Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Permalänk

Alltså, även när man spelar ensam är det någon konstig desync för granatkastare också. Ibland när man byter till granatkastaren och trycker av skjuts istället ett vanligt skott från vapnet (först trodde jag att den inte aktiverats som den ska), och efter 1-3 sekunder skjuts granaten av från den plats den skulle ha skjutits, trotts att jag inte längre är där.

Det är ungefär som att tiden frusits för endast granaten, och den hänger i luften i några sekunder tills den till slut flyger vidare. Extremt irriterande när man ska skjuta på en bil eller helikopter, och timingen på när granaten skjuts därmed är väldigt viktig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Snusfri

Jag tycker att spelet faktiskt är riktigt polerat.
Flyter smärtfritt i 45+ fps i 2160p på high-very high med datorn i sig.

Ibland har man märkt av lite småfrysningar, men inga crasher, spelförstörande buggar eller liknande.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

@Lasergurka: Ja det tror ja. Amd senaste drivrutin ska väl ha det?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

@Lasergurka: Ja det tror ja. Amd senaste drivrutin ska väl ha det?

Har varken AMD eller crossfire, så jag har ingen aning om vad den borde ha, vet bara att AMD ibland kan vara aningen segare på att släppa drivers till spel, speciellt när det är ett Nvidia-sponsrat spel, och vet inte om du kan använda samma drivers som Rx-series.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Här är i alla fall ett exempel om det jag menade med buggen som får vapen att inte göra full (eller inte bland inte någon) damage på fordon. Först tar en skadad bil 4 skott att spränga (jag vet att det är militärbil, men vanligtvis förstör snipern ALLT förutom APC Tanks på ett skott), och om jag byter ut ett attachment som ibland får magasinet att tömmas och jag måste ladda om, då funkar den som den ska igen, och gör full damage tills den oförutsägbart inte gör det längre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Min värsta fail i Wildlands var när jag åkte bil till ett uppdrag, stannade och steg ur bilen och blev överkörd direkt och dödad. Kanske inte skulle stanna vid sidan av vägen, huhu.

Permalänk
Medlem

Stör mig på att fastna lite överallt och bli tvungen att döda sig själv eller fasttravla... Annars har jag inte stött på så mycket buggar alls

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har varken AMD eller crossfire, så jag har ingen aning om vad den borde ha, vet bara att AMD ibland kan vara aningen segare på att släppa drivers till spel, speciellt när det är ett Nvidia-sponsrat spel, och vet inte om du kan använda samma drivers som Rx-series.

AMD släpper numera i tid inför spel, oftast snabbare än nvidia

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Skrivet av AmdX2:

AMD släpper numera i tid inför spel, oftast snabbare än nvidia

Nvidia brukar släppa på releasedagen eller kvällen innan, så jag tror inte det skulle göra så stor skillnad om AMD var snabbare lol

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Lite buggar å skit jag märkt är

Man fastnar ibland, har gjort de 10 gånger snart.
AI på lag kamrater är efterbliven. Varför står de kvar jämte en bil som ska explodera? Eller återuppliva dom än precis jämte en fiende utan att göra nånting. Den bli de insta kill när man livat up.
De är ju samma med fiender man ska förhöra osv. De kan stå och hålla sig för huvudet mitt jämte en brinnande bil sen sprängs den och fail. Tar man han och håller om han så skjuter Fienden ihjäl han. Och är man mitt i ett förhör så måste man avbryta hela sekvensen om de kommer fiende. Man kan inte enkelt bara flytta sig bakom ett hörn. sen få man börja om å lyssna på skiten. Ligger man på marken och laddar om och man måste krypa undan så måste man vänta på animationen av omladdningen? Den verka inte avbryta?

De är mycke sånt smått skit som man märker som man bara tänker wtf? De är likadant med grafik glitches. Däck som går ner i marken och reagera inte på omvärlden. Tex om man kör med hjulet över en gubbe. Kör man båt så glitcha vattnet igenom båten. Hur kom de igenom nån kvalitets kontroll?

