Nintendo svarar om anslutningsproblemen i Joycon-kontrollerna hos Switch

Permalänk
Melding Plague

Nintendo svarar om anslutningsproblemen i Joycon-kontrollerna hos Switch

Efter ett flertal rapporter om krånglande Joycon-kontroller hos spelkonsolen Switch tar Nintendo bladet från munnen och släpper ett officiellt uttalande om problemen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är väl bra att de erkänner och inte blånekar som annars verkar vara praxis. Frågan är dock om de talar sanning när de säger att det är ett "litet" antal som påverkas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att veta vad man mer rättat till i produktionen men det lär de aldrig gå ut med

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv

"Damage control" av Nintendo som vanligt, bara att fortsätta, inget att se här.

Klart att de försöker tona ner alla sorters problem för att hålla försäljningen uppe. Nintendo är ett vinstdrivande företag som sätter sig själv först.

De flesta företag försöker tona ner problem när de först dyker upp, först om eller när ett problem blir för stort kan de möjligtvis erkänna fel. Men kan då vara försent att korrigera, varumärket kan redan vara ner smutsat o orsaka enorma förluster i framtiden.

Samsungs Note 7 problemet är ett prakt exempel på hur man ska ta hand tillverkningsfel. Trotts att det kostade dem miljarder att försöka fixa, dra tillbaka Note 7 och ersätta sina kunder så lyckades de hålla sitt varumärke intakt, något de kommer tjäna in mångfaldigt i framtiden.

Ett företag med starkt varumärke tjänar oftast på att vara ärliga från början och sedan lägga pengar på att snabbt hjälpa de utsatta kunderna.

Jag rekommenderar därför alla som har Switch att nu testa sina enheter ordentligt och om de upplever minsta problem så tveka inte att omgående utnyttja Nintendos erbjudande om att fixa det.

Permalänk
Medlem

Tagna på bar gärning?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fått problem med min vänstra joycon.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har aldrig fått problem med min vänstra joycon.

Varken jag eller de jag känner med Switch har problem med om heller. 🤔

Tidigare rapporter säger att det är ett litet antal, som Nintendo nu bekräftat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Cooling23:

Jag har aldrig fått problem med min vänstra joycon.

Skrivet av Mirialia:

Varken jag eller de jag känner med Switch har problem med om heller. 🤔

Tidigare rapporter säger att det är ett litet antal, som Nintendo nu bekräftat.

Skickades från m.sweclockers.com

Som en utav dem som har problem med min vänstra JoyCon på knappa 3m från TV'n så glädjer detta mig!
Ska kontakta Nintendo Bergsala när dem öppnar igen (lunch mellan 12-13) och se vart jag ska skicka mina kontroller någonstans.

Jag är glad att dem erkänner problemet och faktiskt erbjuder resonabla reparationstider samt att det blir gratis!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det skulle vara intressant att veta vad man mer rättat till i produktionen men det lär de aldrig gå ut med

Ja... speciellt då "variation" inte låter som en saknad komponent motsvarande en fastlödd koppartråd. Men fixen är garanterat sämre än koppartråds-modden, eftersom den gav bättre prestanda än högra original joyyen.

Nån lär väl göra en koll å lägga upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Samsungs Note 7 problemet är ett prakt exempel på hur man ska ta hand tillverkningsfel. Trotts att det kostade dem miljarder att försöka fixa, dra tillbaka Note 7 och ersätta sina kunder så lyckades de hålla sitt varumärke intakt, något de kommer tjäna in mångfaldigt i framtiden.

Är inte säker på att det är riktigt så intakt som du och en del påstår.

Även efter att Samsung, till slut, "erkänt" sina problem (de försökte ducka med att användare gjorde fel, använde piratladdare, att de skulle lösas med FW-uppdatering, etc). Sedan bytte de batterileverantör och hoppades att det löste konstruktions- och QA-problemet (det blev lika mycket fel där).

