Permalänk

ESXi downgrade?

Jag har en server ML150 G6 som lab test miljö.
I dagsläget kör jag ESXi 6.5 men jag har problem med min konroller (P410), det står status okänd och när jag kör CLI: hpssacli ctrl all show config så hittar den inte någon kontroll. Jag har försökt installera senaste VID-filen från HP men det fungerar inte.
Jag upptäckte att P410 inte är supporterad i ESXi 6.5 så jag försökte nedgradera till HP custom ISO 6.0. Installationen avbryts och jag får en lila skärm som säger:
CPU 4: no heartbeat (3/3 IPIs revieved)...
Kan jag installera den vanliga 6.0 ISO från vmware och få stöd för mitt P410? Eller hur kommer jag runt det här problemet?

Tack på förhand

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av KaiserClaw:

Kan jag installera den vanliga 6.0 ISO från vmware och få stöd för mitt P410?

Nej. Installera HP's 6.0 variant @ https://my.vmware.com/web/vmware/details?downloadGroup=OEM-ES...

Se bara till att installera till media som kan zonkas. Jag installerar oftast till moderkortets USB-sticka och sätter sen syslog.global.logdir till något som tåls att skrivas till, t.ex: [datastore1] scratch/log

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Nej. Installera HP's 6.0 variant @ https://my.vmware.com/web/vmware/details?downloadGroup=OEM-ES...

Se bara till att installera till media som kan zonkas. Jag installerar oftast till moderkortets USB-sticka och sätter sen syslog.global.logdir till något som tåls att skrivas till, t.ex: [datastore1] scratch/log

Tack för svar. Jag installerade ESX 6.0 från VMware och installerade VIB-filerna från HP och kortet dyker upp nu men Hardware acceleration är dock "unknown"..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Får passa på att tacka för informationen, sitter idag på ML150 G6 själv med P410 RAID-kort, och gått i tankarna att uppgradera till 6.5. Men då verkar det ingen vidare idé, har inte kollat HCL.
Min visar "Hardware acceleration" på "Unknown" också. Har din visat support där tidigare?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Det är korrekt att det ska stå så.

Permalänk

@Delarium.:
Det visar fortfarande "unknown" trots downgrade. Men nu hittas kortet i CLI när jag kör "hpssacli ctrl all show status"
Varken ML150 G6 eller P410 tycks finnas med i HCL

Permalänk
Skrivet av KaiserClaw:

@Delarium.:
Det visar fortfarande "unknown" trots downgrade. Men nu hittas kortet i CLI när jag kör "hpssacli ctrl all show status"
Varken ML150 G6 eller P410 tycks finnas med i HCL

Det är onekligen hårdvara med några år på nacken. Tolkar jag dig rätt att du haft hårdvaruaccelerationen igång på din hårdvara tidigare?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1