Jag skulle säga att de är mer buggigt än många spel och har sämre "kvalite" på vissa punkter. Men jag spelar de fotfarande en hel del så nånstans är de väl bra =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nvidia brukar släppa på releasedagen eller kvällen innan, så jag tror inte det skulle göra så stor skillnad om AMD var snabbare lol

Fast du nämner ju att AMD brukar vara sega med sina drivrutiner, det stämmer ju inte alls. LOL

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Skrivet av AmdX2:

Fast du nämner ju att AMD brukar vara sega med sina drivrutiner, det stämmer ju inte alls. LOL

Senast jag hade AMD var det så, och tyckte jag gjorde det tydligt att jag inte visste det säkert Då har du kanske ett svar på varför crossfire inte funkar när du nu sen länge släppt drivers för det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Senast jag hade AMD var det så, och tyckte jag gjorde det tydligt att jag inte visste det säkert Då har du kanske ett svar på varför crossfire inte funkar när du nu sen länge släppt drivers för det?

jag använder mig av crossfire och det fungerar jättebra. Det finns titlar som inte fungerar med crossfire men majoriteten fungerar jättebra. Det gäller att ha tålamod för att hitta korrekta inställningar, och i vissa fall så kan man få nyare spel att fungera med äldre drivrutiner. har man tiden orken samt intresset så ska man absolut köra SLI eller Crossfire men till alla som inte har just detta anser jag att "1" starkt kort är bättre.

http://amdcrossfire.wikia.com/wiki/Crossfire_Game_Compatibili...

Edit: Tillbaka till Wildlands. jag köpte Deluxe edition och i detta fick jag Hunter set med vapen-kläder samt en Motorcykel, Är det någon som vet hur den spawnar ? jag verkar bara kunna få tag i den i Itacua !!

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Nice att man numera kan välja typ fordon man vill spawna efter patchen Pickup, armored truck eller heli. Dock hamnar det fortfarande på helt random platser så att det inte går att flyga iväg med hellin utan att rotorbladen går sönder, eller glider ner för ett stup rakt i vattnet så fordonet inte går att använda. Varför implementerar de inte så man kan highlighta en yta där fordonet skall levereras precis som man ger order till AI squadsen att gå till en specifik punkt.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker spelet är extremt krävande? Får med custom inställningar med mycket på low typ 80 fps 1440p med ett 1070. Och herregud vad många crasher...

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Skrivet av molliz:

Är det bara jag som tycker spelet är extremt krävande? Får med custom inställningar med mycket på low typ 80 fps 1440p med ett 1070. Och herregud vad många crasher...

Extremt är att ta i tycker jag. Får ut stabila 50fps med mina gamla Titan SLI i 1440p med mixat medium/high/ultra inställningar. Det är ju ett förbannat snyggt spel när man tänker efter, så jag förväntade mig inte mycket mer än så faktiskt. Hade problem med microstuttering i början, men det försvann med första patchen och gameready drivers. SLI skalar väldigt bra, då jag med ett kort får exakt halverad fps (~25).

Det jag irriterar mig på däremot är hur texturer streamas in i scenen. Det är på tok för distraherande att se blurrig terräng som stegvis skiftar till högre upplösning så fort man vänder sig om eller färdas. Det kan väl iof ha med tesselation att göra också. Vore intressant att veta om det är min hårdvara som flaskhalsar det eller om det är motorn. Grafikkorten har ju några år på nacken, och har spelet installerat på sata-ssd istället för min M.2 för tillfället. Olika grafikinställningar gör ingen skillnad. Ska köpa ett 1080ti inom kort så får se om det blir bättring med det!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Extremt är att ta i tycker jag. Får ut stabila 50fps med mina gamla Titan SLI i 1440p med mixat medium/high/ultra inställningar. Det är ju ett förbannat snyggt spel när man tänker efter, så jag förväntade mig inte mycket mer än så faktiskt. Hade problem med microstuttering i början, men det försvann med första patchen och gameready drivers. SLI skalar väldigt bra, då jag med ett kort får exakt halverad fps (~25).

Det jag irriterar mig på däremot är hur texturer streamas in i scenen. Det är på tok för distraherande att se blurrig terräng som stegvis skiftar till högre upplösning så fort man vänder sig om eller färdas. Det kan väl iof ha med tesselation att göra också. Vore intressant att veta om det är min hårdvara som flaskhalsar det eller om det är motorn. Grafikkorten har ju några år på nacken, och har spelet installerat på sata-ssd istället för min M.2 för tillfället. Olika grafikinställningar gör ingen skillnad. Ska köpa ett 1080ti inom kort så får se om det blir bättring med det!

Samma sak händer för mig med texturerna. Tror det är grafikmotorn snarare än hårdvaran. Lite överdrivet att kräva att folk ska ha en m2 enhet för att få bukt med sånt tycker jag.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Söker medspelare för lite missions mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrüeHead:

Söker medspelare för lite missions mm.