De tappade faktiskt försäljning inte bara av Note (naturligt då den till slut produktionsstoppades), men även vanliga Galaxy S-serien drabbades försäljningsmässigt och lät iPhone passera som toppsäljare. Så någon liten effekt har det nog trots allt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

De tappade faktiskt försäljning inte bara av Note (naturligt då den till slut produktionsstoppades), men även vanliga Galaxy S-serien drabbades försäljningsmässigt och lät iPhone passera som toppsäljare. Så någon liten effekt har det nog trots allt.

Det mer intressanta är hur det totalt ser ut. Har ju svårt att se att någon lättvindligt går från Android till IPhone och tvärt om då man oftast investerat en betydande summa i ecohjulet.

Samsung står ju för klart största andelen sålda telefoner inom Android och det är väl där det hade varit mer intressanta att se påverkan. Apple är egentligen en ganska liten spelare om man räknar totalt sålda enheter, däremot omsätter deras appstore betydligt mer än vad Android play gör.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Inget problem med mina joy con kontroller, har även testat att använda dom långt bort från Switchen. Inte heller mina vänner har nått problem, så det är nog inte så stort som medier alltid försöker få det att se ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Som en utav dem som har problem med min vänstra JoyCon på knappa 3m från TV'n så glädjer detta mig!
Ska kontakta Nintendo Bergsala när dem öppnar igen (lunch mellan 12-13) och se vart jag ska skicka mina kontroller någonstans.

Jag är glad att dem erkänner problemet och faktiskt erbjuder resonabla reparationstider samt att det blir gratis!

Jag hade problem också men bytte ut dem där jag köpte dem i detta fallet webhallen.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog maximal otur, den vänstra Joy-Connen som kom med var dålig, den andra jag fick två veckor senare är också dålig. Så blir ytterligare en retur. Då buggar båda två med en meter framför konsolen, tappar kontakten och disconnectar....

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Medlem

Jag är benägen att tro på dem.

Har försökt tvinga fram en joycon desync men inte lyckats annat än när jag gått väldigt långt från konsolen. Att ställa något eller någon emellan har inte hindrat signalen från att komma fram.

Så defekta exemplar låter mer rimligt i mina öron. Bra att de byter ut dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det mer intressanta är hur det totalt ser ut. Har ju svårt att se att någon lättvindligt går från Android till IPhone och tvärt om då man oftast investerat en betydande summa i ecohjulet.

Gäller säkert majoriteten (precis som PC/Mac-ekosytem, eller PS/Xbox/Nintendo-ekosystem), men några skulle jag ändå tro är påverkbara och kan tänka sig att byta (de som kanske nöjer sig mest att ringa, surfa, och inte kör så mycket olika appar).

Eftersom det verkar haft någon slags påverkan, så måste några potentiella kunder ändå kunnat tänka sig att välja iPhone med iOS-ekosystemet, framför en Galaxy S med Android-ekosystemet.

http://www.investors.com/news/technology/click/apple-stock-on...
https://www.forbes.com/forbes/welcome/?toURL=https://www.forb...
http://money.cnn.com/2016/10/11/investing/apple-iphone-sales-...
http://www.marketwatch.com/story/apple-could-sell-another-15-...
https://www.fool.com/investing/2016/09/21/samsungs-explosive-...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Lite ledande skumplast gör tydligen susen.
http://www.nintendolife.com/news/2017/03/nintendo_fixes_the_l...

De nya som kommer ut ska tydligen fungera, synd bara att den första batchen (var väl 1,5 miljoner) är potentiellt felaktiga.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av linkhouse:

Inget problem med mina joy con kontroller, har även testat att använda dom långt bort från Switchen. Inte heller mina vänner har nått problem, så det är nog inte så stort som medier alltid försöker få det att se ut!

Sedan skall man komma ihåg, att hade inte Nintendo tagit kostnadsbesparingen att skippa antennen på vänster kontroll, så hade det förmodligen höjt priset på hela konsolen åt slutkund - och det är sällan populärt ibland köparna.

Det klassiska problemet/önskan att både ha kakan kvar och att äta den.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Sedan skall man komma ihåg, att hade inte Nintendo tagit kostnadsbesparingen att skippa antennen på vänster kontroll, så hade det förmodligen höjt priset på hela konsolen åt slutkund - och det är sällan populärt ibland köparna.

