Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
LOUQE
Skrivet av anon75480:

Ja! Satan så trevligt chassi, ser jäkligt lovande ut. Har letat en ersättare tlll mitt lian li q28 i fyra år på grund av uselt luftflöde, enda som känts lockande har varit Ncase, men vart lite osäker på tillgång/frakt/pris. Så detta ser riktigt lockande ut.

Har du nått ballpark pris? 1500? Eller mer än så? Om man sätter en 3.5" disk i toppen hur fungerar monteringen för den? Är det nå gummibussningar eller så?

Ända jag har å klaga på är nog företagsnamnet, inte för att det spelar någon större roll eller att det är uselt. Men känns som att det kommer bli lite förvirrat med uttalet

Ballpark mer än så, bara 3Ms PCI riser kostar 100$ i USA till slutkund ex moms.

Monteringen av komponenter som inte passar i "hyllans" redan befintliga hål kommer ske via olika typer av brackets / adaptrar som passar i de avlånga hålen, för rörliga komponenter kommer givetvis gummibussningar. TopHats komer med de vanligast förekommande alternativen.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av PaChalski:

Se bild, det vi lyckats göra är att dra alla modulära kablar som går från agg till GPU, CPU och MK ner bakom agget och låta dem komma ut där de behöver med denna lösning:

http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_insideview_cable_management.png

Det fungerade i teorin men blev ännu bättre i praktiken när vi väl fick komponenterna och kunde testa med standardkablar. tanken innan var att skicka med sleavade kablar av rätt längd, mycket dyrare.

Njae. Sleevade kablar köper folk om de vill ha dem. Möjligen att ni skulle kunna erbjuda det som tillval. Men inte som standard - jag tror priset skulle sticka iväg för mycket då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant! Kan mycket väl bli vad som för mig att dyka ner i PC-träsket igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Intressant bygge, gillar rejält hur ni lyckades få undan alla kablar. http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_insideview_cable_manag...

Väldigt många som mig är helt borta i de små chassien och det skulle till lathundsguider kring vilka nätdelar som passar etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Se bild, det vi lyckats göra är att dra alla modulära kablar som går från agg till GPU, CPU och MK ner bakom agget och låta dem komma ut där de behöver med denna lösning

Hmm, första anblicken så kändes det inte så viktigt, men andra anblicken så är det nog ett måste för att få undan alla kablar.

Sidospår, men att att skicka med färdiga sleevade kablar tror jag inte hade funkat.. Delvis så har inte alla modulära nätagg och dessutom har ju olika nätagg olika kontaktstandarder på modulära sidan. Det skulle bli ogörligt att ha massa olika kit för olika nätagg. och det är nog inte heller rätt väg att gå att skicka med ett agg + kablar med lådan: folk vill välja själva

...

Men nu när jag tittar och tänker så börjar jag verkligen undra: hur får nätagget ut sin värme? Det finns väl inget ventilation i botten ut ur lådan för agget att ventilera ut från? (eller missar jag något?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PaChalski:

http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_product_control.png

Som 10-åring byggde jag min första PC, en 16Mhz 386:a med 2 Mb ram, 20 MB 3.5” HDD som bootade DOS 3.1. Ända sedan dess har jag varit en seriös PC-entusiast. I början handlade allt om överklockning och hemmagjorda vattenkylningslösningar baserade på fontänpumpar och Gardena-slangar som låg i en lång loop på balkongen utanför pojkrummet.

När jag så småningom lämnade föräldrahemmets trygghet minns jag att jag kände “my home is where my PC is”. Faktum är att det första jag packade upp var mitt gröna Chieftech-monster, slog igång WinAmp och ägnade några timmar på IRC innan resten av flyttlådorna fick någon uppmärksamhet.

