Samsung börjar sälja reparerade Galaxy Note 7-telefoner

Permalänk
Melding Plague

Samsung börjar sälja reparerade Galaxy Note 7-telefoner

Efter debaclet med Samsung Galaxy Note 7 meddelar nu företaget att telefonen gör en återkomst på marknaden, då troligen med nytt namn och nya komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

inte ens på källan så kunde jag se att dem ska sälja note 7 igen. Vart står det?

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

@Mightybjorn: https://news.samsung.com/global/samsung-to-set-the-principles...

"First, devices shall be considered to be used as refurbished phones or rental phones where applicable."

"Regarding the Galaxy Note 7 devices as refurbished phones or rental phones, applicability is dependent upon consultations with regulatory authorities and carriers as well as due consideration of local demand. The markets and release dates will be determined accordingly."

Permalänk
Avstängd

Ska dom sälja begagnade telefoner?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Kommer endast säljas i utvalda regioner = Kommer antagligen inte säljas i Sverige.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant om de såldes till ett rabatterat pris, men de kommer nog inte säljas här.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Kommer endast säljas i utvalda regioner = Kommer antagligen inte säljas i Sverige.

Snart kommer Nordkorea att få sin första och sista smartphone (innan hela landet självantänder).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Rename is the game

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Snart kommer Nordkorea att få sin första och sista smartphone (innan hela landet självantänder).

Då kan man återvinna kamera/blåtand och d.i.v sen använda sig av statsgodkända redstar os där kim jong brännar ner politiska motståndares hus efter behag och med pressad ekonomi lär man tänka på allt men frågan är om man vill ta till sig sydkoreansk teknik när spion riskerna är stora

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Haha lär väl explodera till slut dom också xD

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Batteriet är säkert lite mindre fysiskt med, trots att det inte alls rörde sig om en designmiss av Note 7. Neejdå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Batteriet är säkert lite mindre fysiskt med, trots att det inte alls rörde sig om en designmiss av Note 7. Neejdå.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan redan se någon som försöker flyga med en reparerad note 7 och blir tagen på incheckning " jag lovar det är den nya reparerade versionen!" då det stod skyltar att man ej fick ha med sin note 7 på planet när jag flög sist

Permalänk
Medlem

Om det är till ett sänkt pris så är det klart intressant.

Permalänk
Medlem

Miljontals sålda telefoner, en handfull som tagit eld. Klart det är vansinne att inte använda dem igen. Speciellt om allt som krävs är 5 minuter för att ersätta ett batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Miljontals sålda telefoner, en handfull som tagit eld. Klart det är vansinne att inte använda dem igen. Speciellt om allt som krävs är 5 minuter för att ersätta ett batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du ingen aning om hur en modern Samsung-mobil är uppbyggd lol, det tar verkligen inte bara 5 minuter.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

"...endast kommer säljas i utvalda regioner, men exakt vilka det handlar om nämns inte."

I regioner där konsumentskydd är undermåligt, gissningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatty:

Jag kan redan se någon som försöker flyga med en reparerad note 7 och blir tagen på incheckning " jag lovar det är den nya reparerade versionen!" då det stod skyltar att man ej fick ha med sin note 7 på planet när jag flög sist

Precis, kanske därför man döper om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Då har du ingen aning om hur en modern Samsung-mobil är uppbyggd lol, det tar verkligen inte bara 5 minuter.

Det verkar inte ta speciellt lång tid för den här killen.
https://www.youtube.com/watch?v=x3Iz0SPy2Ic

Då använder han ett visitkort och en bit plast. Med riktiga verktyg i en fabrik i Asien där man inte gör annat än att ta isär dem och byter batteri kan det verkligen inte ta lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Ska dom sälja begagnade telefoner?

japp, precis som Apple såklart.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Asså, varför hänger dom sig kvar vid det här? Telefonen blev ett misslyckande, vi återkallade den... Case closed. Dessutom ska det väl komma en ny Note, dvs 8 i höst vad jag har hört..
Då lär det ju till att denna antingen är riktigt billig, nu med mindre batteri och skamfilat rykte.
Dessutom ligger ju galaxy s7 mindre än 1 dag bort.
Väldigt konfunderad över detta faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Snart kommer Nordkorea att få sin första och sista smartphone (innan hela landet självantänder).

Kim Jong Boom?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheSlicker:

Då har du ingen aning om hur en modern Samsung-mobil är uppbyggd lol, det tar verkligen inte bara 5 minuter.

Drilla några koreaner och dom kan nog byta dom på 2 min 30 sec när dom börjar bara man har vettiga verktyg att öppna dom med och kan säkert skala bort ganska mycket av den tiden när man fixat en hel bunt och fått in tekniken riktigt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Testpilot
Skrivet av RVX:

Asså, varför hänger dom sig kvar vid det här? Telefonen blev ett misslyckande, vi återkallade den... Case closed. Dessutom ska det väl komma en ny Note, dvs 8 i höst vad jag har hört..
Då lär det ju till att denna antingen är riktigt billig, nu med mindre batteri och skamfilat rykte.
Dessutom ligger ju galaxy s7 mindre än 1 dag bort.
Väldigt konfunderad över detta faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför slänga miljoner fungerande telefoner?
Även om det kommer en Galaxy S8 nu i vår och eventuellt en Note8 till hösten så gör det inte denna telefon helt värdelös. Det är fortfarande top specs, och kan dem sälja telefonen under annat namn med ett nytt batteri till eventuellt ett något lägre pris än nya X8-linen så ser jag inga problem alls med det faktiskt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Varför slänga miljoner fungerande telefoner?
Även om det kommer en Galaxy S8 nu i vår och eventuellt en Note8 till hösten så gör det inte denna telefon helt värdelös. Det är fortfarande top specs, och kan dem sälja telefonen under annat namn med ett nytt batteri till eventuellt ett något lägre pris än nya X8-linen så ser jag inga problem alls med det faktiskt.

Var inte det faktum att dom återanvänder material som jag vart konfunderad över. Utan varför dom ska lansera samma produkt en gång till...
Vilket jag också skrev.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Note 7 ´´Isis Certified ´´

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av RVX:

Asså, varför hänger dom sig kvar vid det här? Telefonen blev ett misslyckande, vi återkallade den... Case closed. Dessutom ska det väl komma en ny Note, dvs 8 i höst vad jag har hört..
Då lär det ju till att denna antingen är riktigt billig, nu med mindre batteri och skamfilat rykte.
Dessutom ligger ju galaxy s7 mindre än 1 dag bort.
Väldigt konfunderad över detta faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk om det blir den nya NOTE 8 lol

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som känner brandrök?

Skämt och sidor det är ju bra att dom återvinner så mycket det går och att den kommer till användning.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Batteriet är säkert lite mindre fysiskt med, trots att det inte alls rörde sig om en designmiss av Note 7. Neejdå.

Skickades från m.sweclockers.com

Huvudet på spiken!

1. Samsung: vi har inte alls för små marginaler för batterierna att få plats. Det är inget fel på utrymmet i telefonen, eller utstickande delar som kan penetrera skyddet på batteriet. Det var bara batteritillverkarnas problem med sina batterier (inklusive Samsungs egna batterier).

2. Samsung ett halvår senare: Vi säljer om exakt samma telefoner på nytt, men denna gången så väljer vi ett fysiskt mindre batteri.

Vilken märklig slump...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Om det är till ett sänkt pris så är det klart intressant.

Om de sänker till halva batteritiden så blir det ännu mer intressant.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/