Det klassiska problemet/önskan att både ha kakan kvar och att äta den.

Ja, de hade säkert fått höja kostnaden med 10 kr, vad kostar en koppartråd?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Gäller säkert majoriteten (precis som PC/Mac-ekosytem, eller PS/Xbox/Nintendo-ekosystem), men några skulle jag ändå tro är påverkbara och kan tänka sig att byta (de som kanske nöjer sig mest att ringa, surfa, och inte kör så mycket olika appar).

Eftersom det verkar haft någon slags påverkan, så måste några potentiella kunder ändå kunnat tänka sig att välja iPhone med iOS-ekosystemet, framför en Galaxy S med Android-ekosystemet.

http://www.investors.com/news/technology/click/apple-stock-on...
https://www.forbes.com/forbes/welcome/?toURL=https://www.forb...
http://money.cnn.com/2016/10/11/investing/apple-iphone-sales-...
http://www.marketwatch.com/story/apple-could-sell-another-15-...
https://www.fool.com/investing/2016/09/21/samsungs-explosive-...

Svårt att hitta tillförlitlig statistik men enligt dessa så verkar det gå upp och ner precis som tidigare, ingen större förändring. Vi vår väl se hur det går i långa loppet men Apple ska nog inte räkna med att ens komma när 30% de närmsta åren.

http://www.theverge.com/2017/2/16/14634656/android-ios-market...
https://www.statista.com/statistics/266136/global-market-shar...

Men nu känns det offtopic!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Därför man väntar, för att få reda på bla sådant här, blir att vänta lite till så kanske det finns mer än en titel att spela ett år till eller så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Trevligt, tycker att min vänstra kontroll har krånglat lite och slutat svara. Vore intressant att se hur många på sweclockers som upplever problem då det inte verkar vara så värst många.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk

50% av de jag känner har problem med vänstra controllern. Jag hade så extremt att Gamestop bytte ut hela min konsoll med Joy-con direkt i butik när de fick prova själva.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Jag har inte upplevt några problem, Dock använder jag inte Joy-con kontrollerna mer än i handhållet läge i princip.

Men jag gjorde tester igår för o se om jag verkade vara drabbad. Min gissning är att jag inte är det. vet inte hur illa det är?

Jag kunde stå 10 meter från konsollen utan att den tappar kontakt. (sett rakt frammifrån igenom 2 rum utan något emellan).
står jag ca 10 meter ifrån konsollen och ställer mig bakom väggen så tappade den vänstra kontakten FÖRST.

Mer realistiskt testat är när jag ställde konsollen i skåp med olika luckor, en lucka med tonat glas och en med spånskiva. Satte mig sedan i soffan men märkte inget problem där heller.

Det skulle ju vara spännande och veta om det går att lista ut via serienummer på joy-con'sen vilka som är drabbade eller ej. Men verkar ju som att folk knappt kan vara 2-3 meter ifrån och sätta handen för joy-con kontrollen så tappar den kontakt på de som är drabbade.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Är inte säker på att det är riktigt så intakt som du och en del påstår.

Även efter att Samsung, till slut, "erkänt" sina problem (de försökte ducka med att användare gjorde fel, använde piratladdare, att de skulle lösas med FW-uppdatering, etc). Sedan bytte de batterileverantör och hoppades att det löste konstruktions- och QA-problemet (det blev lika mycket fel där).

De tappade faktiskt försäljning inte bara av Note (naturligt då den till slut produktionsstoppades), men även vanliga Galaxy S-serien drabbades försäljningsmässigt och lät iPhone passera som toppsäljare. Så någon liten effekt har det nog trots allt.

Om vi nu bara kan få Iphone att erkänna sina defekter som touch-defekterna, defekta hem-knappar osv...

Att man i början nekar ett fel är rätt logiskt, annars skulle varje person som fått något fel på någon produkt kräva ersättning, även om det är pga de slängt den i backen.

Ett företag måste få en chans att rätta till sina tillverkningsfel, och Samsung gjorde ett försök med detta. Sen löste inte detta felet, och man valde därför total återkallning för miljarder kronor.

