Webhallen Config D17-0103 till videoredigering och After effects

Permalänk
Medlem

Webhallen Config D17-0103 till videoredigering och After effects

Har planer på att köpa en ny dator och eftersom jag inte vet någonting om hur man bygger en dator så har jag kollat på Webhallens Config D17-0103 och undrar om den passar sig till videoredigering och After effects? I dag så gör jag inte allt för kraftfulla saker i AE men jag planerar att börja med det mer seriöst efter att jag har köpt en ny dator.

Ha det!

Permalänk
Medlem

Om den största poängen med datorn är att redigera filmer och exportera dom så bör du kolla in ryzen serien. Du kommer märka skillnad iom de extra kärnorna

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@Christley: Är inte ryzen en processor? Som sagt så vet jag ingenting om hur man bygger datorer eller vilka komponenter som funkar till vad så är jag ute efter en färdigbyggd dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torayami:

@Christley: Är inte ryzen en processor? Som sagt så vet jag ingenting om hur man bygger datorer eller vilka komponenter som funkar till vad så är jag ute efter en färdigbyggd dator

Yes, ryzen är en processor. Har ingen tid just nu, men om ingen länkar en bättre dator så kan jag göra det när jag kommer hem eller imorgon innan jobbet.

Allt jag behöver veta är vilka prylar du behöver till datorn (tex skärm, tangentbord etc) och vad din budget är

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@Torayami: Starta en ny tråd med en budget, krav, användning och förväntningar. Nämn också att du behöver OS + montering.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem

Dator för videoredigering samt spel

Hej!
Jag behöver en dator till videoredigering (Premiere pro, After effects), fotoredigering och att spela på (Brukar spela på konsol men vill gärna spela vissa spel som bara kommer ut på PC och spel som GTA V och Battlefront). Jag kan inget om att bygga en dator så den behöver vara monterad eller klar från butik.

Min budget ligger runt 13000 för dator och sen behöver jag en eller två skärmar, jag vet inte vad man brukar lägga på en skärm men 2000kr stycket kanske? Det finns såklart wiggle room men vill inte lägga mer än 19000 för allt om det går :). Behöver också OS aka Windows 10.

Några förslag?

Ha det bra!

Permalänk
Medlem

@Christley: Gjorde en ny tråd här http://www.sweclockers.com/forum/trad/1470663-dator-for-video...

En mod får gärna låsa tråden

Permalänk
Medlem

@Torayami: 4K redigering?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Torayami: Här har du en snubbe som har ganska bra koll på videoredigering iallfall.
https://www.youtube.com/watch?v=Rl_ioGy2dds
lycka till

Permalänk
Medlem

@Dockland: Det är ju trevligt men inte ett måste i dagsläget ^^

Permalänk
Medlem

@aPZ: Tack men när jag la in hans grejer i en varukorg på webhallen och inet så landade det på över 17000 vilket är väl över min budget :/

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Med en 1440p IPS skärm för regeringen och en 144Hz Freesync skärm för spelandet:

Dold text
Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogad trådarna då s k korspostning inte är tillåten. § 3.3 i forumreglerna:

Citat:

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson:
Tack för svaret men jag har aldrig byggt ihop en dator förut, är det svårt? Är det lätt att fucka upp allting? ^^'

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Torayami:

@Eric Hjalmarsson:
Tack för svaret men jag har aldrig byggt ihop en dator förut, är det svårt? Är det lätt att fucka upp allting? ^^'

Nejdå, det är jättelätt.

Videor som visar hur enkelt det är:

Dold text

Instruktionsvideos:

Dold text
Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson:
Okej då kanske man ska försöka sig på det ^^ Men DDR4-minnet är slut i lager. Ska jag vänta på att det kommer in igen eller ska jag satsa på något annat?

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Torayami:

@Eric Hjalmarsson:
Okej då kanske man ska försöka sig på det ^^ Men DDR4-minnet är slut i lager. Ska jag vänta på att det kommer in igen eller ska jag satsa på något annat?

Då kommer du behöva vänta för alltid, det kittet har varit beställningsvara hur länge som helst.
Du kan antingen beställa det med viss väntetid eller köpa vilken annat snabbt minneskit som helst.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson: Som sagt så kan jag ingenting så finns det något du kan rekommendera?

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Torayami:

@Eric Hjalmarsson: Som sagt så kan jag ingenting så finns det något du kan rekommendera?

Corsair Vengeance LPX är bra.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson: Funkar de här? Om jag förstår saken så är det likadana som de andra fast röda Länk

Permalänk
Medlem

@Torayami: Ja dom fungerar till ditt modekort.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Torayami:

@Eric Hjalmarsson: Funkar de här? Om jag förstår saken så är det likadana som de andra fast röda Länk

Jupp, men de verkar också vara slut.
Ta billigaste av dessa.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

@Eric Hjalmarsson:
Då blir det de här

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Torayami:

Då blir det de här

De blir superbra!

Skrivet av Torayami:

Tack så mycket för hjälpen!

Det var så lite.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|