Alina Systems går i konkurs

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Ny butik? Jag trodde dom flyttade till den nya lokalen

stämmer, den på kungsgatan stängdes ner i samband med flytten till kvarteret lyckan

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Trist. Handlat rätt mycket av dom i Norrköping. Typ enda riktiga old school datoraffären som fanns häromkring.

När det gäller butiksköp hänger det mycket på vilken ort man bor i. Vill man handla i butik och bor på en ort där Inet finns så handlar man kanske där. Själv har jag aldrig handlat på Inet då vi har Webhallen här i Linköping där jag jobbar.

Handlat massa på Alina i Norrk både åt mig själv och andra, alltid skönt att gå till butik med kvitto i fall det skulle bli garanti ärende, det är värt en slant om man bygger burk enligt mig.

Hoppas någe händer med butiken i Norpan om grabbarna startar egen eller kanske helst om Inet/Webhallen/Komplett tar över.

Slipper gärna åka till Slaka för o köpa data delar ^^

Permalänk
Medlem

Trist för dom anställda som blir arbetslösa och trist för oss konsumenter med mindre konkurrens på marknaden.

Kan dock inte minnas att jag själv handlat något därifrån. Finns ingen etablerad hårdvarukedja i Ystad så det blir nästan alltid köp via nätet och då har det blivit på Komplett och Inet för det mesta (med lite NoN och Webhallen sidan om.) Har varit nöjd med både priserna och servicen där, så fanns väl aldrig någon anledning att testa Alina eftersom dom inte erbjöd något unikt för min del.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Alina Systems VD Mehdi Ali Nazari

Skrattade till lite när jag såg namnet Mehdi Ali. De som höll på med Amiga på 90-talet förstår varför. Lite kul sammanträffande att det nu är en annan konkurs där det namnet kommer upp (inte samma person givetvis)

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Tråkigt men på något vis var de aldrig med i matchen samt ett svårt namn att snabbt lägga på minnet.

Alina är väl inte så svårt att lägga på minnet? Däremot är det lätt att man glömmer bort dem pga deras höga priser.

Tråkiga nyheter vilket som. Alltid bra att ha en nödlösningsbutik nära till hands i fall något plötsligt går sönder.

Edit: Vad är sagt om postorder? Berörs detta eller tillhör det rätt aktiebolag?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kanske inte var Alina men mitt enda minne (om det stämmer) var att jag brukar kolla på skojs skull vilket företag som har högsta priset på en vara som jag tittar på via prisjakt.

Då såg jag att Alina hade ett nytt spel som jag ville ha för 800kr. Det är min bild av Alina.

Permalänk
Medlem

Just det med att Alina sällan hade det i lager märkte jag också. Jag försökte handla där några gånger, men något saknades alltid. Och att man måste skapa konto för att handla en liten pryl till en vän... inte optimalt.

Dock är det alltid synd att konkurrens försvinner.

Skrivet av Ozzed:

Det var flera år sedan jag handlade något där senast, men kan inte minnas att jag haft problem med det jag köpt.

Nuförtiden är det Netonnet och Proshop som är de självklara valen för mig.

Håller med.
Just ProShop har verkligen överraskat mig flertalet gånger på senaste. De har saker i lager som andra inte har. De har rea priser på saker som är bra, när andra inte har det. Börjat handla där mer och mer.

Och i måndags beställde jag ett moderkort, och insåg efter typ 30 min att det inte kommer fungera. Detta var 18:30 på kvällen jag beställde, och jag tänkte, bara gå in och avboka, då den inte lär ha skickats än... tji fick jag då den var redan (15 min efter beställningen) redan packat och klar, samt spårnummer fanns, så snacka om snabb bearbetning och leverans framme 1,5 dag senare.

Fick varan igår och ringde de i morse och frågade hur jag skulle göra för att ångra köpet, och vad frakt mm skulle kosta. Fick tag i en mycket trevlig support person som sa... "det löser vi, jag skickar en returfraktsedel till din mail, så skickar du bara tillbaka den". Gissa om jag blev positivt överraskad.

Mao, gratis frakt till mig (de har ingen frakt över en viss summa)... och gratis retur på något jag beställt fel och inte hann avboka. Jag kan verkligen inte klaga på detta, är ju kanon bra service.

Permalänk
Medlem

Har två minnen av Alina, men båda var för säkert mer än 10 år sedan innan jag kunde ett skvatt om datorer. I efterhand förstod jag hur galet fel de haft.

