hundra timmar för att få gear och guld men finns ingen mening med det. Och blizzard har nästan låtit folk bota sönder spelet i årtioende nu så varför göra det svårare än vad de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Du tjänar mest på att jobba 4timmar IRL och sedan köpa guld i spelet.

Fanns en tid då man farma flera hundra timmar för att få gear och guld men finns ingen mening med det. Och blizzard har nästan låtit folk bota sönder spelet i årtioende nu så varför göra det svårare än vad de är.

Ja, fyra timmar är en salig överdrift, dock. 100k guld kostar från 60kr.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Att lägga massa tid på att tjäna guld och sen köpa gear tycker jag låter bakvänt, vill du ha bra gear så kostar det mindre tid att helt enkelt spela spelet, kör mythic+ dungeons och raider.

Men för att svara på din fråga, herbalism ger sjukt mycket guld när raiderna är i full fart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ja, fyra timmar är en salig överdrift, dock. 100k guld kostar från 60kr.

20 euro ger dig 187k guld just nu.

Permalänk
Medlem

Hmm okej nu blev jag lite förvirrad på hur jag ska göra. Jag som var så peppad på att börja fixa med AH och sälja grejor osv. Men angående att köpa guld, ett WoW token ger ju lite mindre än 200k (som nämndes tidigare), och en riktig bra grej kostar ju runt 150 k så vitt jag kunde se. (Kollade bara på någon enastående 110 grej, men antar att de andra också är så dyra). Då blir det väldigt mycket IRL pengar till slut!
Det som Snauz nämnde, "TSM", vad är det? Tack för alla svar förresten

Permalänk
Medlem

Kör mining primärt för att sälja felslate, men med BOS-inflationen som pågår just nu är det oftast bättre att bara köra med boon of the bloodhunter enchanten och byta bloods för starlight rose (100-150g/st) på ah.

Mining/herbalism och kuta suramar runt i cirklar har jag hört ska vara förbannat mycket guld per timme det med. kommer nog sjunka rätt dramatiskt med flying i 7.2 dock så sätt fart medans det finns möjlighet, efter det kommer det vara alchemy för raid consumables som vanligt.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

@Razmion: felslate, köper ibland 200-stacks för 35 g styck (35*200 alltså) och säljer för runt 54-55 g. Drog i helgen ihop över en halv miljon netto.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Kör mining primärt för att sälja felslate, men med BOS-inflationen som pågår just nu är det oftast bättre att bara köra med boon of the bloodhunter enchanten och byta bloods för starlight rose (100-150g/st) på ah.

Mining/herbalism och kuta suramar runt i cirklar har jag hört ska vara förbannat mycket guld per timme det med. kommer nog sjunka rätt dramatiskt med flying i 7.2 dock så sätt fart medans det finns möjlighet, efter det kommer det vara alchemy för raid consumables som vanligt.

Starlight rose har gått ner till sketna 47 g på min server

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Dockland: Jisses, ja då har jag det bra fortf. vad är felslate på? går det att tjäna pengar på khorium farming i tbc?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

@ksw: Det är mining. thorium vet jag inte dock, men man får vara lite i timing när man säljer felslate. Ibland har det tagit flera veckor att bli av med, och jag fått prissänka en hel del (minns när de låg på 75 g styck )
Så det är ingen garanti att det blir snabba guld så att säga.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Dockland: Khorium, inte thorium. jävla rarespawn, kan kanske komma up i 20 ore /timme...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

starlight rose (100-150g/st) på ah.

Kostar snarare runt 50-60 guld just nu.

Kommer antagligen gå upp igen när Tomb of Sargeras raiden öppnar men tveksamt.

Skrivet av Razmion:

Hmm okej nu blev jag lite förvirrad på hur jag ska göra. Jag som var så peppad på att börja fixa med AH och sälja grejor osv. Men angående att köpa guld, ett WoW token ger ju lite mindre än 200k (som nämndes tidigare), och en riktig bra grej kostar ju runt 150 k så vitt jag kunde se. (Kollade bara på någon enastående 110 grej, men antar att de andra också är så dyra). Då blir det väldigt mycket IRL pengar till slut!
Det som Snauz nämnde, "TSM", vad är det? Tack för alla svar förresten

Alltså, vad är det du vill köpa med ditt guld?

Gear?

Varför vill du inte köra dungeons eller raida för att få gear istället?
Går betydligt snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Kostar snarare runt 50-60 guld just nu.

Kommer antagligen gå upp igen när Tomb of Sargeras raiden öppnar men tveksamt.

Alltså, vad är det du vill köpa med ditt guld?

Gear?

Varför vill du inte köra dungeons eller raida för att få gear istället?
Går betydligt snabbare.

Jag vill ha gear! Alltså jag är en riktig noob, vad är en raid egentligen? dungeons har jag lite mera grepp om. Men är det inte så att det bara är en person i taget som får "super-droppen", så att det är värsta svårt att få bra gear på sådana där grejor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razmion:

Jag vill ha gear! Alltså jag är en riktig noob, vad är en raid egentligen? dungeons har jag lite mera grepp om. Men är det inte så att det bara är en person i taget som får "super-droppen", så att det är värsta svårt att få bra gear på sådana där grejor?

Nej, det är inte så att bara en person i taget får drops. Det är lite random.
Och nej, det är inte värsta svårt att få bra gear på sånt sätt.
Men om man är väldigt dålig så kan det så klart vara lite svårt.

Men om du klickar på group findern så kan du kö för random dungeons, det är en bra start!
Även "raid finder" och looking for raid är ett bra ställe att börja på, dom andra spelarna är bra och om du är jättedålig kanske folk klagar man skit i det och gör ditt bästa och försök lära dig. Då kommer du få allt bättre gear.