Permalänk
Medlem

Nordvpn: Billigt,Reliable,Många servrar,

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Kör med Ipredator.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Kör med Tunnelbear och är väligt nöjd då jag tyckte det fungerade bra och jag får ut en bra hastighet.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

OVPN här med. Inga konstigheter och erbjuder lite tjänster runt om för att tillfredställa alla nivåer av foliehatt (proxy, tunnel genom flera datahallar etc). Man kan även hyra en fast IP hos dem om man vill. Det allra bästa är dock deras kundservice. Man kan lätt få intrycket av att dem alltid har en snubbe med inboxen öppen för när man än mailar dem kommer ett svar inom några timmar. Jag har för all del inte testat på julafton ännu men skulle inte bli förvånad.. ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Mullvad, kört det i snart två år tror jag, funkar väldigt bra och får bra hastigheter!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Kör med betternet free och får ut. 120mbit/s både med och utan VPN påslagen.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

OVPN. Kört i ca 6 månader och fungerar väldigt bra.
Dock aldrig använt nån annan så kan inte riktigt jämföra.
Finns många guider och supporten är bra. Kör tunneln på mitt NAS samt mina PCs.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Får 90% av min 100/100 lina när jag använder OVPN

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Anonine 100mbit oftast.
Inga dns leaks efter att stängt av dnsmasq. (Bugg i "ubuntu" tydligen)

Permalänk
Medlem

Allt beror på din egen "threat model" dvs din anledning för att köpa VPN. Ungefär 4 månader sen lade jag för mycket tid att även läsa privacy policies och ToS osv. och några VPN tjänster som andra rekommenderar i den här tråden skulle jag även aktivt undvika (vill inte nämna någon, vi kanske har olika threat model och din val fungerar utmärkt för dig).

Om jag skulle rekommendera VPN (mina egna krav och tillgänglig information osv) kan jag rekommendera bara 3 tjänster (på Windows) - mullvad.net , airvpn.org och ivpn.net . Viktigt: try before you buy! Alltid använd trial period att testa om allt fungerar som det ska på din dator och om du är nöjd med hastigheterna. Av dem 3 rekommenderar jag först mullvad och sen beroende på om pengarna är viktiga eller inte eftersom även om ivpn är lite bättre än airvpn kostar det också dubbelt så mycket (du kan ofta hitta rabattkod för airvpn).

Permalänk
Medlem

Jag kör Ipredator.

+ Bra support och betalningsalternativ.
- Många steg i installationsprocessen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Cyberghost är det som gäller. Får ut 100% av min lina. Tillåter torrents osv. Stödjer alla plattformar.

Kör också Cyberghost och kan rekommendera. Gillar att deras servrar körs utan hårddiskar. OS laddas in i ram med USB för att ta bort problemet med loggning helt och hållet.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Helshad:

Du kan ha vilken vpn tjänst du vill. De är inte beroende av vilken ISP du har så vida din ISP inte aktivt blockerar VPN tjänster hos någon. Det är dock inte så vanligt.

Sant, men jag skulle vara försiktig då det kan vara en juridisk gråzon om en ISP agerar VPN, då ISP måste lagra uppgifter en viss period. Skulle ett krav på utlämning av VPN information komma till t.ex. bahnhof med sin egna VPN tjänst, kan deras roll som ISP göra att det även finns information om vem som hade ett VPN IP hos dom vid ett givet tillfälle?

Edit: Använder ovpn.se sedan ett drygt år tillbaka, för allt jag gör på nätet. Surfar inte ens utan VPN.

Permalänk
Medlem

Freedome, har inget att påpeka, fungerar bra tycker jag.

Visa signatur

Hemmarigg:
Ryzen 7 1700 @3,2Ghz - MSI B450 - GTX 1070 FE - Corsair RAM 2x8GB @3000Mhz - Intel SSD 240 GB - HDD 1 TB - Cryorig H7 - Fractal PSU 550W - Phanteks Enthoo EVOLV TG

Lanburk:
i7 2600K @4,45Ghz - 2x4GB RAM - MSI GTX 970 100ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Kör NordVPN. Riktigt nöjd faktiskt. Serverar i många länder, trevligt GUI. Körde på deras 2års deal för 690kr. Får ut 250-500mbit/s på 1Gbit-lina.

Med openvpn eller egen klient?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Med openvpn eller egen klient?

Skickades från m.sweclockers.com

Egen klient

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2