Första gången lämnade jag in min dator pga att den plötsligt börjat reboota sig själv. Deras bedömning var överhettning, vilket säkert stämde då den typ var helt igentäppt med damm. De erbjöd sig att byta fläkten på baksidan som enligt dem hade slitits ut. Oh well, det kunde de väl få göra. Kommer tillbaka och hämtar datorn och får förklarat för mig att den nya fläkten tyvärr drog lite mer ström och att de därför varit tvungna att även sätta i ett nytt nättagg. "Men!", sa de. " Den nya fläkten har ett coolt blått ljus som medföljer!" Ja, vad gör man när man själv inte kan något? Betalar och är tacksam.

Andra gången kom jag dit pga att jag fick artefakter när jag spelade. Troligtvis pga strulande gpu. Datorn var väl ca 2 år gammal och jag hade köpt den från dem. Efter att de undersökt så meddelar de mig att datorn är överklockad. "Vad är det?" frågar jag. De förklarar, och konceptet var helt nytt för mig. Jag hade öht inte varit inne i BIOS. Jag blev trots detta tillagd att inte pilla på inställningarna om man inte visste exakt vad man gjorde, och de berättade att garantin i vanliga fall upphör när man överklockat men att de gjorde ett undantag i mitt fall. Schysst av dem... Jag vet fortfarande inte till denna dag vad som hände.

Men med dessa båda minnen skulle jag aldrig drömma om att gå tillbaka till de mupparna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Butiken med det intetsägande namnet och den tråkiga logotypen (där man har en enkel design liknande Inet, minus elegansen som Inets logotyp har) går i konkurs. Brukade prenumenera på deras nyhetsbrev men även det var intetsägande.

Att driva företag handlar om att synas på rätt sätt, i synnerlighet om du erbjuder precis samma produkter/tjänster som väldigt många andra på marknaden. Alina stack aldrig ut på något sätt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, datorbutiken jag växte upp med i Östersund då jag bodde i Jämtland. När jag flyttade till Uppsala var det en naturlig fortsättning. Alltid kompetent personal som jag har haft kontakt med (har även fått svar på frågor vilken antennförstärkning olika nätverkskort har haft). Dock när de lämnade centrala Uppsala blev det naturligt att vända sig till Webhallen som den lokala datorbutiken.

Permalänk
Medlem

Synd som fan!

Köpte mycket prylar på Alinas affärer i Uppsala när jag bodde där men i slutändan är det rätt så svårt att konkurrera med Webhallen och Netonnet. Alina hade helt klart kunnigast personal och det var generellt en trevlig stämning i butikerna. Inte den där "löpande-bandet-känslan" som man upplever i övriga butiker.

Men med information så lättillgängligt som den är idag så vet ju kunden oftast allt om produkten och prisbilden på den innan köp så stora lager och lite personal är framtiden, med telefonen som guide.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gremanz:

Butiken med det intetsägande namnet och den tråkiga logotypen (där man har en enkel design liknande Inet, minus elegansen som Inets logotyp har) går i konkurs. Brukade prenumenera på deras nyhetsbrev men även det var intetsägande.

Att driva företag handlar om att synas på rätt sätt, i synnerlighet om du erbjuder precis samma produkter/tjänster som väldigt många andra på marknaden. Alina stack aldrig ut på något sätt.

Håller helt med. Namnet säger ingenting (jmf. Inet, Webhallen, Elgiganten,
OnOff; Netonnet rimmar iaf och Siba är kort och slutar på en vokal).

Logotypen ser delvis teknisk ut men oxå stel och allmänt tråkig ut.

Jag har aldrig hört talats om företaget men sett det några gånger på Prisjakt
och jag får ingen association till datorer eller IT när jag tänker på namnet.

Precis. Om Alina aldrig "nischade" sitt varumärke som återförsäljare av samma
slags produkter (datorer & IT) så finns det aldrig ett skäl för kunder att välja
dem framför sina konkurrenter någon gång. Om de exempelvis hade lägre priser
men längre frakt eller supersnabb frakt men lite högre priser så hade dem kunnat
"nischat" sig och fått kunder som föredrar lägre priser och kan leva med längre leverans t.ex.

Inet för mig är snabba leveranser, hyffsade priser och kunnig personal, Webhallen
är större utbud, hyffsade priser och snabba leveranser. CDON för mig är en stor
marknadsplats där jag kan få tag på produkter från andra företag som inte har nått
med musik att göra (t.ex. rabatterat proteinpulver från gymgrossisten direkt på CDON
och då slipper jag gå in på respektive sida för att se när dem har sina kampanjer).

Jag är nyfiken vad Alina var för andra jämfört med vad deras andra val idag är för dem.

Se Positioning av Al Ries och Jack Trout för mer info om vikten att
"stå ut från mängden" eller deras senaste bok Differentiate or Die.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Har handlat från dom de senaste 10 åren ungefär och har alltid tyckt om dom. Jävligt synd att dom ska gå i konkurs. Köpte i januari mobo, cpu å minnen därifrån så hoppas inte det blir någe bråk om garanti lr liknande :/

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Har själv jobbat på Alina tidigare och det är en fantastisk arbetsplats med massor med härliga människor som brinner för teknik och att kunderna ska få rätt service.
Upplevde aldrig att vinsten stod i centrum, utan det var alltid kundens behov som var främsta intresset.
Tyvärr inte så jättestora online men mängder med lojala nöjda kunder! Tydligen inte tillräckligt dock.
Tråkigt att dom går i KK! Men konkurrensen är stor som sagt, när man har så låga priser som de hade så blir det tight med ekonomin!

Fick mycket bra service och kundkänsla i samband med köp (gjorde vissa konfigurationsändringar på standard Sweclockers-HTPC:n, och ändå till väldigt bra pris och med trevlig kundservice).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Skrattade till lite när jag såg namnet Mehdi Ali. De som höll på med Amiga på 90-talet förstår varför. Lite kul sammanträffande att det nu är en annan konkurs där det namnet kommer upp (inte samma person givetvis)

Aldrig haft Amiga - förklara!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Just ProShop har verkligen överraskat mig flertalet gånger på senaste. De har saker i lager som andra inte har. De har rea priser på saker som är bra, när andra inte har det. Börjat handla där mer och mer.

Och i måndags beställde jag ett moderkort, och insåg efter typ 30 min att det inte kommer fungera. Detta var 18:30 på kvällen jag beställde, och jag tänkte, bara gå in och avboka, då den inte lär ha skickats än... tji fick jag då den var redan (15 min efter beställningen) redan packat och klar, samt spårnummer fanns, så snacka om snabb bearbetning och leverans framme 1,5 dag senare.

Fick varan igår och ringde de i morse och frågade hur jag skulle göra för att ångra köpet, och vad frakt mm skulle kosta. Fick tag i en mycket trevlig support person som sa... "det löser vi, jag skickar en returfraktsedel till din mail, så skickar du bara tillbaka den". Gissa om jag blev positivt överraskad.

Mao, gratis frakt till mig (de har ingen frakt över en viss summa)... och gratis retur på något jag beställt fel och inte hann avboka. Jag kan verkligen inte klaga på detta, är ju kanon bra service.

Bra service - gillar!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Synd att dom försvinner, har handlat en del av dom genom åren. Trots allt "enda" riktiga datorbutiken i Norrköping. Tror även att flytten till city skulle ge dom ett uppsving. Hoppas att dom anställda kan öppna upp på nytt. Passade mig bra att kunna köpa komponenter, även om alla delar inte ens va köpta på Alina så kunde man gå in och "-bygg ihop denna åt mig". Då jag av flera skäl inte längre kan bygga datorer på egen hand.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Enduro:

Ett av problemen med Alina var att de hade så dålig lagerhållning i butikerna. Ville man köpa något så fanns det nästan aldrig på lager. Det fanns därför ingen särskild anledning att handla på Alina när man lika gärna kunde beställa grejorna från andra billigare internetbutiker.

Nej det som var problemet var att de inte kunde konkurrera med bra priser. Förr var de ofta med och priskrigade och de var oftast på tal bland Sweclockare men de har sedan länge gett upp den strategin och har sedan fallit i glömska.

Problem med lagerhållning har de flesta butiker problem med och är inget som var exklusivt för Alina. Men det är knappast ett stort problem om nu vi inte pratar om stora butiker med stora lager i utlandet.

Permalänk
Medlem

Slutade handla därifrån redan 2009. Närmaste datorbutiken som fanns, då jag tyckte det var enklast över disk med att få support. Ack så fel jag hade. Fick inte ens en ursäkt efter allt deras krångel.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av kriller007:

Tråkigt men på något vis var de aldrig med i matchen samt ett svårt namn att snabbt lägga på minnet.

Med dyra priser och en svensk marknad som är fylld med skatter som konkurrerar emot tyska priser när teknikvärlden lätt kan beställa utomlands ifrån så är det inte så konstigt att de inte kunde konkurrera, men jag skulle knappast säga att det har med marknadsföringen att göra

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Thornstream:

Trist med mindre konkurrens. Jag har köpt en dator där som var väldigt välbyggd och snäll.

Det kanske säljs mindre datorer överlag nu när alla använder telefoner och plattor mycket. Iallafall stationära datorer tänker jag mig.

Jo, datorkomponenter har ju ökat i försäljning, färdigbyggda datorer och laptops går ner i salu

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Det var flera år sedan jag handlade något där senast, men kan inte minnas att jag haft problem med det jag köpt.

Nuförtiden är det Netonnet och Proshop som är de självklara valen för mig.