Efter 10 år som managementkonsult (och otalet Lenovo-laptops) kom plötsligt begäret att återbesöka de gamla goda dagarna. Jag blev besviken när jag upptäckte att produktutvecklingen bland chassin i praktiken stått stilla sedan 2001 och den låda jag hade då. Min gamla datorlåda var fortfarande jämförbar med de alternativ jag såg på marknaden nu, fortfarande byggda av bockad, perforerad plåt, samma panelgap och burkiga känsla – hur kan så lite ha hänt här när allt annat i den här världen har genomgått ljusårsförflyttningar? Var min reaktion.

Jag hade vuxit ur datorchassin från förr, ville nu ha en liten PC som inte bara rymde de komponenter jag ville ha men såg tillräckligt bra ut för att förtjäna en plats framför soffan jämte BangOlufsen-högtalarna. Detta var 163 dagar sedan, jag bestämde mig för att säga upp mig från mitt ”vanliga” jobb och lägga all min energi på att göra detta till verklighet. Idag börjar jag känna mig nöjd och vill presentera resultatet på hemmaplan här på SweClockers. All feedback välkomnas innan jag drar igång en KickStarter-Kampanj.

Andra Bilder
http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_spine_med.png

http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_core_med.png

http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_insideview_cable_manag...

Tech Specs

Core Dimensions 179 x 128 x 315 mm
Overall Dimensions 181 x 133 x 320 mm (including feet and case shell)
Weight & Volume 1,7 Kg & 7.1 L
Material 2.5 mm heat treated magnesium and silicone enforced aluminum
Sleve Colors Ore Grey, Artic White and Juniper Green
Connectivity Top mounted 2 x USB 3.1 (internal 20 pin plug), HDMI
GPU compatability Dual-Slot, max 305 mm without bracket, 316 mm including bracket
mb compatability Mini-ITX
PSU compatability SFX, SFX-L
CPU cooler comp. max height 64 mm
Memory comp. max height 69 mm
PCIe Extender 3M Twin Axial 250 mm PCIe Gen3+ extender (included)

Smäll dit möjligheten till ett bärhandtag så är jag med.
Tittar just nu på en minimal dator till min son. Den behöver vara liten eftersom han kommer att bära runt den, därav bärhandtaget.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Roger W:

Men nu när jag tittar och tänker så börjar jag verkligen undra: hur får nätagget ut sin värme? Det finns väl inget ventilation i botten ut ur lådan för agget att ventilera ut från? (eller missar jag något?)

Bra fråga, och uppmärksamt! Här har vi testat många olika varianter, med extra hål i sidan på skalet längre ner för att leda ut luften direkt. Resultatet är att det inte gör någon skillnad, fläkten går ytterst sällan på de här små aggen när den väl gör det smiter luften ut genom samma tunnel som flera av kablarna sticker ut genom. Att göra dessa hål som en "crowd pleaser" hade möjligen varit en klok väg men vi försöker var maximalt datadrivna i utvecklingen.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av giplet:

Smäll dit möjligheten till ett bärhandtag så är jag med.
Tittar just nu på en minimal dator till min son. Den behöver vara liten eftersom han kommer att bära runt den, därav bärhandtaget.

Det finns en lösning för bärhandtag i läder som fästs i den undre topplattan och som sticker ut i bakkant på toppen. Möjligen en add-on som kommer finnas, inte bestämt än. Vi har två andra serier på gång där nästa är en råare och mer gamerfokuserad variant med annan personlighet. Temat för den lådan som idag heter ”Raw” är ungefär ”Performance = Design”, denna innehåller allt man kan önska sig som gamer (handtag etc.) men inte alls lika ren och lämpad för vardagsrummet.

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt, dock är texten i fronten lite stor. Tryck hellre en liten logga i botten. Förresten vad är en Gen3+ Pcie Extender?

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Lunilu:

Otroligt snyggt, dock är texten i fronten lite stor. Tryck hellre en liten logga i botten. Förresten vad är en Gen3+ Pcie Extender?