Så jag tycker Nintendo gör helt rätt. De har hittat felet, de inser att det måste fixas och erbjuder att göra det. Det tar lite tid att få ett företag till denna nivå, då de måste hinna hitta felet, eller bekräfta iaf att det är just ett tillverkningsfel och inte handhavandefel.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch Joy-Con Controller Right Grey

Det går att köpa extra höger kontrollers om man klarar sig på att bara använda högerkontrollers. Men lite dyrt.
Finns ju även Switch Pro Handkontroll. Den är dyrare, men inte lika dyr som vänster + höger tillsammans (även om man köper de i paket som blir billigare än att köpa de separat).
Så Pro kontrollern verkar ändå vara det mest prisvärda alternativet, även om den inte är billig, i de fall man kan använda Pro kontroller istället för Joycon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Om vi nu bara kan få Iphone att erkänna sina defekter som touch-defekterna, defekta hem-knappar osv...

Håller absolut med.

Ville bara påpeka att Samsung, av rätt eller fel orsaker (beror på hur man ser på det), ändå högst troligen påverkat sin försäljning/varumärke något negativt efter alla Note7-problemen, inkluderande en viss negativ påverkan gällande försäljningvolymer av deras "normala" icke-Note telefonmodeller.

Skrivet av Paddanx:

Så jag tycker Nintendo gör helt rätt. De har hittat felet, de inser att det måste fixas och erbjuder att göra det. Det tar lite tid att få ett företag till denna nivå, då de måste hinna hitta felet, eller bekräfta iaf att det är just ett tillverkningsfel och inte handhavandefel.

Har inget att anmärka på Nintendos hantering här.

De har också utan klagomål eller kostnad, redan nu, bytt ut defekta JoyCons för de kunder som så önskat.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Svårt att hitta tillförlitlig statistik men enligt dessa så verkar det gå upp och ner precis som tidigare, ingen större förändring. Vi vår väl se hur det går i långa loppet men Apple ska nog inte räkna med att ens komma när 30% de närmsta åren.

https://www.strategyanalytics.com/strategy-analytics/blogs/de...

"Apple shipped 78.3 million smartphones worldwide and captured 18 percent marketshare in Q4 2016, rising a steady 5 percent annually from 74.8 million units in Q4 2015. This was the iPhone’s best performance for over a year, as Apple capitalized on Samsung’s recent missteps. Samsung shipped 77.5 million smartphones worldwide in Q4 2016, dipping 5 percent annually from 81.3 million units in Q4 2015. Samsung lost momentum in the quarter as a result of its Note 7 battery fiasco. Samsung captured 18 percent share for the quarter and 21 percent share for the full year, its lowest level since 2011. "

Håller med att det lite OT, men intressant och relevant att notera att det är aldrig enkelt att säga att försäljning och varumärken står helt opåverkade oberoende av tekniska problem, och hur man väljer att hantera kunderna i samband med dessa.

Har inget negativt att säga om hur Nintendo (än så länge) hanterat defekta enheter eller kunderna.

Däremot så kan man självklart diskutera om de möjligtvis var "för snåla" i konstruktionsfasen, eller om det ändå kanske var en helt OK lösning och balansgång för att kunna hålla nere slutpriset (kan köpa ditt argument där, att det är rimligt att det kan argumenteras för att de eventuellt skulle gjort en något annorlunda bedömningar/beslut).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Nintendo Switch Joy-Con Controller Right Grey

Det går att köpa extra höger kontrollers om man klarar sig på att bara använda högerkontrollers. Men lite dyrt.
Finns ju även Switch Pro Handkontroll. Den är dyrare, men inte lika dyr som vänster + höger tillsammans (även om man köper de i paket som blir billigare än att köpa de separat).
Så Pro kontrollern verkar ändå vara det mest prisvärda alternativet, även om den inte är billig, i de fall man kan använda Pro kontroller istället för Joycon.

Har inte själv kommit till skott att köpa Switch än (håller igen lite på prylinköp just nu), men när/om jag gör det så kommer jag absolut skaffa en Pro-kontroller till den. För mig personligen så är kontroller, mus, tangentbord (och annat som påverkar ergonomi/usability) prio.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/