Permalänk
Medlem

Ska köpa tangentbord i födelsedagspresent

Så brorsan skaffade sig en dator igen och han ska få sig ett tangentbord i födelsedagspresent. Letar efter billigt mekaniskt med röd LED så det går ihop med allt annat gear han har. Ligger lite på en budget men vet inte exakt vad den är, men kan säga att 1200SEK är alldeles för mycket tror jag. Päronen som ska köpa tangentbordet till han, jag köpte en datormus till han så därför jag inte riktigt har koll på budgeten.

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem

Mekaniskt med cherry mx red brytare och röd led
http://cdon.se/hemelektronik/corsair-gaming-strafe-cherry-mx-...

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Ett utmärkt tips till ett humant pris. https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/corsair/k63-gamin... TKL

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kör på denna. mycket värt att slippa numpad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Kör på denna. mycket värt att slippa numpad.

Ja och medieknapparna är skönare än fn + F1-12.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Alltså... Kolla om han använder den numeriska tangentbordsdelen eller inte. Det brukar vara så att för de flesta som brukar använda den så spelar det roll att den finns. För den som inte är van att använda den så är den onödig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Vi tog ett Corsair tangentbord till honom

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)