Texten på framsidan (Ghost-loggan) är justerad från den bilden som ligger först i tråden, dock ställer jag mig frågande till om den över huvud taget ska vara kvar. Idag är det en försiktig gravering på 0,1mm och endast den smala texten av loggan utan "blafforna"

3:e generationens PCIe klarar dubbelt så hög dataöverföringshastighet som 2:a generationens PCIe: 15.754 GB/s

https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Bra fråga, och uppmärksamt! Här har vi testat många olika varianter, med extra hål i sidan på skalet längre ner för att leda ut luften direkt. Resultatet är att det inte gör någon skillnad, fläkten går ytterst sällan på de här små aggen när den väl gör det smiter luften ut genom samma tunnel som flera av kablarna sticker ut genom. Att göra dessa hål som en "crowd pleaser" hade möjligen varit en klok väg men vi försöker var maximalt datadrivna i utvecklingen.

Hmmnjaaee, nog lär fläkten rulla igång ganska så bums så fort man spelar, om man har ett någorlunda bastant grafikkort i burken?? För de recensioner jag sett på sfx-agg, så har de allra flesta dragit igång ganska så fort och ganska så rejält vid olika belastningstester. (Mitt Silverstone-agg jag hade lät ganska illa ganska fort i praktiken dessutom)

Men jag kan nog delvis köpa resonemanget att hål i sidan av chassit inte hjälper så påtagligt. För att det skulle funka så skulle man antagligen behöva "täta" runt utblåset på agget, mot dessa chassihål, så luften inte kan gå någon annan väg än ut, och då tappar ni de smidiga kabeldragningsmöjligheterna mm...

Det får mig att fundera igen: varför ha agget riktat mot botten överhuvudtaget?
Vore det inte bättre att rotera nätagget 180 grader (dvs utblåset uppåt) och placera det närmre toppen istället, som på tex Ncase M1? Då har ju varmluften en naturlig och ohindrad väg ut ur chassit i toppen istället. Känns mycket naturligare än att agget till stor del bakas i sin egen värme i botten. Skillnaden kanske inte är så stor i praktiken här heller, men jag skulle kunna gissa den är mätbar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_product_control.png
Core Dimensions 179 x 128 x 315 mm
Overall Dimensions 181 x 133 x 320 mm (including feet and case shell)
Weight & Volume 1,7 Kg & 7.1 L

Kanske grundskolematten sviker mig.
Men jag får 7.22L resp. 7.7L
Vilket ju med fötter och allt monterat (det intressanta måttet) ju är aningens större än Dancase A4 med sina 7.5L.

Inte för att jag vill klanka ner på ett annars intressant projekt

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Svensktiger:

Kanske grundskolematten sviker mig.
Men jag får 7.22L resp. 7.7L
Vilket ju med fötter och allt monterat (det intressanta måttet) ju är aningens större än Dancase A4 med sina 7.5L.

Inte för att jag vill klanka ner på ett annars intressant projekt

Haha, låter som att mattekunskaperna sitter i

Det finns lite olika sätt att räkna på, men först behöver du reducera för de avrundade hörnen. Sedan finns det öppningar i lådan som kan tas bort, exempel öppningen för bakplåten 160mm * 58mm * 2,5mm = 0,23 dl. Det finns inte någon branschstandard för hur man definierar volym och är kanske inte någon värdefull information egentligen. Poängen att den är liten, framgår nog ändå. Kanske ta bort Volymangivelsen för att undvika frågor?

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av anon159643:

Intressant bygge, gillar rejält hur ni lyckades få undan alla kablar. http://louqe.com/img/img/gallery/ghost_insideview_cable_manag...

Väldigt många som mig är helt borta i de små chassien och det skulle till lathundsguider kring vilka nätdelar som passar etc.

Detta tror jag mycket på, att inkludera ett litet häfte/PDF med vilka nätdelar som inte bara passar utan också går att göra optimal kabeldragning med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Haha, låter som att mattekunskaperna sitter i

Det finns lite olika sätt att räkna på, men först behöver du reducera för de avrundade hörnen. Sedan finns det öppningar i lådan som kan tas bort, exempel öppningen för bakplåten 160mm * 58mm * 2,5mm = 0,23 dl. Det finns inte någon branschstandard för hur man definierar volym och är kanske inte någon värdefull information egentligen. Poängen att den är liten, framgår nog ändå. Kanske ta bort Volymangivelsen för att undvika frågor?