Adda molliz

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Skrivet av molliz:

Adda molliz

Har skickat förfrågan

Permalänk
Avstängd

köpte seasonpass till ghost recon wildlands behöver hjälp :(

Tjena jag har köpt seasonpass till spelet och jag kan inte se att jag har fått 2 stora expansioner till spelet utan jag har bara fått 2 nya vapen och 2 st kostymer för min gubbe och rycksäck märken men undrar vart är dom två stora expansionerna det står att man ska få med är det någon som vet vad man ska göra? har klarat spelet och börjat om hela spelet på svårare svårighetsgrad men ser inget extra uppdrags innehåll i spelet och detta kostade 400 spänn och känner mig väldigt besviken någon som vet vad man ska göra? Mvh gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det är expansionerna fler uppdrag i zoner där folk utan expansionerna inte har några uppdrag alls. Jag har till exempel inga uppdrag i zonen längst ned till vänster på kartan eftersom jag inte har season pass.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flaccid:

Som jag förstått det är expansionerna fler uppdrag i zoner där folk utan expansionerna inte har några uppdrag alls. Jag har till exempel inga uppdrag i zonen längst ned till vänster på kartan eftersom jag inte har season pass.

Okej konstigt för jag köpte seasonpass förut samtidigt som jag har lirat igenom hela spelet (gjort alla story uppdrag) hittar inga mer uppdrag på kartan och då har jag seasonpass nu också. Har mailat till ubisoft så får se

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Expansionerna har inte släppts än.

Edit: Lite mer om vad som ska komma http://www.droidreport.com/articles/3260/20170303/ghost-recon...

Permalänk
Medlem

va? Spelet släpptes ju för bara någon vecka sedan. Expansionerna är ej färdiga ännu troligen

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat igenom ungefär halva storyn. Ger det 8/10. Har faktiskt riktigt kul, men då gillar jag militära tactical shooters överlag.

Det som stör mig dock är att det är så opolerat. De har byggt upp en alldeles fantastisk värld som ser underbar ut. I alla fall då man står still. Det är sjukt mycket pop-ins och andra grafikbuggar. Fattar inte varför de tabbat sig så. De har uppenbarligen lagt år och dar på att bygga världen och sen sjabblar de bort det genom att ha en buggig motor. Trist!

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nu stör jag mig så mycket på en sak, nya patchen säger att man kan välja vad man ska få i
rebel support vehicle drop off, men jag får fan bara en vanlig jeep, innan fick jag armored car och sen helicopter och nu kan jag inte välja nåt annat fast det påstås att man kan det.
Tryck på Q eller E för att välja, mm visst.... Jag Håller in TAB och trycker på 1 men då kommer bara
en vanlig pickup och att trycka Q eller E funkar inte..

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Skrivet av Severin87:

Nu stör jag mig så mycket på en sak, nya patchen säger att man kan välja vad man ska få i
rebel support vehicle drop off, men jag får fan bara en vanlig jeep, innan fick jag armored car och sen helicopter och nu kan jag inte välja nåt annat fast det påstås att man kan det.
Tryck på Q eller E för att välja, mm visst.... Jag Håller in TAB och trycker på 1 men då kommer bara
en vanlig pickup och att trycka Q eller E funkar inte..

Markera med musen och tryck sedan Q/E för att välja sedan musklick för att få fordon levererat. Trycker du bara TAB 1 får du de fordon du valde senast.

Jag tar för givet att du låst upp helikopter.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

https://www.youtube.com/watch?v=d6_sIC5U1XM&feature=youtu.be

Här är i alla fall ett exempel om det jag menade med buggen som får vapen att inte göra full (eller inte bland inte någon) damage på fordon. Först tar en skadad bil 4 skott att spränga (jag vet att det är militärbil, men vanligtvis förstör snipern ALLT förutom APC Tanks på ett skott), och om jag byter ut ett attachment som ibland får magasinet att tömmas och jag måste ladda om, då funkar den som den ska igen, och gör full damage tills den oförutsägbart inte gör det längre.

Får det rätt ofta med min ak-12, extra irriterande när man retat upp en hel Unidad-bas och man börjar köra sina intränade bursts och man inser på fiende nr 3 att både nr 1 och nr 2 fortfarande lever

Annars är 9/10 kingslayer files i media luna mest irriterande då det hindrar mig från att få sista achivementen...

Permalänk
Medlem

Jag slog till på detta spel igår och köpte combon ihop med Tobii 4C, ska bli kul att köra när jag kommer hem nästa vecka

Någon annan här som spelar ihop med Tobii?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro