Paladins, ett gratis spel av Hi-rez.

Permalänk
Inaktiv

Paladins, ett gratis spel av Hi-rez.

Kopierade detta som jag skrev som ett förslag i en annan tråd. Nej, paladins är inte på något sätt ett ripp off från overwatch. Tog mig tid att skriva detta för att spelet verkligen förtjänar det. Jag jämför det med overwatch för att det är likt på många sätt, men att det har kort(loadout) talents osv.

Paladins! Ett suveränt spel, tiotals gånger bättre än overwatch när det kommer till spel känsla. Overwatch må se bättre ut, ha ett större företag. Men fyyfan, vad jag ångrar tiden jag spenderat på overwatch efter de första 100 timmarna.
Paladins är mycket likt overwatch i grafik, och spellägen(Payload, Siege) men till skillnad mot overwatch så har paladins 2(snart 3) olika sätt att ändra spelstilen. Paladins är gratis, lägg inga pengar på overwatch!

Kort(Loadout): Du kan välja 5st kort av 16st totalt, och sedan lägga poäng i dem. du kan bygga flera loadouts innan matchen, och sedan välja en som du sedan har resten av hela matchen. Korten kan ge lägre CDS, längre duratio, typ lite av allt.

Talents: 4st rader, med 3st talents per rad. Du får "Credits" under matchen som du använder för att köpa talents. Exempel: 10% Lifesteal, 10% mindre skada, 20% lägre CC duration, 15% snabbar ultimate, 10% mer healing från andra- Osv osv osv.

I en patch längre fram, så kommer det komma en till stil av talents som gör att du kan fokusera på en typ av stil för din klass(som du väljer varje gång matchen börjar). Typ som skölden ifall du har det, sprint charge osv.

Guld: Du får guld från varje match, guld spenderar du på skinns, kort, eller låsa upp andra karaktärer(champions). De lägger mycket kraft på att ge oss något att lägga guld på, någon som känns motiverande att farma o se fram till.

Krystaller: Dessa köper du för irl pengar, och kan spendera på boost för att få mer XP/GULD eller skinns, men är inte på något sätt paytowin.

Hi-rez paladins:De lägger till saker ofta, lyssnar verkligen på feedback och håller verkligen igång "livet" i spelet. Paladins är i öppen-beta, så det är helt gratis.

Grafik: I vanliga fall då jag spelar spel, så får jag huvudvärk efter några timmar pga starka ljus(överkänslig). Men med paladins, så kan jag spela 12timmar+ med någon stunds vila HELT utan huvudvärk, trötta ögon eller liknande. Det kan vara ett enormt + för såna som mig

Paladins motiverar dig till att bli bättre, att ändra loadouts och talents beroende på vilka champions och loadouts motståndarna har.

Paladins är inte helt som overwatch, utan mer som ett MOBO.

Hi-rez och paladins har min respekt och tid, älskar detta spel mer än jag någonsin gjorde med overwatch. Har också avslutat min world of warcraft subscription, samt avsagt min plats i raiding laget.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Overwatch är bättre på alla punkter. Enda positiva med Paladins är att det är gratis imo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Du låter som en dammsugarförsäljare.
"I vanliga fall då jag spelar spel, så får jag huvudvärk.. Men med PALADINS kan jag spela massa timmar!" (måste vara en magisk färgläggning) "Paladins motiverar dig till att bli bättre!" "Tiotals gånger bättre än OW när det kommer till spelkänsla!"
Nej. Denna tråden och rekommendationen allena har gjort att jag inte kommer testa spelet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Keeper of Traditions

Spel med inslag Pay2Win kommer aldrig vara intressant, tyvärr.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Nej. Denna tråden och rekommendationen allena har gjort att jag inte kommer testa spelet.

Det var ett ovanligt barnsligt utlåtande. Känner du att du ska straffa TS genom att ta diskussionen till en enbart obstinat nivå?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Det var ett ovanligt barnsligt utlåtande. Känner du att du ska straffa TS genom att ta diskussionen till en enbart obstinat nivå?