Den genomsnittliga köparen besitter förhoppningsvis förmågan att räkna själv på volym.
Även om det verkar vara lite av en standard att nämna volym på små chassin.
Men ni bör absolut även nämna måtten i tum, en liten sak som gör att det hela känns mer välkomnande för folket på andra sidan av Atlanten.

Bra med fokus på de områden där ni slår A4 på fingrarna, mer plats för CPU kylare är ju en "biggie" (och vad de flesta A4 ägare muttrar över).
Och att få plats för SFX-l är ju även det ett stort plus i kanten.

Permalänk
Medlem

Det låter som att den flexibla risern/extendern från 3M är apdyr. Finns det möjlighet att i så fall köpa chassit utan den? Har inhandlat flera PCI-E 16x 3.0 extenders från andra tillverkare för 50-100 SEK styck, i bra kvalitet och god signal.

Skrivet av PaChalski:

Monteringen av komponenter som inte passar i "hyllans" redan befintliga hål kommer ske via olika typer av brackets / adaptrar som passar i de avlånga hålen, för rörliga komponenter kommer givetvis gummibussningar. TopHats komer med de vanligast förekommande alternativen.

Pro tip: Kontakta Samtec här i Stockholm, och kolla om de kan tillverka dem åt er. Deras extender är väldigt likt 3M, men det finns en väldigt god chans att de kan tillverka den mycket billigare.
https://hardforum.com/threads/firewolfys-mi-6-7l-itx-micro-to...

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Soir:

Det låter som att den flexibla risern/extendern från 3M är apdyr. Finns det möjlighet att i så fall köpa chassit utan den? Har inhandlat flera PCI-E 16x 3.0 extenders från andra tillverkare för 50-100 SEK styck, i bra kvalitet och god signal.

Pro tip: Kontakta Samtec här i Stockholm, och kolla om de kan tillverka dem åt er. Deras extender är väldigt likt 3M, men det finns en väldigt god chans att de kan tillverka den mycket billigare.
https://hardforum.com/threads/firewolfys-mi-6-7l-itx-micro-to...

Stämmer, vi har 6 olika tillverkares risers i labbet som testats rigoräst. En annan presterade lika bra som 3M på signalnivå, ingen håller samma kvalitet. Inledningsvis kommer risern att ingå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Stämmer, vi har 6 olika tillverkares risers i labbet som testats rigoräst. En annan presterade lika bra som 3M på signalnivå, ingen håller samma kvalitet.

Kul att höra!

Skrivet av PaChalski:

Inledningsvis kommer risern att ingå.

Inte lika kul, men vi får se hur det går! Känns bara kasst att så pass mycket av pengarna för chassit ska gå till en enda komponent.

Permalänk
Livsnjutare 😎

För klart sugen på detta, och att stödja en lokal/svensk tillverkare är givetvis intressant också.

Håll oss uppdaterade!

Jag är gärna med på Kickstarter !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Gillar det helt klart (exempelvis så är plats för högre cpu-kylare än vad som ryms i Dan A4 ett plus).

Vore det möjligt att erbjuda olika i/o-moduler (för extrakostnad), t.ex. en utan hdmi-kontakten?

Det enda aber jag egentligen ser är att nätagget är vänt upp & ner så att varmluften blåses ut nedåt och kan därför recirkulera och potentiellt värma upp både cpu och gpu. Men det borde väl kunna gå att ghettomontera nätagget åt "rätt" håll på egen hand om man verkligen vill?

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Hedersmedlem

Först och främst, jättefint!
Precis som du säger består typ alla chassin fortfarande av bockad plåt eller plast vilket är... billigt och inte så varierat för att vara artig ;).
Jättefin pryl ni tagit fram!

Skrivet av PaChalski:

Oj! Det lät som en dyr komponent med tanke på vad det är...
Risers går att hitta mycket billigare.
Nu vet jag inte om det sitter någon aktiv krets med signalförstärkning eller ej så att det måste vara pci-e 3.0 men om det inte så måste den delen gå att få för under hundralappen va?
Eller med pci 3.0 märkning:
http://ttpremium.com/product/pci-e-x16-riser-cable/

Det är säkerligen något jag missar här för det har ni givetvis undersökt av er. Det förstår jag ju. Men som utomstående så ser det ut som en komponent som kostar bra mycket mer än den smakar...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Risers går att hitta mycket billigare.
Nu vet jag inte om det sitter någon aktiv krets med signalförstärkning eller ej så att det måste vara pci-e 3.0 men om det inte så måste den delen gå att få för under hundralappen va?
Eller med pci 3.0 märkning:
http://ttpremium.com/product/pci-e-x16-riser-cable/

Det är säkerligen något jag missar här för det har ni givetvis undersökt av er. Det förstår jag ju. Men som utomstående så ser det ut som en komponent som kostar bra mycket mer än den smakar...

3M:s Twin Axial är extremt högkvalitativ med nära nog noll förluster även över längre avstånd, men dyr är den som sagt. Själv skulle jag inte tveka på att betala extra för den, för det brukar vara väldigt varierande kvalitet på andra risers (särskilt skrotet som säljs billigt på ebay). Vet inte hur Thermaltakes är dock (annat än att de inte direkt är kända för kvalitetsprodukter ). Li-Heat finns också, men har ingen aning om deras kvalitet heller.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

en tanke istället för bärhandtag är måttanpassad väska, då får chassit samtidigt skydd mot repor

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
LOUQE
Skrivet av backfeed:

Gillar det helt klart (exempelvis så är plats för högre cpu-kylare än vad som ryms i Dan A4 ett plus).

Vore det möjligt att erbjuda olika i/o-moduler (för extrakostnad), t.ex. en utan hdmi-kontakten?

Det enda aber jag egentligen ser är att nätagget är vänt upp & ner så att varmluften blåses ut nedåt och kan därför recirkulera och potentiellt värma upp både cpu och gpu. Men det borde väl kunna gå att ghettomontera nätagget åt "rätt" håll på egen hand om man verkligen vill?

Möjligheten att dra kablarna bakom agget infördes sent i processen, en elegant lösning som fungerar magiskt bra som sagt. Jag ska se om vi snabbt kan få fram en prototyp där vi "hänger" agget ovanifrån istället och på så sätt kan vänta på det. Håller med om att det skulle kännas betydligt bättre att veta att all luft färdas åt samma håll.

Det kommer påverka kabeldragningen en aning. Som kablarna dras nu är de flesta aggs standardkablar precis lagom långa för att nå dit dem ska (ca 40 cm). En vändning av agget sku ge ca 12 cm extra kabel som skulle behöva packas under agget - fullt möjligt. Den sista utmaningen med att vända på agget är starkströmskabeln som i så fall behöver dras upp på ovansidan - let's see!

Permalänk
LOUQE
Skrivet av backfeed:

I/O-modulen har vi diskuterat länge i teamet och jag är glad att frågan kommer upp. Länga var det en egen del som stack ut genom "grillen" som man helt sonika kunde byta. Här fick dock estetiken komma före. Tar gärna emot idéer och alternativa lösningar. bredden kommer vi inte kunna justera så mycket då GPU:n snart sätter stopp samt att vi behöver förhålla oss en del till hur lufthålen hamnar i förhållande till prylarna som sticker upp. Just nu är tanken att det så småningom komma att finnas fler I/O-moduler tillgängliga, då även med en tillhörande "grill" i paketet och vill naturligtvis tillgodose så många som möjligt med standard-utförandet.

En annan angränsande fråga är huruvida stereopluggarna är intressanta att ha med eller inte. Låt mig ställa frågan såhär:

Vad innehåller den perfekta I/O-modulen? PWR-LED-modulen är separat, ska inte flyttas med TopHats medan I/O följer hattarna uppåt, just nu finns där följande:

- HDMI kontakt (hona/hona för egen dragning av HDMI om så önskas från baksidan av datorn, i Täckplåten för grafikkortet finns en öppning för detta
- 2 x USB
- PWR-button

Permalänk
Medlem

Fantastiskt snyggt chassi! Jag har spanat efter mItx chassin i ca 1 år nu, men inte hittat något som har fallit mig i smaken förrän nu. Kommer garanterat köpa ett. Följer detta med spänning!

Visa signatur

Ryzen 5600x - RTX 3070 - 32GB Ram, 1TB 980 Pro
MacBook Pro M1 - 8GB Ram, 256GB SSD
iPad Pro 11" - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Möjligheten att dra kablarna bakom agget infördes sent i processen, en elegant lösning som fungerar magiskt bra som sagt. Jag ska se om vi snabbt kan få fram en prototyp där vi "hänger" agget ovanifrån istället och på så sätt kan vänta på det. Håller med om att det skulle kännas betydligt bättre att veta att all luft färdas åt samma håll.

Det kommer påverka kabeldragningen en aning. Som kablarna dras nu är de flesta aggs standardkablar precis lagom långa för att nå dit dem ska (ca 40 cm). En vändning av agget sku ge ca 12 cm extra kabel som skulle behöva packas under agget - fullt möjligt. Den sista utmaningen med att vända på agget är starkströmskabeln som i så fall behöver dras upp på ovansidan - let's see!

Om ni kan göra det valbart hur nätagget ska monteras (hängande eller stående) så vore det förstås klockrent; föredrar man optimal kabeldragning så monterar man stående, föredrar man optimal kylning så monterar man hängande. Personligen tillhör jag den senare kategorin (och har haft ett Ncase M1 så starkströmkabel på ovansidan är helt normalt för min del ).

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
LOUQE
Skrivet av backfeed:

Om ni kan göra det valbart hur nätagget ska monteras (hängande eller stående) så vore det förstås klockrent; föredrar man optimal kabeldragning så monterar man stående, föredrar man optimal kylning så monterar man hängande. Personligen tillhör jag den senare kategorin (och har haft ett Ncase M1 så starkströmkabel på ovansidan är helt normalt för min del ).

Snyggt! låt oss testa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

I/O-modulen har vi diskuterat länge i teamet och jag är glad att frågan kommer upp. Länga var det en egen del som stack ut genom "grillen" som man helt sonika kunde byta. Här fick dock estetiken komma före. Tar gärna emot idéer och alternativa lösningar. bredden kommer vi inte kunna justera så mycket då GPU:n snart sätter stopp samt att vi behöver förhålla oss en del till hur lufthålen hamnar i förhållande till prylarna som sticker upp. Just nu är tanken att det så småningom komma att finnas fler I/O-moduler tillgängliga, då även med en tillhörande "grill" i paketet och vill naturligtvis tillgodose så många som möjligt med standard-utförandet.

En annan angränsande fråga är huruvida stereopluggarna är intressanta att ha med eller inte. Låt mig ställa frågan såhär:

Vad innehåller den perfekta I/O-modulen? PWR-LED-modulen är separat, ska inte flyttas med TopHats medan I/O följer hattarna uppåt, just nu finns där följande:

- HDMI kontakt (hona/hona för egen dragning av HDMI om så önskas från baksidan av datorn, i Täckplåten för grafikkortet finns en öppning för detta
- 2 x USB
- PWR-button

Ok, tänkte inte på att topp-plattan måste anpassas till i/o-modulens kontakter. Då blir det förstås inte lika enkelt som jag tänkte mig.

Själv skulle jag skippa hdmi och lägga till en resetknapp istället, men stödet för VR-headset är sannolikt ett större plus för de flesta.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Ett tips om ni skulle vilja låta folk rösta på eventuella alternativ: Strawpoll

Visa signatur

9950X3D | 5080