Handlar alltid smågrejer på inet, för att de skickar me godis med gratis frakt, men försöker även att handla där när de har bra reor

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Handlar alltid smågrejer på inet, för att de skickar me godis med gratis frakt, men försöker även att handla där när de har bra reor

Det är förvånansvärt hur många barn vi har på Sweclockers som fortfarande inte kan beställa sitt eget godis, utan måste få det från andra källor

(och att folk ens ser en godisbit som värt mer än något annat)

Permalänk
Medlem

Tråkigt, var några år sedan jag handlade där senast men brukar kolla om de är billiga och hade de vart de hade jag nog handlat där. Men just webbhandel är det billigast som gäller och såklart att man inte retat upp mig som kund med dålig service.

Har inte vart i någon stad där de har butik så vågar inte uttala mig om den, är mer en näthandlare. Men visst laptop och telefon är saker som det inte skadar att känna på innan köp, men annars är bara butiken något jag använt som en nödlösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Handlar alltid smågrejer på inet, för att de skickar me godis med gratis frakt, men försöker även att handla där när de har bra reor

Pingvistången var en kul detalj när det var datorbutiken, men jag tycker de har blivit sämre sedan Inet tog över. Lite godis är ingen ursäkt för (ofta) högre priser och längre leveranstid (i alla fall till Jönköping), så jag handlar inte där längre. Godis går ju att få billigare på andra ställen, och när man väl käkat upp det så är det ju ändå slut.

Dock är det en smart strategi av dem då det uppenbarligen bara krävs lite godis i lådan för att släta över andra brister.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av p4ntburk:

Mina upplevelser med Alina senaste 5 åren har tyvärr varit kassa (i Uppsala).
Otrevlig, oengagerad personal, felaktiga prisuppgifter gällande reparationsjobb (som visat sig bli 2x så dyra när det kommer till att faktiskt beställa tjänsten).

Nej, jag är ledsen men Webhallen är och förblir min gotobutik om jag ska handla "analogt". Alina var the shit när jag ar liten och jag "växte upp" med idén om att de var grymma men tyvärr stämmer det inte längre, i mina ögon iallafall.

RIP Alina.

Låter som On Off. Webhallen har jag bra erfarenheter av likaså Netonnet, Elgiganten var bedrövlig med dryg personal och överpriser lång tid innan dom började få konkurens.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Hoppas inte allt för många stackars kunder hamnar i kläm, företagets skulder kommer först i slutändan, ordrar som är betalda men inte levererade behöver inte betalas tillbaka etc. om pengarna inte räcker till, vilket de oftast aldrig gör.

Beställer folk verkligen ordrar i butiker? De flesta gör väl de på internet, och där görs de väl på de ställen där de har snabbare leveransdatum, bättre lagerstatus och billigare priser?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon114264:

Nej det som var problemet var att de inte kunde konkurrera med bra priser. Förr var de ofta med och priskrigade och de var oftast på tal bland Sweclockare men de har sedan länge gett upp den strategin och har sedan fallit i glömska.

Problem med lagerhållning har de flesta butiker problem med och är inget som var exklusivt för Alina. Men det är knappast ett stort problem om nu vi inte pratar om stora butiker med stora lager i utlandet.

Det var ett problem för mig som kund, och därför handlade jag nästan aldrig där trots att jag hade velat. Man skulle kunna jämföra med exempelvis Kjell & Company som alltid verkar ha nästan allt i lager. Butiker med dålig lagerhållning säljer mindre och det får så klart negativ effekt på lönsamheten, men jag menar inte att det var deras enda problem.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Pingvistången var en kul detalj när det var datorbutiken, men jag tycker de har blivit sämre sedan Inet tog över. Lite godis är ingen ursäkt för (ofta) högre priser och längre leveranstid (i alla fall till Jönköping), så jag handlar inte där längre. Godis går ju att få billigare på andra ställen, och när man väl käkat upp det så är det ju ändå slut.

Dock är det en smart strategi av dem då det uppenbarligen bara krävs lite godis i lådan för att släta över andra brister.

Har absolut ingenting att klaga på när de gäller inets leveranstider, och jag handlar nästan bara på rea ändå. Webbhallen är så klart snabbare då de har butik i Uppsala, men jag har aldrig haft behov av att ha någonting "nu nu nu"

edit: Jo klart godis går att fixa på andra ställen, men väldigt få ställen har gratis frakt när jag beställer en liten skitadapter för 29kr

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Alina är väl inte så svårt att lägga på minnet? Däremot är det lätt att man glömmer bort dem pga deras höga priser.

Tråkiga nyheter vilket som. Alltid bra att ha en nödlösningsbutik nära till hands i fall något plötsligt går sönder.

Edit: Vad är sagt om postorder? Berörs detta eller tillhör det rätt aktiebolag?

Allt postorder skickades från Uppsala butiken så troligtvis läggs det ner också.

När vissa kedjor budgeterar för att gå minus så är det väldigt svårt för små företag att hävda sig tyvärr.