Ja, måhända var det något barnsligt. Inte fel i sak, dock.
Någon annan som har åsikter om spelet?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Tillverkaren av spelet gjorde Tribes till ett mer pay2win än bara free2play tyvärr. Jag gillar iofs Tribes väldigt mycket och tyckte att de gjorde ett bra jobb.
Men jag tvivlar på att jag lägger ner Overwatch (där jag fick alla karaktärer när jag köpte spelet) för att övergå till detta

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd

Det ska mycket till för att jag ska röra ett Hi-Rez spel igen efter deras katastrofala behandling av Tribes.

Deras jäkla stela/hackiga spelstil i Smite och Paladins är något som förvånar mig, det om något borde vara ett hinder för folk som får huvudvärk av spel. Samma sak gäller med Battleborn.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag svarade i den första paladintråden och kan ge ett uppdaterat svar här med.
Spelat snart 150h i Overwatch hittills och kanske 30-40h i Paladins.

Tycker helt klart att Paladins är ett bra och roligt spel när det är gratis men hade inte gett många kronor för det
om jag har Overwatch att välja på istället.
Overwatch är i mina ögon bättre på så många sätt.

För att bara ta ett exempel är hitboxes, visst det är inte perfekt i Overwatch även om det blir bättre för varje patch,
men jäklar i mig vad kasst det är i Paladins.
Sen tycker jag att skillcapet är lägre i Paladins, men det kanske bara är vad jag erfar.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Tillverkaren av spelet gjorde Tribes till ett mer pay2win än bara free2play tyvärr. Jag gillar iofs Tribes väldigt mycket och tyckte att de gjorde ett bra jobb.
Men jag tvivlar på att jag lägger ner Overwatch (där jag fick alla karaktärer när jag köpte spelet) för att övergå till detta

Får man inte alla gubbar i Paladins längre?

Jag och kompisarna spelade Paladins rätt mycket i "stängd" beta (rätt öppen trots stängd) och då hade man tillgång till alla champions.

Permalänk
Medlem

Skit kul spel. Dratt 30 timmar på det. saknar bara lite nytt material nu.

Permalänk
Testpilot

Inte RIP off?
Nästan varenda gubbe och bana är ju som en dålig Source Engine Copy-paste från OW eller andra Arena Shooters...

Jag har över 200h i OW nu och tagit Diamond i 2 säsonger. Nu har jag inte lika många timmar i Paladins men fy fan vilket skitspel det är i längden av det jag testat..

Mina personliga negativa saker med Paladins:

*Dålig hitregistration.
*Urkasst "F2P" format om man jämnför med t.ex. Dirty Bomb.
*Folket är så mycket sämre rent allmänt på spelet(jämnfört med OW spelare på samma nivå).
*Spelet är riktigt segt. Långt ifrån samma hög-hastighets movement/combat som OW erbjuder på högre nivåer i ranked.
*Paladins är LÅNGT ifrån balanserat.
*Maps/"Heroes" är antingen kopior från andra spel eller dem originella är inte speciellt roliga.
*Spelet är ostabilt och allmänt opolerat.
*Communityn är som vanligt i ett F2P spel - Fullt av småbarn som älskar att spamma svärord och hur dem drog över din morsa förra helgen.

Försöker ge Paladins en chans. Men när det tävlar direkt om Owerwatch's/Dirty Bomb's spelarbas och "quick arena gameplay" så faller det platt idag.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@anon218639: paladins är en total ripoff av overwatch...
Alla herpes är i grund och botten från overwatch...

Permalänk

Ser många likheter mellan detta och OW, spelet är trots allt bara på betan, jag gillar spelet då jag inte känner att jag vill lägga pengar på att köpa OW.
Roligt att spela med kompisar annars sådär.
Bra att man behöver köpa Champions och inte får alla på en gång som i OW.
Bra spel!

Skickades från m.sweclockers.com